Twee maanden na cureteren en nog niet ongi

Hallo



Ik ben 30 augustus gecurreteerd. Nu, bijna twee maanden verder, ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.



Tot hoe lang is dat normaal? Heeft curreteren risico’s voor het opnieuw zwanger worden?



Ik hoop hier ‘lotgenoten’ te vinden…want hier in Frankrijk vind ik die niet en vind ik de medisch psychologische begeleiding niet echt geweldig…



Groetjes

ik heb het even voor je opgezocht ik hoop dat je er wat aan hebt

ik wens je nog veel sterkte toe



Lichamelijk herstel

Het lichamelijk herstel na een spontane miskraam of een curettage is meestal vlot. Gedurende één tot

zes weken kunt u wat bloedverlies en bruinige afscheiding hebben. Het is verstandig met

gemeenschap (samenleving) te wachten tot het bloedverlies voorbij is. Het zwanger worden op zich

wordt door een miskraam niet bemoeilijkt en medisch is het niet nodig te wachten met opnieuw

proberen zwanger te raken.

De volgende menstruatie treedt na ongeveer vier tot zes weken op.

Wanneer moet u na een spontane miskraam of een curettage medische hulp inroepen?

Het is verstandig om in de volgende situaties de arts of verloskundige te waarschuwen:

< Bij hevig bloedverlies (langdurig en meer dan een gewone menstruatie). Zeker bij klachten van

sterretjes zien of flauwvallen moet u medische hulp inroepen.

< Bij aanhoudende klachten. Als u krampende pijn en/of hevig bloedverlies blijft houden kan dit

wijzen op een incomplete miskraam. Er is dan nog een rest van de zwangerschap in de

baarmoeder aanwezig. Een (nieuwe) curettage kan dan nodig zijn.

< Bij koorts. Een temperatuur van 38/ C of hoger kan wijzen op een ontsteking in de

baarmoeder, die eventueel behandeld moet worden met antibiotica

< Bij ongerustheid.

Hoi Nienke,



Bij mij duurde het 10 weken voor ik weer ongesteld werd na mijn curettage. Het kan dus even duren. Het verschilt gewoon heel erg per persoon. En nee, een curettage heeft geen effect op het opnieuw zwanger worden. Zodra je lichaam hersteld is, kan je gewoon weer proberen zwanger te worden en weer zwanger worden.



Sterkte!! Ik hoop voor je dat je menstruatie snel komt!



Liefs Jud

Hoi Nienke,



Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik ben in februari gecuretteerd en was na 2 maanden ook nog niet ongesteld geweest. Ik ben toen naar de gynecoloog gegaan. Daar heb ik medicijnen gekregen om ongesteld te worden. Vervolgens ben ik wel de medische molen ingegaan omdat ik ook geen eisprong kreeg en dus geen cyclus had.



Ik denk dat het van jezelf afhangt wat je wilt. Als je zekerheid wilt, zou ik een afspraak maken bij de gyn die je ook heeft gecuretteerd. Die kent je situatie het beste.



Sterkte meid!





Groetjes, Faiza