TV voor dreumes

Even ter vergelijking, hoeveel gemiddeld kijken jullie dreumessen TV per dag?



Aanbod voor dreumes is zeer gering, of het zijn uitzendingen op tijdstippen dat ons niet uitkomt. Dus hier wat dvd’s in huis gehaald, maar dan pakt ie steeds dvd om iets te mogen kijken. Het lijkt steeds vaker te worden. Ik wil ook weer niet te streng zijn en ook weer niet te makkelijk. Dus daarom wil ik graag even kijkgedrag vergelijken met jullie dreumesjes.

's ochtends een half uurtje mama maakt dan brood en een beker melk klaar en af en toe zetten we nijntje dvd op maar ze kijkt niet echt het zijn meer de liedjes die ze heel leuk vindt. Meer tv willen we ook niet en ze kijkt dan altijd babytv of jim jam :mrgreen:

Hier is tv voor Sam echt een rustpunt. Dus als ie heel druk is in z’n lijf zet ik een dvd op voor de cooling down bijv. vlak voor het eten. Dan kijkt ie kwartiertje ofzo ( liefst Brum of Bumba) en soms 's morgens de tv aan op kro kindertijd als we ons beiden aan het klaar maken zijn voor werk/kdv.



Maar nog steeds zeer selectief moet ik zeggen en zeer gelimiteerd. Idd het vragen om het dvd kijken wordt steeds duidelijker. Maar ‘nee’ wordt ook geaccepteerd, al geef ik er wel altijd een reden bij waarom niet. Weet niet of dat uitmaakt hoor, maar voelt beter :shifty:

Wij kijken tussen de middag tv, van 12.15-13 u ongeveer. Maar dan kijkt ze alleen naar de dingen die ze leuk vindt, zoals Bumba, Hopla, Nijntje of Sesamstraat. De rest kan haar niet zoveel schelen, dus dan speelt ze liever. Voor de rest wordt hier overdag weinig tv gekeken.

Fijn topic, zit er zelf ook een beetje mee… Heb hier namelijk een tv-junk in huis. Honderd keer per dag wijst hij naar de dvd-speler, wil-ie ‘Bob-Boow’ (Bob de Bouwer) kijken. En BOOSSSS als mama nee zegt, zucht. Hij mag 's morgens met een broodje en fles op de bank kijken (KRO Kindertijd meestal) , en 's avonds als mama gaat koken kiest hij een dvdtje uit. Overdag probeer ik het te beperken, maar dat lukt niet altijd :oops:



Hij is net goed ziek geweest, en dan mag hij veel vaker kijken omdat hij dan niet in staat is om lekker buiten te spelen, maarja… ik ben geen voorstander van heel de dag de tv aan.



Alles bij elkaar denk ik dat Joas twee uur per dag tv/dvd kijkt, op de dagen dat we beide thuis zijn. Op kdv-dagen is het een half uurtje.

hier 2 keer per dag, morgens een half uurtje kro kindertijd



En avonds als ik kook (en ik kook meestal 15-30 min.) weer kro kindertijd die we smorgens hebben opgenomen.



heeeeeeeel soms met slecht weer mag hij na de boterham voor zijn slaapje nog eventjes bumba kijken

Nu we vakantie hebben, staat 's ochtends de tv vaak aan (als we wakker worden). Kai komt dan even bij ons in bed en kijkt dan ‘de wereld is mooi’ of zoiets.

Als we weer aan 't werk zijn, wordt er 's morgens geen tv gekeken (niet zo persé dat 't niet mag, meer omdat 't er niet van komt). Als ik aan 't koken ben en Kai is moe en hangerig geworden, zet ik de tv aan. Als hij lekker aan 't spelen is, doe ik dat niet! Hij vraagt er overigens niet om, maar de dvd’s liggen hier ook niet in 't zicht en z’n speelgoed wel.



Liefs,

Kaat

Ha, ja ik val gelukkig ongeveer bij het gemiddelde betreft tv-gebruik.

Even 's morgens bumba en het zandkasteel kijken. En 's middags tijdens koken even Thomas de Stoomlocomotief. Wel lekker om tijdens koken even rust te hebben in de keuken. Soms kijken we wat meer, als hij wat hangerig wordt tijdens BV voor de baby.

hier dus hetzelfde



's ochtends zandkasteel en bumba

als ik moet koken meestal dvd van The Night Garden

hmmm… hier staat eigenlijk de hele dag de tv aan, hij kijkt meestal wel naar Bumpa en de teletubbies, en voor de rest gaat ie gewoon spelen.

Af en toe kijkt ie ff op als ie rare geluidjes hoort…

en om 16u gaat ie echt voor de tv zitten want dan is pippi langkous erop en die vind ie geweldig.



Misschien kan ik m idd beter de rest v/d dag uitdoen.

Hier is baby tv zwaar favoriet…elke dag een uurtje in totaal denk ik…



en nu soms wat vaker aangezien ik mezelf met geen mogelijkheid meer ergens tot toe kan zetten :silenced:

In de ochtend tijdens de fles met papa het nieuws kijken (tja wat is kijken volgens mij vind hij het vooral lekker om even bij papa op de bank te hangen :inlove: ) en af en toe eind van de middag even iets kindertv-achtigs als hij heel druk is geweest. Maar ik merk niet echt dat hij er rustiger van wordt. Dus ik geef hem vaker even zijn blokkendoos waar hij heerlijk mee speelt en wel rustiger van lijkt te worden.

@Natascha1975 wrote:

hmmm… hier staat eigenlijk de hele dag de tv aan, hij kijkt meestal wel naar Bumpa en de teletubbies, en voor de rest gaat ie gewoon spelen.

Af en toe kijkt ie ff op als ie rare geluidjes hoort…

en om 16u gaat ie echt voor de tv zitten want dan is pippi langkous erop en die vind ie geweldig.



Misschien kan ik m idd beter de rest v/d dag uitdoen.






Hier staat ie ook bijna heel de dag aan, en ze kijkt ook haar favo programmas, zoals bumba, t zandkasteel en hopla, en de teletubbies, voor de rest wil ze spelen en als ze iets interessants hoort wil ze weer komen kijken.



Aan Jana merk ik wel al snel wanneer het haar verveelt en dan gaan we wat anders doen :wink:

Yes kijkt elke avond Sesamstraat als ik aan het koken ben.

Standaard is het dan weer drama als Elmo niet is geweest :wall:

Het varieert van een half uurtje tot twee uur per dag. Het ligt er een beetje aan hoe goed/slecht ik 's nachts geslapen heb en ik welke bui hij is.



De jongste kijkt nog geen tv (of nou ja:think: , soms staat 'ie voor de oudste aan terwijl ik de fles geef aan de jongste).



's Ochtends kies ik uit NL3 (dus KRO kindertijd, De wereld is mooi e.d.), of Belgie2, of Jetix (als er In the Nightgarden is, ook al heb ik die ook op DVD) of BBC World (tot ca 9:00 uur peutertv). Als het een ander tijdstip van de dag is dan pak ik een dvd’tje uit de kast.



Als de oudste ziek is of erg druk of niet lekker in zijn vel, dan zet ik een dvd van TikTak op. Dat werkt voor hem heel rustgevend (voor mij ook, ik ben er ook al een keer mee in slaap gevallen :lol: :wink: )

Zie het topic nu pas … maar goed!



Hier staat als we thuis zijn eigenlijk altyd de tv aan. Soms voor hem soms voor mezelf. Aangezien ik zelf ook van de tv houd :mrgreen:

Hij heeft dagen kijkt hij helemaal niet bijna en andere dagen wil hij alles kijken wat we hebben :wink:



Baby einstein blijft wel een favo :thumbup:

Hier kijkt hij helemaal niet. Vindt hem er nog te jong voor. Als de tv al eens een keer aanstaat dan kijkt hij er ook niet echt naar.



Moirah