Vandaag kreeg ik onverwachts te horen van het KDV dat onze baby waarschijnlijk geplaatst zal gaan worden in de groep waar mijn oudste dan nog 7 maanden zal verblijven voordat hij naar school gaat.
Ik weet eigenlijk niet of ik het een nadeel of een voordeel zou moeten vinden dat die twee bij elkaar in de groep zullen komen en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Hebben jullie ervaring met je twee kinderen in dezelfde groep? En hoe gaat dat?
Of wat zou je er van vinden als het jou zou overkomen?
Ik ben er eerlijk gezegd nog een beetje beduusd van en vind het me ook nog moeilijk voor te stellen, zeker omdat ik nog niet weet hoe mijn oudste uberhaupt op de baby zal gaan reageren natuurlijk.
Ben benieuwd!
Mijn kinderen gaan sinds 2 vorige week maandag naar 1 dag in de week dezelfde groep (per 1 augustus 2) en 1 dag in de week gaat de jongste naar een andere groep omdat er op die dag geen plek was maar die ligt naast de groep van de oudste. Tot nu toe reageert mijn dochter er prima op dat haar broertje op haar groep zit. Ik was bang dat ze jaloers zou zijn op de aandacht van de leding of boos omdat het kdv haar terrein is maar dat is niet zo, maar ze is uberhaupt niet jaloers geweest gelukkig. De leiding zei dat het vaak voorkwam dat de oudste dan alleen maar met haar broertje bezig zou zijn of heel claimerig zou zijn was of erg claimerig met haar broertje zou zijn, maar dat is ook niet het geval. Af en toe vraagt ze waar hij is of of hij ook drinken krijgt of ze geeft hem een knuffel, maar verder gaat ze gewoon haar gang. De voordelen vind ik dat ik de leiding al jaren ken waardoor het toch wat makkelijker is om de kleine achter te laten en dat ze me op de hoogte kunnen houden van de interactie tussen die 2.
Ik werk op een 2 groeps kdv en mijn kinderen gaan daar ook heen. Ze zitten beiden nu in de andere groep als waar ik werk. Tes is per 1 mei dit jaar gestart en Mik stopt per 1 november.
Het gaat hartstikke goed en hier dus geen problemen ondervonden.
Bij ons kdv gaan broertjes en zusjes per definitie in dezelfde groep. Over het algemeen vinden de kinderen dit erg leuk. Bo vond het erg leuk dat Nikkie bij haar in de groep kwam. Tijdens het eten was ze erg zorgzaam (lees: soms zelfs bemoeierig…zij koos wel wat Nikkie op haar broodje wilde :mrgreen: ). Tijdens het spelen, speelden ze heel soms samen, maar veel vaker deden ze ieder hun eigen ding.
Ik heb er na een paar weken eens een paar keer naar gevraagd en de leidsters vonden het prima gaan.
onze jongste zitten ook in dezelfde groep…
wij mochten kiezen en hebben het gedaan, gaat prima, zelfs beter met de oudste nu!
de jongste vindt het ook helemaal top :thumbup:
Nou, dat is fijn om te horen.
bedankt voor jullie reacties.
We gaan nog even in overleg met het kinderdagverblijf over de aanpak hiervan, maar het is goed om te weten dat het bij sommigen als positief wordt ervaren!
op ons kdv zitten alle broertjes en zusjes bij elkaar, dit om de gezinssituatie na te bootsen. de eerste keren dat het oudere broertje/zusje voor het eerst met de baby komt zie je ze veel in de buurt van de baby, meestal heel beschermend. maar na een poosje gaan ze weer lekker hun eigen gang en geven ze hun broertje/zusje tussen de bedrijven door een knuffel en een kus.
ik zie op onze groepen (ik werk daar) er eigenlijk geen negatieve kanten aan.