Ik ben er dinsdag achter gekomen dat ik weer zwanger ben. :inlove: :thumbup: Alleen roept het resultaat van de test wat vragen op. :think: Bij de zwangerschap van C.athelijne testte ik 3 dagen voor mijn nod al positief. Wel een licht streepje, maar toch voor mij wel echt duidelijk zichtbaar. Tegen de tijd dat het echt mijn nod was, werd er een echt duidelijke streep zichtbaar. De dame van MvM vroeg me destijds nog of ik wel zeker wist of ik niet al verder was in mijn zwangerschap.
Nu met deze zwangerschap is dat heel anders. 3 dagen voor nod was de test nog zo negatief als maar kan zijn. Een dag ervoor had ik eigenlijk niet eens gezien dat hij positief was, daar kwam ik pas na 3 uur achter. :shock: Nu zijn we een paar dagen verder, en dus voorbij nod. Vanochtend was de test ongeveer net zo duidelijk als destijds 3 dagen voor mijn nod.
Na mijn bevalling bleek dat ik een bij-placenta had. Ik heb toen eigenlijk niet echt meer verder gevraagd wat dat precies inhield. Mij is verteld dat het in ieder geval vrij zeldzaam was.
Nu vraag ik me dus af… niet dat het verder veel uitmaakt ofzo… Zou mijn eerste zwangerschap misschien gestart zijn als een tweelingzwangerschap? Sneller positief testen, bijplacenta… ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft?
Ik heb bij beide bevalling een extra lob aan de placenta gehad. Voor zover ik weet heeft dat niet te maken met of je een tweeling had of niet.
Maar ik lees dus wel mee nu, want ik vind het wel een interessante gedachte!
Het is voor mij verder niet zo belangrijk ofzo. Ik vind het gewoon interessant. Niet dat ik meteen spontaan in de rouw zou gaan als blijkt dat ik zwanger ben geweest van een tweeling hoor.
Maar zo zeldzaam is een bijplacenta dus blijkbaar niet. :think:
Ik ben even zwanger geweest van een tweeling maar testte niet bijzonder snel positief. Bij Aukje wel al heel vroeg en bij deze ook maar dat waren dus geen tweelingen.
Aan de Placenta van Mats zat volgens de vk een klein begin van een 2de navelstreng. Het was dan ook eeneiig en ze zouden 1 placenta gedeeld hebben.
Echter is het tweede kindje met 8 weken gestopt met groeien. Het heeft maar heel even hartactie gehad.
Ik maak sowieso veel HCG aan. Mijn testen knalden ook op mijn nod. Maar dat hoeft volgens mij niet op een tweeling te duiden.
O, gefeliciteerd natuurlijk!! :inlove:
Bij Luc en Stan testte ik 1 dag voor NOD negatief en 1 dag na NOD positief. De felheid/snelheid van het streepje zegt niks over een tweelingzwangerschap, volgens mij gaat de hoeveelheid hcg pas na 6 weken enorm uitlopen.
O, gefeliciteerd natuurlijk!! :inlove:
Oh Naatje… Eindelijk een positieve test! Gefeliciteerd!!! :inlove:
Gefeliciteerd!!
Hier is mn oudste 1 van een tweeling (zijn ze achter gekomen toen mn placenta is opgestuurd omdat die er niet goed uit zag). 11 dagen na mn Nod teste ik pas positief.
En met Mick teste ik met 5 dagen voor mn Nod al licht positief en ook hij was 1 van een tweeling. Met de 8 weken echo zagen we nog iets zitten alleen kon de gyn het niet helemaal goed in beeld brengen omdat het nog wat verstopt lag. Met de 12 weken echo bleek dat het niet doorgegroeit was, wel was er een vlies in de vruchtzak gegroeit die hem in 2-en deelde maar alleen Mick deed het gelukkig nog!
Het waren na onderzoek na alle 2 de zwangerschappen (placenta) een 1 eiige tweeling geweest…
Ik heb bij de 2e 2 dagen voor nod duidelijk positief getest, bij de 3e 4 dagen voor nod en bij de vierde 3 dagen voor nod (en dat waren alle wel de eerste testen die ik deed) Dus vroeg positief maar geen tweelingen.
Bij Floris teste ik iets voor de NOD ook positief maar niet extra snel oid.
En ik weet heel zeker dat ik zwanger was van een tweeling. Sterker nog ik ben in de kraamweek na de bevalling de restanten van de tweede placenta verloren dus geen extra stuk dat eraan zat oid maar echt een losse kleine placenta.
Vaak merk je niets en is de placenta ook al ‘verdwenen’ tegen de tijd dat je aan de bevalling toe bent.
Dus gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap en nopes het streepje zegt nix. Ja euhm dat je zwanger bent. :mrgreen:
Ik heb bij de zwangerschap van Roan ook 4 dagen voor NOD pos. getest… maar het was er gewoon 1… ook geen bijplacenta o.i.d.
gefeliciteerd natuurlijk :mrgreen: :inlove:
Dank jullie wel voor alle reacties… en natuurlijk voor de felicitaties! :inlove: Ik zal er dus maar niet te veel van denken als ik het zo lees. Mooi, kan ik dit ook weer afsluiten.
Ik had ook een bijplacenta bij mijn 2e zws. KAN inderdaad een teken zijn dat het een tweeling is geweest heel pril. Maar hoeft zeker niet.
Bij alle 3 de zws testte ik na 5 weken (NOD plus 5), ik kan me geen verschil in streepjeskleur herinneren.