Tweestrijd

Als het mijn eerste huisje zou zijn…dus zonder kids en alle tijd hebben (wij hebben hier ook 8 maanden verbouwd en 6 maanden bij mijnn ouders gewoont 6 jaar geleden,zou ik nu nooit mer doen) zou ik het doen…

Echter in jouw ‘‘situatie’’ met je kleine meid en hopend op een 2e wonder zou ik dit huis niet kopen…

Je wéét dus niet wat er nog meer aan verborgen gebreken in zitten,als er al zoveel gebrek is in wat je wél ziet zou ik eerlijk gezegt niet willen weten wat je nog tegen kán komen :shifty:



Succes met jullie besluit!! :-*

Dat lijstje lijkt erg veel op ons lijstje zo’n 2 jaar geleden :lol:

Wij hebben het huis toen wel gekocht dus…

En echt helemaal kaalgesloopt van binnen, alleen de muren stonden nog.

Maar: wij hebben het grootste gedeelte verbouwd toen we er nog niet in woonden, mijn vriend is zelf electriciën en heeft ook veel hulp gehad van mensen die hij kende uit de bouw.

We hadden ook het geluk ons oude huis toen met flinke winst te verkopen, dus hadden een lekker potje.

Want het kost altijd meer dan je denkt :roll:



Ik zou denk ik wel even een bouwkundig inspecteur goed naar die vloer laten kijken…da’s ook een aardig kostenplaatje als het tegenzit :think:

Doen!



Mits er een bouwkundig rapport aanwezig is… Eventueel neem je zelf een bouwkundige in de hand… Voor die paar honderd euro heb je wel meer zekerheid…



Mits jullie echt handig zijn en een hoop zelf kunnen… Ook een keuken kun je zelf plaatsen…stucen kun je je eigen maken… Niet bang zijn maar doen! Je kunt alles leren als je ervoor gaat…



Mits je goed tegen een huis kan wat niet af is… Want de komende jaren zal dat niet het geval zijn en ja…daar moet je tegenkunnen…



Ik heb het 2 keer mee mogen maken en helaas de laatste keer maar half… Maar als het echt je droomhuis is en als je er loopt en je denkt…hé dat voelt echt goed…Dan ben ik bang dat je er spijt van zou kunnen krijgen…

Ik vind het moeilijk om te zeggen of je het moet kopen of niet. Je moet afgaan op wat de makelaar zegt over de waardeindicatie na de verbouwing en wat je gevoel zegt over de buurt. Zou je daar echt gelukkig worden en zie je jullie daar de komende 10 jaar wonen ? Want die tijd heb je nodig om de kosten eruit te halen van verbouwen.



Laat een bouwkundig rapport opmaken. Ook als de verkoper dat al heeft gedaan. Neem een aannemer mee tijdens een bezichtiging.



Ook wij hebben zo’n lijstje gehad die jullie hebben. En meer. En we hebben er geen seconde spijt van. Alleen tíjdens de verbouwing vielen er wat dingen tegen waarbij ik soms flink op de aannemer heb staan schelden en 1 keer tegen hem heb staan janken. ( Ik was zwanger, hoogzwanger en ben tijdens de verbouwing bevallen terwijl we al lang in het huis hadden moeten wonen. Ik was pissed !!! En dat hebben de aannemer en werklui geweten zeg :evil: )

Onze verbouwing kostte totaal zo’n 85000 euro.



We wonen nu met heel veel plezier in ons huis. We moeten nog veel dingen doen maar dat is niet erg. De grote zaken zijn gedaan, nu nog een paar verbeterpuntjes.



Volg je gevoel !



Succes met jullie beslissing !

Ik zou het niet doen… Je vergeet nog een paar dingen op je lijstje, waaronder “onvoorzien” reken erop dat daar je meeste tijd en geld in gaat zitten! Veel mensen zien die programma’s op tv en denken het ook wel binnen een half jaartje te klaren… Mijn ervaring is, dat de bouw of verbouw altijd veel extra kosten met zich meebrengt, omdat je simpelweg niet overal aan gedacht hebt of kunt denken.



Tja, en of je je huis met winst kunt verkopen… als je m nu koopt voor 130, je verbouwd voor 70, dan zit je ook al aan de 200… Mocht je m dan verkopen voor 210, dan is 10.000 euro best weinig om ik weet niet hoelang in een bouwput te moeten wonen… Als daar dan bijkomt dat het financieel erg spannend is of je het redt ja of nee, dat gaat dan ten koste van je “kwaliteit van leven”. en dat moet je zien te voorkomen of zo klein mogelijk te houden…



Al met al stem ik dus een "nee"maar dat had je wel verwacht denk ik :mrgreen: :mrgreen:

Hoi



Voor mij zou het kopen zijn, mijn man werkt in de bouw en we hebben altijd gezegt dat we wel eens op den duur een oud huis willen gaan opknappen voor de winst dan wel

Ik zou het niet doen!!!





Ik denk aan je lijstje te zien dat je een flinke bak geld mag meenemen om de boel zo op te knappen dat je er veilig en comfortabel in kan wonen. (wij hebben nieuwbouw en waren nu al 15.000 euro kwijt aan keuken/badkamer, muur/vloerbekleding)



Als je nu aangeeft niet zo’'n hoge hypotheek te kunnen krijgen, dan zou ik deze gok niet wagen.



Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen.



Succes met je beslissing :thumbup:

ik zou het zeker doen

Wij hebben iets meer als een jaar geleden een oude boerderij gekocht

Samen met mijn schoonouders

Echt alles was oud.

Wij wonen in de oude koeiestal, waar alles van de koeien nog in stond de grepels de gierkelders de ramen echt alles

Wij hebben alles verbouwd zonder aannemer.

En nu is alles klaar en het is super geworden

Mocht je het doen om het huis te kopen, het word ook meer waard

Ik heb ook Nee gestemd.



De meeste werkzaamheden moeten op korte termijn gebeuren en gaan een hele hoop geld kosten. Als je alleen al kijkt naar het lijstje, kan ik me zo indenken dat er nog een hoop onvoorziene kosten tevoorschijn kunnen komen, zoals bijvoorbeeld rotte palen/vloerdelen/uitgebreidere problemen met de riolering, enz. Ik zou zoiets alleen kopen als ik bijvoorbeeld €100.000 in de renovatie kon steken, niet met een heel krap hypotheekje en ook alleen als je zelf een hele hoop dingen kunt doen of mbv familie/vrienden. En het lijkt me inderdaad verstandig als je een bouwkundig rapport laat opmaken, om verrassingen te voorkomen.



Wat het verkopen met winst betreft: Het geld van de verbouwing moet je bij de aankoopsom optellen, je weet niet hoe de huizenmark zich gaat ontwikkelen, dus ik denk dat je uiteindelijk weinig winst overhoudt of dat dat in elk geval niet zo zeker is. Huizen worden tegenwoordig sneller met verlies verkocht, dan met winst. Of je moet in “de goede tijd” een huis gekocht hebben, dan zit je nu goed. Maar goed, dan moet je ook weer wat anders kopen en de huizen zijn duur. Dus het argument van eventuele winst over een aantal jaren, zou ik zelf niet in mijn beslissing meenemen. Dat is gewoon te onzeker, naar mijn mening.



In elk geval veel succes met de beslissing. Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan doen!



Groetjes,

Jippie