Hallo tweelingmama’s,
Ik ben in blijde verwachting van een tweeling :inlove: :inlove: en zit met een vraag over de tweelingkinderwagen.
Ik zie namelijk op marktplaats bijna alleen maar van die duowagens dat de kindjes naast elkaar zitten. Daar zal wel een reden voor zijn maar welke??
Je kan toch bij de supermarkt niet erdoor bij de kassa? En in verschillende winkels bv kruidvat en zeeman pas je niet eens door de gangen. Is dan een tandemwagen niet veel handiger?
Welke wagens hebben jullie en waarom. Wat is het voordeel van jouw wagen. En wat vind je minder goed.
Wat vinden jullie van die babynestjes ipv een kinderwagenbak.
En tips…ik wil alles weten :mrgreen: :mrgreen:
Liefs Newbe
Helemaal onderaan de forumindex staat het hoekje “contact” Daar is een topic voor meerlingmama’s. Misschien kan je je vraag daar stellen.
Maar mij lijkt zo’n tandemwagen wel handiger qua sturen enzo.
Nadeel is denk ik dat de kindjes geen contact hebben met elkaar. En dat jij misschien niet goed zicht hebt op het kindje wat helemaal vooraan zit.
Hoi hoi,
wist je al dat we een tweelingtopic hebben bij “contact” ? Heb zo even geen link…
Wij hebben een kinderwagen naast elkaar (urban jungle duo) Bij zo’n tandem zit er altijd 1 naar de rug van de ander te kijken. Ze sturen ook vaak wat lastiger omdat je zo lang bent.
In winkels eigenlijk nooit problemen. Niet langs de kassa of waar dan ook. Alleen op vuldag bij de Kruidvat moet ik af en toe wat schuiven met een rek, maar dat zijn ze daar inmiddels gewend. (ga meestal naar dezelfde, waar ze ons inmiddels kennen)
De breedte is namelijk ongeveer gelijk aan die van een rolstoel en niet eens echt veel breder dan eenlingwagens bij de wielen.
Babynestjes vind ik persoonlijk niks. Ik vind dat een baby vrij moet kunnen liggen en ze liggen in een reiswieg gewoon echt veel beter dan in zo’n nestje.
Wij hebben de Urban Jungle. Ik heb veel last van mijn rug (en de rest van mijn lijf) en moest de kinderwagen toch ook zelf in en uit de auto kunnen pakken, uit kunnen klappen en makkelijk manoeuvreerbaar. Deze kinderwagen was het lichtst, makkelijkst in en uit elkaar te zetten en het soepelst manoeuvreerbaar. De keuze was voor ons dus snel gemaakt.
Hoi,
gefeliciteerd met je zwangerschap! Ja, kom gezellig met de andere tweelingmama’s mee kletsen we hebben nog meer zwangeren
Ik heb een Easywalker, ook naast elkaar dus. Ik heb eigenlijk nooit problemen met de breedte. Hij is superwendbaar (kan hem met 1 hand rond zijn as laten draaien). Zeeman ed is geen enkel probleem (die hebben best brede paden ook), supermarkt ook niet (elke supermarkt heeft ook ‘extra brede’ kassa’s voor rolstoelen enzo. Overigens passen de normale kassa’s ook vaak nog wel. Ik heb nog nooit met een tandemwagen gereden, maar ik heb altijd het idee dat je in een volle en/of drukke daar juist minder mee kan door de lengte, volgens mij heb je dan meer plek nodig om te draaien :think:
En bovendien vind ik het heel gezellig zo naast elkaar. De jongens hebben vaak de grootste lol samen in de wagen :mrgreen:
Het lijkt mij met een tandem ook lastiger met ergens oversteken :shifty:
Dames bedankt!!! Ik wist het helemaal iet van het topic!!! Ik ga me meteen aanmelden heb zoveel vragen!!!
Helemaal top. Het wordt me nu ook duidelijk dat een tandeam misschien niet zo handig is!
TNX!!!
Hoi hoi,
Wij hadden eerst ook de Urban Jungle, maar die kreeg ik niet mee de lift in en uit, toen hebben wij de ABC design Zoom gekocht, is wel een tandemwagen maar daar kunnen de kindjes in de zitjes van elkaar af en naar elkaar toe zitten. Echt een heel fijne wagen, gaan wij nu dus weer gebruiken
ik heb een tandem gehad voor tl en kindje 9 maanden ouder. vond het een onding, als je de stoep opmoet enzo! Nee hoor ik zou voor de naast elkaar gaan!
Ik heb ook een ‘naast elkaar’ wagen en het bevalt me prima! :thumbup:
Heb ook nog geen problemen gehad dat ik ergns niet door past of zoiets.
Wij hebben ook twee zitjes naast elkaar. Nu hebben ze enorm veel plezier met elkaar, dus is het erg leuk dat ze elkaar kunnen zien en aanraken.
Het is hier erg wisselend of we een winkel in kunnen of niet. Maar ik heb ook het idee dat winkels in Nederland over het algemeen iets ruimer zijn opgezet dan hier in Belgie. We kunnen de supermarkt om de hoek niet binnen, maar die in het stadscentrum wel. Kruidvat is lastig, Hema kan alleen een deel, enz. Maar met een tandemwagen heb je een grotere draaicirkel, wat winkelen ook niet makkelijk maakt.
Als wij veel geld hadden gehad (;)) dan hadden we waarschijnlijk een wagen gekocht waar je de maxi cosi’s in kunt klikken. Dat lijkt ons erg handig voor het eerste half jaar. Wij hebben flink gesjouwd met die cosi’s, omdat elke keer twee (slapende) kinderen uit de maxi cosi halen en dan in de wandelwagen leggen toch wel een heel gedoe is.
Veel geluk met jullie kindjes!
Momemiek