twee juffie's op één klas?

Bij ons op school is er per komend schooljaar nog maar 1 iemand die fulltime werkt. De rest zijn allemaal parttimers of mensen met bapo (arbeidsverkorting als je boven de 52 bent)

Allemaal duobanen dus. Wel wisselend met hoeveel dagen. Er werken er best veel 4 dagen. Had er eigenlijk ook niet aan gedacht dat je daar als ouder bezwaar tegen zou kunnen hebben…

Bij Anne op school zijn 5 klassen groep 1/2. 2 Van die 5 klassen hebben 1 juf, de andere hebben er 2. Zover ik weet gaat het in elk geval t/m groep 4 dat ze 2 juffen kunnen hebben in 1 week.

Anne zit nu in een klas met 1 juf en 1 stagiaire, maar die is er nooit zonder de vaste juf. Als het goed is krijgt Anne volgend schooljaar een andere juf en dat kunnen er dus best eens 2 zijn.

Op de school waar onze zoon naar toe gaat zijn er ook veel partime overal juffen.

In een persoonlijk gesprek wel aan gegeven dat continuiteit vor onze zoon met adhd wel belangerijk was.

Ze wasblij dit van ten voren te weten zodat ze hiermee rekkening kon houden met de klassen indeling.

Charity zit op een school waar ze natuuurlijk leren hebben.

ze hebben een thuis groep in 1 klaslokaal waar ze smorgens beginnen ,pauzeren en eindigen. dit is groep 1,2 en 3 door elkaar.

de rest van de dag mogen ze s’morgens kiezen uit bepaalde vakken.

en dat is ieder vak bij een andere juf of meester.

ik vind het super ze krijgen zo veel meer mee en meer verschillende begeleiding wat mijn inziens juist een meerwaarde heeft.