Tweedehands autostoel?

Denkdenkdenk… we hebben besloten om er nog een autostoeltje bij te nemen, voor opa/oma gemak (als ik ga werken moet ik J wegbrengen en door naar het werk, als iemand anders hem moet halen -papa/opa/oma-) is een tweede stoel wel erg handig.

We hebben nu een nieuwe maxi Cosi Tobi. Ben er zeer tevreden over.

Maar ze zijn wel steenduur. Voor de tweede zit ik aan een Priori te denken. Of een tweedehands Tobi maar dan wil ik zekerdezeker weten dat er niks mee gebeurd is. Bij kennissen of familei durf ik de gok wel te nemen. Maar martkplaats… ik twijfel zo!

Ben ik hierin nou zo moeilijk? Of vinden jullie zoiets via MP ook niks?

Bij een heleboel zaken ben ik best ok met tweedehands spullen. Maar met een autostoeltje zou ik dat niet zo snel doen, zeker niet van marktplaats. Ik zou kiezen voor een Priori.

ik zou een autostoeltje ook absoluut niet 2 hands kopen

hier zitten beide kids in tweedehands stoeltjes.

Ik heb liever een goed tweedehands autostoeltje, dan een minder goed nieuw stoeltje.

der financieen zijn hier gewoon niet dusdanig dat ik goede nieuwe stoelen kan kopen.

Ik schat de kans dat een autostoel bij een botsing betrokken is en op MP staat toch als zeer klein in. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand (ouders) moedwillig een onveilig kinderproduct zullen willen verkopen. Bovendien kan je een autostoeltje dat bij een bostsing betrokken is geweest vaak terug krijgen van de verzekering.

Ik kan met een artikel herrinneren van de cosumentenbond? over tweedehands autostoeltjes, waar uit bleek dat dit voor groep 0 af te raden was (die worden toch meer verplaatst, hardhandig neergezet en als veredelde wipstoel gebruikt, door oudere kindjes meer rondgesleept e.d.) maar dat het voor de vervolgstoelen een prima keus zou zijn.

edit: Ik ben van mening dat “we” soms veel te ver gaan in het gevoel van “veiligheid” willen creeeren. met namen met betrekking tot onze kinderen. Goed is in mijn eigen vaak ook gewoon goed… ookal kan het met meer budget altijd beter…

Ik zou persoonlijk ook geen 2e handskinderstoeltje kopen…

Ookal ogen mensen nog zo eerlijk, je weet het echt nooit zeker.

Het hoeft niet perse een ongeluk te zijn geweest, voor het zelfde geld hebben ze het stoeltje een laten valen of dergelijke…

Ik weet het vergezocht maar toch…

Nee als het op veiligheid van mijn kind gaat zou ik dat persoonlijk niet doen.

hoewel ik onze eigen stoelen zonder schaamte op MP zou zetten en eerlijk durf te zeggen dat ze goed zijn… zou ik zelf nooit een 2e hands van MP trekken.

Ik zou voor een een priori gaan. Dan maar geen gordels die vanzelf open staan hoor :lol:

Bij de prenatal is de priori nu voor 99 euro in de aanbieding! Is toch de helft van de prijs als van een nieuwe Tobi.

@Fietje wrote:

Ik heb liever een goed tweedehands autostoeltje, dan een minder goed nieuw stoeltje.

der financieen zijn hier gewoon niet dusdanig dat ik goede nieuwe stoelen kan kopen.

Ik schat de kans dat een autostoel bij een botsing betrokken is en op MP staat toch als zeer klein in. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand (ouders) moedwillig een onveilig kinderproduct zullen willen verkopen. Bovendien kan je een autostoeltje dat bij een bostsing betrokken is geweest vaak terug krijgen van de verzekering.

Ik kan met een artikel herrinneren van de cosumentenbond? over tweedehands autostoeltjes, waar uit bleek dat dit voor groep 0 af te raden was (die worden toch meer verplaatst, hardhandig neergezet en als veredelde wipstoel gebruikt, door oudere kindjes meer rondgesleept e.d.) maar dat het voor de vervolgstoelen een prima keus zou zijn.

edit: Ik ben van mening dat “we” soms veel te ver gaan in het gevoel van “veiligheid” willen creeeren. met namen met betrekking tot onze kinderen. Goed is in mijn eigen vaak ook gewoon goed… ookal kan het met meer budget altijd beter…

eens… vooral met de je laatste stukje. Ik heb één romer king gekregen van schoonzusje, en de tweede romer king heb ik via marktplaats voor 25,- gekocht. Zag er hartstikke goed uit, bekleding zag er nog als nieuw uit zelfs.

Ik denk trouwens als ik het geld wél zou hebben voor twee splinternieuwe stoelen dat ik dan nog steeds via MP zou kijken…

Wij hebben ons autostoeltje ook van vrienden overgenomen. Er is nooit een ongeluk of wat dan ook mee gebeurd, dus dan durf ik de gok wel te wagen. Via mp zou ik persoonlijk niet doen. Je weet nooit wat ermee gebeurd is.

@mamaMarije wrote:

hoewel ik onze eigen stoelen zonder schaamte op MP zou zetten en eerlijk durf te zeggen dat ze goed zijn… zou ik zelf nooit een 2e hands van MP trekken.

Ik zou voor een een priori gaan. Dan maar geen gordels die vanzelf open staan hoor :lol:

Bij de prenatal is de priori nu voor 99 euro in de aanbieding! Is toch de helft van de prijs als van een nieuwe Tobi.

^ Dat. :slight_smile:

Wij hebben ook 2 autostoelen van marktplaats. Ik vind het zo belachelijk hoeveel geld er gevraagd wordt voor allerlei babyspullen, dat heb ik er gewoon niet voor over. Ik vind veiligheid echt wel belangrijk, maar ik heb enorm veel 2e hands gekocht. Ook de autostoelen. We hebben er 2 nodig, in elke auto 1. Voor 80 euro 2 dezelfde van dezelfde mensen, en we zijn maar van hun verhaal uitgegaan dat er niks mee was gebeurd. Ze doen het nog steeds prima :smiley: We hebben trouwens de Priori

Wat fietje schrijft zijn mijn woorden exact.

Dat stuk van de consumentenbond heb ik ook al wel eens aangehaald.

Mies hier zit ook in een 2e hands overgenomen isofix stoel.

We wilden graag isofix en mijn idee is toch dat als mensen zelf bereid zijn om 200 euro voor een goede stoel uit te geven omdat ze de veiligheid van een kind belangrijk vinden, ze het een ander niet zullen aandoen om een slechte bij een botsing betrokken autostoel aan ze te verkopen. Ik bedoel… ook 2e hands word je er niet rijk van.

Wij hebben 50 euro betaald voor de stoel en de man wilde er gewoon van af.

Hij zag en ziet er uit als nieuw, geen enkel krasje op het plastic, geen"witte" plekjes en die witte plekjes duiden op slijtage.

De stoel was schoon en goed onderhouden en dat zegt mij heel veel.

1x zou ik een stoel ophalen, leek heel wat, maar bij ophalen was het ding echt stinkend smerig, de chocomel zat in de gordels. De kunstof bodem zat onder de schuif krassen.

Die heb ik toen niet meegenomen, dat zegt mij namelijk dat mensen er niet zuinig en behoorlijk mee zijn omgegaan.

Intuitie is heel wat en daar kom je best ver mee.

We hebben over een jaar nog een romer nodig en ik ben daar Nu al voor aan het kijken, 2e hands.

Dan heb ik geen haast en kan ik de stoel goed bekijken.

Hoe zijn mensen op hun huis, op hun spullen enz… dat zegt echt veel over wat ze 2e hands verkopen. :thumbup:

Ik heb de Romer Kid voor Ryan via mp gekocht! Hele aardige mensen stinkend rijk en wilden perse van die stoel af. Stond netjes opgeborgen in doeken en geen krasjes te bekennen. Zelfs het boekje zat er nog onderin.

Koop bij een evt. 2e kindje zo weer van mp :thumbup: (Moet wel zeggen dat ik dan wel heel selectief kijk)

@Drella wrote:

@Fietje wrote:

eens… vooral met de je laatste stukje. Ik heb één romer king gekregen van schoonzusje, en de tweede romer king heb ik via marktplaats voor 25,- gekocht. Zag er hartstikke goed uit, bekleding zag er nog als nieuw uit zelfs.

Ik denk trouwens als ik het geld wél zou hebben voor twee splinternieuwe stoelen dat ik dan nog steeds via MP zou kijken…

+1

ik heb de eerste stoeltjes sowieso 2dehands gekocht, voornamelijk omdat ik toen nog geen auto had en ik het totaal idioot vond enorme bedragen uit te geven voor een stoeltje dat maar zelden gebruikt zou worden. De laatste stoel heb ik wel nieuw gekocht, omdat ik toen net een nieuwe auto had, de stoel in de aanbieding was, en ik het zonder probleem kon betalen toen. Maar ik had zonder moeite ook de derde stoel 2dehands kunnen kopen.

Wij hebben nu de priori te koop staan op marktplaats. Ik heb er 2 staan en 1 mag er weg. De oudste is intensief gebruikt, maar op wat witte plekjes (inderdaad slijtage van de stof) niks mis mee (17,50). en de 2e zat in de auto van oma en is daardoor zelden gebruikt en nog als nieuw(25 euro). Vanavond komen er mensen kijken welke ze zouden willen overnemen. Ik ben me ervan bewust dat het op basis van goed vertrouwen gaat. Maar je wil toch het beste voor je eigen kinderen, dus dan ga je geen ondeugdelijke dingen op MP zetten.

Ja hoor dat kan

onze maxicosi is 2e hands

en onze 2e autostoel ook

die in de goede auto zit zeg maar is wel een nieuwe hele dure maar nu een 2e handse gekocht via MP voor in mijn auto

alleen even kijken onder de bekleding :wink:

Ja ik begrijp dus wel dat mensen tweedehands autostoelen nemen. En soms zie je echt zeer nette stoeltjes op MP staan… tik dan bijna een reactie in… en toch maar weer niet.

Stel dat ik net diegene tref die het niet zo nauw neemt met de eerlijkheid. Stom misschien dat ik zo weinig vertrouwen heb dan… maar krijg dat gevoel niet weg.

Verder heb ik geen moeite met tweedehands. Maar vind dit net zoiets als met een helm. Je kunt zelf niet zien of er beschadigingen van binnen zijn.

Heb trouwens wel de Priori op het moment her en der voor 95 euro zien staan… scheelt weer 5 euro :lol: .

Zolang ik blijf twijfelen toch maar een nieuwe Priori :think: …

dat van die twijfel en dan maar toch niet… dat herken ik heel goed.

Ik vind die stoeltjes gewoon belangrijk.

Wij moesten ook 2 van dezelfde hebben steeds (kids dicht op elkaar), maar ondanks dat het een rib uit je lijf is… toch alleen nieuwe.

Zie in mijn omgeving heel vaak dat er bijv. in de ‘gezinsauto’ gekozen wordt voor nieuwe en dure stoeltjes en in de het autootje erbij waar mama vaak met de kids inrijdt een goedkope van de praxis. Dat snap ik dus helemaal nooit :oops: Want juist dat kleine autootje voor erbij… zal zelf minder van een klap/ botsing opvangen en voor mijn gevoel is een goeie stoel dan extra belangrijk.

Wij huffen de stoelen dus gewoon steeds over… voor de jongste trouwens hoeft dat niet, want we hebben er dus 2, omdat de oudste 2 er dus allebei 1 hadden.

Wij zijn op dat gebied ook erg van het liever nieuw willen.

Mijn ouders hebben nu wel 2ehands autostoeltjes, maar die komen van mijn nichtje en die zijn dus echt nog wel goed. We weten namelijk zeker dat ze er nooit een ongeluk of zoiets mee heeft gehad. Dit vind ik ook heel wat anders dan van een vreemde overnemen.

er zijn een paar dingen die ik niet van MP af haal…

schoenen, ondergoed en autostoeltjes…

ik heb zelf wel mijn maxi cosi op mp verkocht, hoorde bij de kinderwagen…

maar ik wil voor mijn kinderen een nieuwe…

ik rij zelf in een fiat cinqecento… klein bakkie…dus heb echt de veiligheid van de stoeltjes nodig…

Als het even niet hoeft zou ik zeggen : bezuinig niet op de veiligheid van je kinderen.