twee hondjes aan elkaar laten wennen hoe?

sinds afgelopen dec hebben we er een hondje bij van 10 maand oud.

dit is een kruising kooiker x boerenfox en ze is geweldig lief voor onze andere hond en floris.met onze andere hond billy (labrador) gaat het geweldig,maar nu komt het.



mijn moeder heeft ook een klein hondje (reutje) en is ook een mengelmoesje van teckel met fifi waarschijnlijk.ook dit hondje is superlief voor mensen,maar tegen andere hondjes is hij een krengetje.



hoe kan ik nu het beste mijn hondje (teefje) en haar hondje aan elkaar laten wennen? haar hondje en mijn labrador is geen enkel probleem die kennen elkaar goed en spelen mooi met elkaar.het lijkt me wel handig dat ook haar hondje met stella mijn teefje kan opschieten dat in geval van nood of als mijn moeder eens een dagje weg wil haar hondje hier kan komen.



hoe ga ik dit aanpakken?

Hebben ze al kennis met elkaar gemaakt ? Zo niet, doe dit dan op neutraal terrein en niet bij 1 van jullie thuis.



Mijn moeder heeft sinds vorig jaar een teckel(pup) en deze moest ook wennen bij onze 10 jarige krengerige beagle omdat we over en weer oppassen. Zo heeft onze beagle 10 jaar geleden ook bij de hond van mijn moeder moeten wennen, haar hond was toen 5.



Wij hebben de honden op straat kennis laten maken en zijn toen naar moeders huis gewandeld samen. Even binnen geweest en na 5 minuten weer weg. Dit hebben we een paar keer herhaald en bleven steeds een beetje langer binnen.

Op een gegeven moment de huizen omgedraaid. De wandelingen en de bezoekjes werden langer en uiteindelijk was het voor beide honnden gewoon, we hoorden gewoon bij elkaar.



Belangrijk is wel dat je de eerste weken frequent bij elkaar bent. En vergeet ook niet de honden in elkaars bijzijn te eten te geven. Voorkom baknijd.



Succes :thumbup:

idd gewoon bij elkaar laten maar wel ergens in het bos of op een veld niet bij 1 van jullie thuis. en natuurlijk ergens waar ze niet kunnen weg lopen.

sluit ik mij bij aan.

en heeft je moeder iets wat ruikt naar haar hond?

en andersom? dan kunnen ze vast aan elkaars geuren wennen :slight_smile: