Wie oh wie kan mij vertellen welke tweelingwagen fijn is
zoals je kunt zien zijn onze dames al iets ouder… maar de oudste is liever lui dan moe…
en met wandelen vind ik het wel handig om een tweelingwagen te hebben.
bv in het bos enzo…
nu heb ik al een beetje rond geneusd en heb de X aventure Twinco en urban jungle gezien (dit omdat er voor zwenkwielen zitten)
maar wie kan mij vertellen hoe je de rugleunigen verzet, is dit met een band die je losser of strakker moet trekken of gewoon echt een stand met bv een beugel aan de achterzijde.
En welke van de deze wagen zou nog in mijn peugeot 206 passen (heeft wel een ruime kofferbak) (moet zowie op de zijkant liggen, anders past het nooit).
alle ervaringen zowel positief als negatief zijn welkom…
alvast bedankt… :-*
Ik heb een Easywalker duo. Superfijn karretje! Rijdt heel licht (ook zwenkwielen aan de voorkant, kun je makkelijk vast zetten). Je kunt de zittingen in standen verstellen dmv van twee ritsen aan elke kant. Ik vind het wel een beetje ‘gefrut’ om bij de ritsen te kunnen aan de binnenzijde, dus waar de twee zittingen tegen elkaar zitten, maar ik moet zeggen dat ik ook bijna nooit een ligstand gebruik, of in elk geval: nu niet meer. Als ze echt moe zijn slapen ze toch wel; ze liggen toch nog best comfortabel in de stand rechtop.
En hij past in mijn citroen saxo :mrgreen: Dan moet je wel even de wielen eraf halen (gaat makkelijk) maar het lukt :thumbup: (maar dan ligt’ie niet op de zijkant hoor :think: gewoon rechtop)
Hier ook de easywalker en ik ben ook erg tevreden.
Zelfs met de wagen vol geladen rijd hij super.
Wel wat zwaar met bij voorbeeld de stoep opgaan maar dat is dan ook het enige.
Past ook goed in de auto.
Ik heb de koelstra flexxo twin en dit is echt een super duowagen.
Hij heeft ook een dubbelzwenkwiel voor en is hierdoor super wendbaar.
Past ook goed in de auto.
In onze S-max zelfs zonder in te klappen :mrgreen:
Ik heb de bambinoworld, maar dit is wel een duobuggy. Ook zwenkwielen voor en erg makkelijk in gebruik. Ik vind hem super. En past in onze astra station
Waar je wel voor jezelf ff over na moet denken is: als je een duowagen hebt met kindjes voor elkaar, stuurt hij wat zwaarder. Als je ze hebt naast elkaar kunnen ze niet altijd meer door de deur (is me vertelt)
femmie (wel leuk want zo noemen wij onze oudste ook weleens :mrgreen: )
maar wij hebben dus een duobuggy achter elkaar… maar daar kan ik niet door het bos heen…
Onze kindjes zijn van de zelfde leeftijd… Wij hebben een meerijplankje voor de wandelwagen. Juul heeft in het begin flink wat afgemopperd, maar nu wil hij niet anders meer.
Ik persoonlijk zou het zonde vind van het geld om nu nog een dubbele wagen te kopen.
Je hebt toch ook een duoseat, of niet?? Daar kan je toch wel het bos mee in?
Tenminste ik denk dat iedere andere wagen niet fijner rijdt in het bos.
Natuurlijk moet je zelf beslissen…
@femmie wrote:
Ik heb de bambinoworld, maar dit is wel een duobuggy. Ook zwenkwielen voor en erg makkelijk in gebruik. Ik vind hem super. En past in onze astra station
Waar je wel voor jezelf ff over na moet denken is: als je een duowagen hebt met kindjes voor elkaar, stuurt hij wat zwaarder. Als je ze hebt naast elkaar kunnen ze niet altijd meer door de deur (is me vertelt)
Hm, nou ik heb écht zelden dat ik ergens niet door kan… sommige winkels zijn wat lastiger maar dat komt dan voornamelijk doordat ze alle gangpaden volstouwen met displays ed (kruidvat is hier erg goed in…). Maar in dat geval denk ik dat een wagen achter elkaar er ook niet goed doorkan. Een dubbele wagen is zo’n 78 cm breed en kan volledig om zijn as draaien, dus super wendbaar, echt zelden dat iets echt niet lukt.
(ok, bij mij thuis kan ik niet door de achterdeur doordat ik één doorgang van de keuken naar de bijkeuken niet kan nemen, maar dat is dan een wat smallere deur dan normaal).
Ik heb een wagen naast elkaar van het merk KEES. Heel wendbaar, rijd superlicht en heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ik kan ook echt overal naar binnen… De deuren zijn zo gemaakt dat er een rolstoel doorpast en mijn wagen is even breed als een rolstoel.
KEES is wel groot, maar past bij ons met gemak in de auto.
Moet wel altijd de extre brede doorgang nemen bij de supermarkt, maar ook daar nooit problemen mee gehad hoor :think:
moosje klopt wij hebben de duoseat… maar wij hadden zelf de 4 rider en daar mag de duoseat niet op (kan misschien wel maar vind het zonde als er iets met onder kinderwagen gebeurd) en heb wel de urban rider. maar rijdt vind deze minder fijn rijden dan de 4 rider…
plankje hebben we ook… maar de oudste wil hier absoluut niet op. en vind het ondingen omdat ik zelf mijn nek breek… en meerijplankje is niet ideeaal in het bos…
Ik heb een “marco” duo BUGGY.
Dezelfde afmetingen als een gewone bunggy, ietsjes zwaarder, maar net zo handig in gebruik als een gewone buggy.
Superhandig, goedkopen dan eeen andere duo omdat er geen babynestjes etc bijzit.
2 zitjes achter elkaar de achterste iets hoger dan de voorste dus ze kunnen evenveel zien.
:thumbup:
loopfiets hebben we… maar daar kan mevrouw nog niks mee… en vind het in het bos ook niet echt handig… kinderwagen, 1 op loopfiets (moeten eerst langs een drukke weg) en hond aan de andere arm…
Ik heb de nipper double van Out and About, via e-bay. Heeeerlijke wagen, lekker ligt, super opklapbaar etc. Hiervoor had ik een zware, x-adventure ofzo, wat een kreng vergeleken met die ik nu heb.
Groetjes,
Femke
Ik heb mijn mutsy wagen toen gekocht met de vraag hier KAN een duo saet op jaaaaaaaaa dat kan dat kan op elke mutsy wagen nou dus idd niet ik had dus een wagen waar ik niets mee kon dus ik had mijn oude duo wagen maar weer gebruikt mijn first wheels maar wat een rotwagen.
ik ga nu voor een kees wagen want ik heb ook een topmark gehad en daar braken mijn voorwielen vanaf.
ik heb de x adventure ook, en ik heb een vw polo, daar doe ik de hoedeplank dan uit , en dan kan ik hem zo in de kofferbak, enmijn auto heeft een hele kleine bak, en hij past er net in , ik vind de wagen ook heel fijn, ik kan hem met 1 hand besturen met 2 dametjes er in mijn oudste is ook wel eesn liever lui dan moe, en dan is het makkelijk als ik met de meiden d estad even snel in moet om ze er allebei even snel in te zetten, ben dan zo weer uit de stad , al sik ze mee moet trekken en zeggen kom nou schiet nou op, dat werkt dus niet he hiihiih want wij hebben haast , kinderen kennen dat woord meestal niet
pegje dat is ook juist de reden waarom ik een tweelingwagen wil…
heb jij een 4 of een 3 wieler?
en passen jouw dames er nog goed in? ik las ergens dat omdat de wagen zo smal het maar tot 2.5 jaar gaat (en wij hebben stevige dames dus die hebben wel wat ruimte nodig… in de breedte… :lol: )
ik heb voor 2 wielen vlak naast elkaar en achter ook 2 wielen zo een als hier op de foto,
de enige winkel waar ik niet graag met de wagen in ga is de kruitvat , daar heb ik altijd wel dat ik vast kom te zitten , maar meestal als ik er toch wat van moiet hebben dan laat ik de wagen bij mijn man staan en ren ik effe snel door de winkel, alleen ga ik niet de winkel naar binnen , bij opns is de kruitvat echt een smalle winkel met overal wel dat er wat de grond staat
de meiden zijn echt geen kleine dames, en ze zitten er nog fijn in, mijn oudste is 17 kg en de kleinste is 13 kg, en het gaat prima, hij rijd ook noig makkelijk met dat gewicht er in , ik ben er blij mee :thumbup:
ik ben naar de winkel geweest, en een x aventure en kees daar kan femke nog net in… maar niet lang… de zitting is 5 cm korter aan de zijkanten dan een gewone wagen
Nu had ik net besloten om door te gaan met de mutsy… krijg ik een mail dat ik voor € 100,- een urban kan overnemen… weer twijfel twijfel…
ben beetje bang dat als mevrouw (femke dan ) er niet in wil zitten hij juist een beetje kantelt… iemand ervaring hiermee???
hoi
ik heb de beslissing genomen om het bij de mutsy te houden tot deze tijd…
kan wel blijven kijken, maar deze is goed… en ga zodra ik m niet meer nodig heb, iemand anders gelukkig meemaken
Dank je wel voor jullie hulp met meedenken… :-* :-*
Is een loopfiets voor je oudste dan niet handiger? Hier sjeest onze jongste er geweldig mee door het bos, over de stoep en eigenlijk overal heen. Past makkelijk in je kofferbak. Wij hebben er een van puky en die is echt perfect. Zo hoeft hij niet te lopen (lees slenteren) maar kan met weinig inspanning ver weg komen. Hier is de buggy nu een week weg na een half jaar ongebruikt in de hal te hebben gestaan. En de kleine man moet nog drie worden.