We hadden twee opties voor het gedichtje voor op het geboortekaartje, eigenlijk hadden we er al één gekozen, maar we twijfelen toch weer… Daarom de vraag welk gedichtje jullie mooier, leuker, … vinden?
Gedichtje 1
…
Gedichtje 2
Het begin van een nieuw leven,
zo heel erg lief en klein.
Het is eigenlijk niet te omschrijven
hoe blij wij met jou zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken!
ik ga voor optie 2… om 2 redenen, omdat ie heel veel op die van ons lijkt :inlove: en omdat ik bij het woord vlinder altijd aan overleden kindjes moet denken… :oops:
@Paco wrote:
ik ga voor optie 2… om 2 redenen, omdat ie heel veel op die van ons lijkt :inlove: en omdat ik bij het woord vlinder altijd aan overleden kindjes moet denken… :oops:
ik vind gedichtje 1 eigenlijk mooier, maar sinds ik op kok kom, staat voor mij een vlinder in combinatie met een baby ook echt voor overleden kindjes eigenlijk. dus ik zou om die reden voor 2 gaan.
Dat is ook een beetje mijn ‘bezwaar’…maar aan de andere kant: de meeste mensen zullen niet op kok komen en die associatie dus waarschijnlijk niet hebben… (Verandert natuurlijk niets aan jullie associatie er mee, dat begrijp ik. ;))
persoonlijk vind ik gedichtje 2 mooier waarom weet niet.
miss toch weer het vlinder verhaal
Ik ga ook voor nr 2 omdat ik die mooier vind en om bovengenoemde reden
nr 2
nr1… omdat ik nr 2 zo cliche vind… :silenced:
nr. 2 :thumbup: … is wat simpeler, iets lichter, iets blijer…
Nr2; past mooi bij de geboorte van een kind.
Simpel maar oersterk.
:thumbup:
@faizaa wrote:
nr1… omdat ik nr 2 zo cliche vind… :silenced:
Helemaal mee eens, nr 2 vind ik echt zo gewoontjes, bij nr 1 sta je echt stil bij het wonder van een geboorte, je wordt er eventjes stil van en dat vind ik er het mooie aan! :thumbup: :inlove:
ik hoop dat je het niet jammer vind dat ik niet stem op je poll.
kan niet kiezen… vind ze allebei heel erg mooi…
hier heb je natuurlijk niets aan, besef ik…
veel succes met de bevalling en een pracht van een kindje gewenst.
liefs
Gerda
Nr. 2 simpel maar mooi
Bedankt voor jullie reacties (meer zijn natuurlijk altijd welkom ;))! Het was te verwachten, maar het is toch ook grappig: jullie noemen min of meer dezelfde voors en tegens die we zelf ook al hadden.
Een, voor ons, groot voordeel van gedichtje 1 is dat het persoonlijker is. Het is namelijk een variatie van het gedichtje op ons trouwkaartje en dat gedichtje had voor ons een persoonlijke betekenis (het komt uit een lied uit de musical Aida, waar we heen zijn geweest en van hebben genoten, en dat stukje het gaf onze situatie destijds behoorlijk goed weer). Maar je kunt dat soort dingen natuurlijk ook overdrijven, het is niet dat we koste wat kost weer dat gedichtje er op moeten hebben oid. Gedichtje 2 is dan ook het gedichtje wat op dit moment op de proefdruk staat (ondanks dat ik die inderdaad wel erg standaard vind :oops: )…wellicht laten we dat dan maar zo…
@gerda: Natuurlijk geeft het niet dat je niet stemt en ik heb er ook iets aan te weten dat je ze beide mooi vindt. En ik heb natuurlijk ook iets aan succes wensen.
nr. 1!
Ik heb nr. 2 al vaker op geboortekaartjes voorbij zien komen.
nr 2
Niet dat je er naar vraagt :oops: maar wij hadden voor Broes:
Wij kijken naar het broze,
naar het wonder van ons kind.
Veel mooier dan duizend rozen,
die wiegen in de wind.
En voor Senne:
Welkom wonder
Klein en kwetsbaar
Broos begin
Engel, bengel,
Puur geschenk
Nr 2! Die hadden wij ook op het kaartje van Mats :inlove:
Nummer 1 spreekt mij erg aan, nr 2 erg clché. Wel is een bezwaar voor 1 inderdaad omdat het aan een overleden kindje kan doen denken, maar in de context van het gedichtje niet…Ik vind hem mooi.
@fiep klophout wrote:
@Paco wrote:ik ga voor optie 2… om 2 redenen, omdat ie heel veel op die van ons lijkt :inlove: en omdat ik bij het woord vlinder altijd aan overleden kindjes moet denken… :oops:
ik vind gedichtje 1 eigenlijk mooier, maar sinds ik op kok kom, staat voor mij een vlinder in combinatie met een baby ook echt voor overleden kindjes eigenlijk. dus ik zou om die reden voor 2 gaan.
Hier precies hetzelfde