Twee testen positief maar toch twijfels...

Omdat ik me de afgelopen week wat vreemd voelde heb ik gisterenavond een zwangerschapstest gedaan. Ik hoor eigenlijk pas eind deze week ongesteld te worden dus in principe ben ik nog niet over tijd. Na een minuut stonden er twee streepjes op de test. 1 hele duidelijke donkere streep die aangaf dat de test het deed en 1 veel lichtere maar wel duidelijk aanwezige streep die aan zou horen te geven dat ik zwanger ben.

In de gebruiksaanwijzing stond dat als de streep licht zou zijn ik de test 48 uur daarna wellicht kon herhalen, niet stond waarom ik deze moet herhalen. Vanochtend heb nog een testje gedaan voor de zekerheid en ook hier kwam hetzelfde resultaat uit, twee streepjes maar de ene heel donker en de ander heel licht.

Ik heb de doktersassistente gebeld en zij zei “een streep = een streep dus je bent zwanger” mar gisterenavond las ik op Internet ook dat sommige positief testen maar niet zwanger bleken te zijn.

Ik vind het hartstikke leuk maar ik durf het nog niet te geloven. Stel je voor dat het niet zo is en ik deze week gewoon ongesteld word.

Wat zouden denken jullie?

ik denk dat de assistente gelijk heeft…

een streep is een streep

Gefeliciteerd en geniet ervan!!!

Een streep is inderdaad een streep… zwanger dus !

Nadeel van te vroeg testen is dat je zwangerschap misschien niet doorzet en dat je alsnog ongesteld wordt. Misschien dat je die verhalen op internet hebt gelezen. Maar we gaan uit van het positieve…!

Er zijn testen die niet betrouwbaar zijn, Romed, die soms altijd een streep geven. Ook als je niet zwanger bent. Dus als je zo’n test gedaan hebt, dan zou ik er nog eentje van een ander merk doen. Alle andere testen zijn eigenlijk wel betrouwbaar.

Het kan inderdaad zo zijn dat als de streep heel licht is en je nog voor je NOD zit, dat het dan nog afgestoten kan worden met je menstruatie. De duidelijkheid van de streep moet wel toenemen, HCG verdubbelt elke 2-3 dagen. De HCG-waarde moet een bepaalde hoogte hebben om te bepalen of het een goede zwangerschap is. Maar goed, zekerheid heb je nooit…

Een streep is in principe een streep (mits het Romed-testen waren), dus dan ben je zwanger. Alvast een voorzichtig gefeliciteerd!

Groetjes,

Jippie

Het waren testen van de kruidvat, ik weet niet of dat ook Romed testen zijn of is Romed een merk?

Bedankt alvast voor de felicitatie en ik ga hopen dat mijn menstruatie lekker wegblijft!

ik zou zeggen wacht even tot je NOD en test dan nog eens :wink:

maar een streep is een streep :wink:

Ja een streep is een streep…dus… gefeliciteerd met je zwangerschap !!! :dance: :inlove:

Een streep is een streep, maar heb idd ook al meer gehoord dat een test zover vóór je NOD geen zekerheid geeft, omdat het nog zò pril is, is de kans dat het afgestoten wordt behoorlijk hoog. Vandaar dat eigenlijk aangeraden wordt altijd tot nà je NOD te wachten met testen…

Heel waarschijnlijk ben je dus idd zwanger, maar zou nog wel gewoon ongesteld kunnen worden, al hoop ik natuurlijk van niet voor je!

Ik heb goede hoop voor je!! Ik heb vier dagen voor mijn nod getest en die was inderdaad ook licht positief. Ik was als de dood gewoon nog ongesteld te worden en baalde als een stekker dat ik te vroeg een test had gedaan. Maar tot nu toe alles nog in orde en ondertussen al een dikke vette streep gezien!!

Sterkte!

Zo!

Een weekje verder en nog steeds niet onnie geweest :thumbup:

Gisteren nog een testje gedaan en die gaf al heel snel twee hele duidelijke strepen aan. Vandaag de dokter gebeld en ook zij zei: ZWANGER, gefeliciteerd!

:dance:

Bedankt voor jullie reacties en felicitaties!

meid gefeliciteerd!!!

lekker gaan genieten nu hoor :-*

Hallo (valentijn)

Van harte met je zwangerschap.

Je hebt de testen nu een paar keer laten zien en het is en blijft een streep haha maar je weet nu ondertussen al zeker dat je zwanger bent.

Van harte gefeliciteerd en wij gaan nu nog harder ons best doen om snel zwanger te raken zodat we samen zwanger kunnen zijn.

Ik hoop echt dat het bij ons ook snel gaat lukken.

Groetjes en dikke kus,

Je beste vriendinnetje