Tussentijdse bloeding en uitstrijkje?

Ik moet morgen het uitstrijkje laten maken, maar heb nu weer (grr… ik voelde het al aan mijn bekken :evil: ) een tussentijdse bloeding.



Kun of mag je dan toch voor het uitstrijkje? Ik weet niet of het morgen nog zo is, maar fris lijkt me het ook niet… wie weet er iets van?

Nee, uitstrijkje is dan niet zinvol. Kan namelijk niet beoordeeld worden i.v.m. de vele bloedcellen.



(Aldus doktersassistente die zelf ook uitstrijkjes maakt :wink: )

Dacht ik idd al, heb net ook gebeld en idd verzet. Baal alleen van steeds dat tussentijds bloedverlies, had ik vroeger nooit, pas toen ik met pil stopte en nu al 3e keer ofzo… heb daar echt last van en krijg er een terugval door :twisted:

Ja hoor, je had gewoon heen gekund. ik had ook een lichte bloeding en heb een uitstrijkje laten maken en een keurige uitslag. Volgens de assistente kan het geen kwaad.

En onze assistente zei juist dat de uitslag dan niet betrouwbaar kon zijn… maar goed, nu is het al verzet.

Een heeeel lichte bloeding kan ook niet zoveel kwaad (vaak verlies je ook iets bloed bij het uitstrijkje zelf), maar wanneer er net teveel bloed is meegenomen, dan is de uitslag minder betrouwbaar of soms zelfs niet mogelijk om te beoordelen. Dus ja… je kunt de gok wagen, maar zekerheid heb je pas wanneer je geen bloedverlies hebt.

Er staat op de uitnodiging van het BVO ook niet voo rniets dat het buiten je menstruatieperiode om moet.