Tweejarige treinspotter van de rails gehaald!

Ik las dit net op NU. Wat een nachtmerrie! Gelukkig nog goed afgelopen!

SAUWERD - Een tweejarige peuter uit het Groningse Sauwerd is woensdagavond aan de dood ontsnapt nadat hij van huis was weggelopen om op het nabijgelegen station treinen te spotten.

De dreumes, die volgens de politie gek is van treinen, liep net op het spoor toen er een trein naderde.

De machinist moest vol in de rem waarop een 49-jarige vrouw uit Rasquert, die op het perron stond te wachten, het kind net op tijd van het spoor wist te halen. Dat meldde de politie donderdag.

De reizigster die het treinspottertje van het spoor haalde, schakelde de politie in en nam het kind mee naar Groningen waar agenten zich over de peuter ontfermden. De peuter is vervolgens door de politie naar zijn ouders in Sauwerd gebracht, die hem inmiddels al als vermist hadden opgegeven.

Volgens de politie heeft het jongetje weinig meegekregen van alle ophef die hij veroorzaakte. Een woordvoerder laat weten dat het jongetje het vooral heel spannend vond om in een politiewagen naar huis te worden gereden.

Ik las het net op @home.

Vind het maar raar dat een 2-jarige in de avonduren van huis weg kan glippen :think:

Ik las het ook op NU en de reacties die daar weer op gepost waren op NUJIJ … gelijk veel verwijten naar de ouders (voornamelijk moeder) … maar wat zullen die geschrokken zijn zeg ! Het mannetje was dus al als vermist opgegeven.

Maar het zal zo te lezen een erg ondernemend mannetje zijn … wat een avontuur en wat een helden die machinist en die vrouw op het perron !!! Hulde voor hen …

Maar hij heeft een engeltje op zijn schouder, zo goed is hij er vanaf gekomen …

:shock: :shock: :shock:

ik zag het op het nieuws …

ik schrok erg van het verhaal.

ik ben wel erg benieuwd naar het hele verhaal want onbewust ga je toch oordelen terwijl dat misschien helemaal niet eerlijk is.

maar gelukkig is het allemaal goed gekomen!

Ik had dit nieuwsberichtje doorgemaild naar mijn vriend met de mededeling; Hé, er zijn nog meer mensen met een Yves… :shock:

Mijn ventje loopt dus ook weg en vooral dooooooooor als ie de kans krijgt, totaal geen aandacht voor iets anders als ie z’n zinnen ergens op gezet heeft, maakt hem geen fluit uit of er iemand wél of níet achter hem aanloopt :shock: . Het is echt heel eng, de andere twee deden dit niet, ken het niet in deze mate en ik hoop echt dat het binnenkort verandert, vatbaarder voor uitleg enzo… Hij gaat echt bij heel veel in de buggy waar ik de andere twee allang liet lopen, ik durf gewoon niet, ben zo bang dat ik hem voor een seconde uit het oog verlies.

De laatste keer dat ie de benen nam was in een sporthal, ik pak iets uit m’n tas, hij zat naast me nota bene, hij loopt weg dus ik erachteraan maar er stapten mensen tussen dus ik zag hem heel even niet, WEG! Meteen laten omroepen en iemand bij de uitgang laten posten (electrische deuren, hartstikke leuk vond ie dat bij binnenkomst :shock: ). Ikke lichtelijk in paniek, tribunes afgestruind, staat ie plotseling weer voor me op het punt waar ik hem kwijtgeraakt was, Mennnnnnn…