Twee Sinterklazen in Hengelo
HENGELO (OV) - Omdat twee organisaties niet voor elkaar willen wijken, komen er op 13 november om 14:00 niet één maar twee Sinterklazen aan in Hengelo…
Op precies hetzelfde tijdstip staat de intocht van de twee Sinterklazen gepland. Per trein in het centrum en per helikopter in winkelcentrum Hasselo in de wijk Hasseler Es.
De grote Sint-intocht in het centrum wordt door de gemeente gesubsidieerd. “Voorheen was het zo dat elke wijk die daarnaast zijn eigen intocht hield, dat een dag of een week later deed”, zegt voorzitter Frans Kattenpoel van de stichting die de intocht in het centrum organiseert in het AD. “Maar zij hebben besloten dat op dezelfde dag te doen, en zelfs op dezelfde tijd.” :roll: :roll:
lekker kinderachtig :roll:
Scheelt dat het op dezelfde tijd is en kinderen het dus niet zullen merken.
kinderachtig zeg…en dan maar hopen dat ze elkaar niet toevallig tegenkomen onderweg, ik heb dat een keer meegemaakt toen ik een jaar of 16 was, was aan het winkelen samen met mijn beste vriendin, lopen in straat 1 sinterklaas met een horde kindertjes erbij natuurlijk, andere straat in komt recht er op afgelopen NOG een sinterklaas (winkeliersvereniging).
We zijn elk richting 1 gelopen en hebben om hele verbaasde kindertjes te voorkomen beide een ingefluisterd wat er aan de hand was en dat ze recht op elkaar afgingen, zo hebben we een “spiegel” ontmoeting en heel veel verwarde kindjes kunnen voorkomen :mrgreen:
pff wat flauw!
je zou zeggen dat er toch genoeg plekken zijn waar nog een sint gewenst is :think: