tvtip mamma mia

Het is pas volgende week zondag, maar ik vind het toch de moeite waard om het alvast neer te zetten.

zondag 7 november om 20:00 zendt rtl 4 de film mamma mia uit.

Iedereen die deze film nog niet gezien heeft moet zeker kijken.

Hij is zo ontzettend leuk, je moet hem gewoon gezien hebben. (vind ik :wink: )

Zelfs hub die helemaal niet van zingende musical films houdt vondt het een hele leuke film.

En ik ga hem natuurlijk ook kijken, voor de derde keer.

De bioscoophit Mamma Mia, gebaseerd op de populaire liedjes van de Zweedse popgroep ABBA, is in de loop der tijd genomineerd voor diverse awards en heeft flink wat prijzen in de wacht gesleept.

Zo ontving actrice Meryl Streep een award voor haar vertolking van het lied Mamma Mia!. Bovendien is de film de best bekeken bioscoopfilm van 2008.

De film

Donna Sheridan, gespeeld door Meryl Streep, runt een hotel op een Grieks eilandje. Haar dochter Sophie wil in het huwelijksbootje stappen met haar vriend Sky. Voordat ze gaat trouwen, hoopt Sophie erachter te komen wie haar vader is, zodat hij haar weg kan geven bij haar huwelijk.

Sophie leest het dagboek van haar moeder en ontdekt dat er drie mogelijke vaders zijn. Uit naam van haar moeder nodigt ze de drie mannen stiekem uit om naar het eiland te komen.

Een paar dagen voor de trouwerij arriveert een boot met de drie mogelijke vaders: Sam (Pierce Brosnan), Harry (Colin Firth) en Bill (Stellan Skarsgard). Ze zijn allemaal benieuwd waarom Donna ze heeft uitgenodigd. Donna is compleet verrast en verward als ze de mannen ziet en wordt geconfronteerd met haar verleden.

Als blijkt dat Sophie de uitnodigingen verstuurd heeft, ontstaat er veel commotie en willen de mannen terug naar huis. Sophie weet de mannen toch over te halen om tot het huwelijk te blijven en hoopt haar ware vader te achterhalen voor de mooiste dag van haar leven.

Ik zag het voorstukje en ga zeker kijken ja!!

:thumbup:

Ik vond hem ook erg leuk, heb m al gezien! Net als de musical ook erg leuk! Mijn hub vond hem niks aan, die zette hem meteen af na het horen van het eerste liedje… :?

Ik heb hem ook al gezien en ik vond er persoonlijk weinig aan.

@jet1981 wrote:

Ik vond hem ook erg leuk, heb m al gezien! Net als de musical ook erg leuk! Mijn hub vond hem niks aan, die zette hem meteen af na het horen van het eerste liedje… :?

Ah die wilde het niet eens een kans geven, die hoorde Abba en dacht neeeeeeeh :lol:

Voordeel dat de mijne wel van Abba houdt :wink:

@purpled82 wrote:

Ik heb hem ook al gezien en ik vond er persoonlijk weinig aan.

Hier idem…kon mijn aandacht er moeizaam bij houden…

Hij is wel leuk…geinig, beetje een verstand op nul en kijken film,maar ben er iig niet lyrisch over…

Behalve dan mijn vreemde interesse in Collin Firth (of zoiets)…ben vast niet de enige die het een kijkwaardig figuur vind in al zijn eenvoud…het zal het dialect wel zijn…hahaha…

oja dat britse accent, lekker hoor :inlove: :drool:

:lol: :lol:

Het is ook echt een ontzettende feelgoodmovie.

En laat ik daar nu net juist de grote behoefte aan hebben.

Blaadjes van de bomen, weer vroeg donker enzo :frowning:

Zat vanmiddag samen met de kinderen al bijna te janken bij toy story 3, nou dan is het echt mis met je volgens mij :shifty:

Kan mij nu dus al verheugen op volgende week zondag, bakkie thee dikke reep cote d’or en een dekentjeop de bank kijken :inlove:

Ik vind het een leuke film! Is een tijdje op film 1 geweest en heb de film toen wel 10 keer gezien :lol: Heb ook al een tijdje een cd met de liedjes gekocht, voor in de auto.

Maar op zondag kijken we altijd al wat anders. Dus ik ga hem niet kijken, hub heeft al zo weinig in te brengen met tv :oops:

maandagavond CSI, dinsdagavond NCIS, donderdagavond expeditie robinson, vrijdagavond Medium, zaterdagavond Ik hou van holland, uhmm blijft de woensdag en zondag avond over :lol: Nu kijkt hij alleen NCIS niet mee, de rest vind hij net zo leuk :thumbup:

ik zag de voorstukjes en dacht ja die moet ik zien… dus hier lekker voor de buis zondag :smiley:

uhhh hier alle werkdagen trauma team

donderdag house

vrijdag t.v.o.h.

zaterdag in holland staat een huis en waar? echt waar! (als ik dat red tenminste)