Tussentijds bloedverlies na lisexcisie

Historie:



In 2006 kreeg ik mijn eerste uitstrijkje: pap 3a. Lisexcisie gehad: CINIII met enkele kleine kankerhaardjes. Snijrandjes schoon, geen paniek. Sindsdien al tientallen strijkjes gehad en steeds waren de uitslagen goed. Hoewel ik niet meer mee mag in het reguliere bevolkingsonderzoek hebben we met het strijkje van februari afgesproken dat ik niet meer elk jaar, maar om de twee jaar mag komen en dat ik moest bellen bij een aantal zaken waaronder tussentijds bloedverlies.



Nu slik ik, sinds de bevalling van Marijn, de pil 3 strippen door en las dan een stopweek in. Dit ging altijd zonder spotting of ander tussentijds bloedverlies. Tot een week of 6-8 geleden ik ineens een bloeding kreeg. Deze leek op een lichte menstruatie die een dag of 2-3 duurde. Ik weet het aan het doorslikken van de pil en vergat het hele voorval. Totdat ik vorige week ineens merkte dat ik oud bloed verloor. (Weer midden in de pilstrip). Inmiddels verlies ik al een week rommel wat van bruinige afscheiding naar ineens een veeg helder rood bloed tot echt oud bloed gaat. Ik heb vandaag toch maar de gyn gebeld en ik moet 8 sept, langs komen. Waarschijnlijk weer een strijkje.



Nu lijkt me dat zo gek. BMH kanker is een zeer traag groeiende kanker, dus het kán niet zo zijn dat het in februari nog goed was en nu ineens mis toch? Zou het gewoon met het doorslikken van de pil te maken hebben? Ik las nu eerst maar weer een stopweek in om te zien of het na de ontrekkingsbloeding ophoudt.



Naast de optie dat het door het doorslikken komt, heb ik het idee dat mijn hormonen wellicht een beetje van het padje zijn. Mijn huid is ook niet al te best de laatste paar dagen en ik houd een beetje vocht vast.



Zwanger lijkt me geen optie… Ik slik al eeuwen de pil en trouw ook, dus ik ga er niet van uit dat ik nu ineens ondanks pil gebruik zwanger ben, bovendien voel ik me ook helemaal niet zo. (en ik heb het altijd meteen in de smiezen als het zo is)



Iemand die dit verhaal herkent?

Sowieso altijd goed een extra uitstrijkje, toch hoor/lees ik vaak dat lang doorslikken of slikken vd pil tussentijds bloedverlies kan geven. Net alsof je lijf te weinig heeft aan die bepaalde dosering. Vraag het eens aan je gyn of dat het kan zijn en of je mss toch beter een iets zwaardere zou kunne gebruiken of een andere hormoonmix. :-*

Uitstrijkje lijkt mij echt totaal overbodig… :oops: Maar goed, als ie dat wil. Ik denk inderdaad ook eerder aan het doorslikken…



Nou ja, in ieder geval kan ik dan eens overleggen over een andere vorm van ac. Ik wil eigenlijk wel graag van de pil af, maar zonder de pil menstrueer ik zo vreselijk heftig, dus dan kunnen we de opties gelijk maar eens bespreken…



Zucht… stom gedoe…

Ben je ondertussen nog niet gewend aan uitstrijkjes? Beter 1 teveel dan 1 te weinig toch? En zover ik weet kunnen ze er niet alleen het PAP gebeuren mee bestuderen maar ook sluimerend ontstekingen opsporen. Ook een mogelijke reden voor tussentijds bloedverlies. Als het je trouwens enkel om ac te doen is kun je essure overwegen, als je ook controle wilt over je cyclus heb je toch iets hormonaals nodig ( helaas?). Succes!

Al ben ik het wel met je eens mbt stom gedoe…soms is het NIET tof vrouw te zijn. :?

Ja, ben er wel aan gewend hoor. Maar sjeeeeee… moet ik weeeeer helemaal naar Sneek… En ik heb het hele verhaal al uitgelegd en dan wil ie me tóch zien. En echt, ik weet nu al dat het niks met die lis te maken heeft… Maar goed, natuurlijk is het fijn dat de gyn wel grondig is…

Marion, ik snap het niet zo goed.

Denk je zelf dat het van het doorslikken komt en denk je dat een andere pil beter zou zijn?

Je wil geen uitstrijkje of wel?

Ennuh… wil geen paniek zaaien, maar als in feb. het uitstrijkje goed was, kan er toch nu wel iets mis zijn? Er zijn zoveel soorten kanker als er mensen zijn en bmH kanker is toch niet de enige vorm die bloedingen veroorzaken?

Maar je wilt niet naar sneek voor een uitstrijkje… wil je wel een verder onderzoek? (vleesboom geeft toch ook bloeding).



Het lijkt mij vervelend en onzeker en wat is nou een ritje naar Sneek?

Ik vind het gewoon allemaal weer zo’n gedoe. Natuurlijk is het goed om ff naar de gyn de te gaan. Ik was gewoon blij dat ik in februari te horen kreeg dat ik nu om het jaar mocht komen ipv. elk jaar en nu zit ik er na zes maanden alweer… En ik heb gewoon heel sterk het idee dat er niks aan de hand is.

Nou ja, gedoe dus.



Vwb de pil; ik wil sowieso kijken naar andere ac. Dat wil ik al een poos dus dan kaart ik dat ook maar gelijk even aan.



Ik ben dus benieuwd naar ervaringen met tussentijdse bloedingen bij meiden die de pil doorslikken (evt. ook in combi met een lisexcicie oid)

ah oke…

snap je baalgevoel ook wel.

Ik slik ook de pil door… ongeveer na 5 maanden krijg ik een doorbraakbloeding en dan stop ik een week. Om vervolgens weer lekker door te gaan. 2 x per jaar ongesteld; dat trek ik wel.

En deze keer kan ik eigenlijk ook niet meer spreken van een bloeding. Het is nu meer rommel, vies bruin kleurig slijm en het riekt ook niet heel lekker… Dus ik weet het, het is goed om het even na te laten kijken…

maar laten ze je nou toch gewoon nog doorlopen tot 8 februari?? dat is nog wel lang… of is het een typfout?



verder heb ik geen ervaringen voor je aangezien ik geen pil gebruik, en toen ik hem gerbuikte ik hem niet doorslikte

Ah sorry… 8 sept…

ik vond het al zo vreemd…

in elk geval veel succes met afwachten, je uitstrijkje en de uitslag!

Ik heb dat laatst ook gehad, ja geen uitstrijkje, maar door de pilstrip bloedingen heen. Was dat ook helemaal niet gewend, maar slik de pil regelmatig paar strips achter elkaar door :angel: :zzz: … maar ben daar maar mee gestopt en doe nu 2 strips max en dan maar weer een stopweek.

Dus misschien toch door de pil? :slight_smile:

Ik denk dat het door de pil komt hoor.

Als je doorslikt, zie je toch geregeld tussentijds bloedverlies enzo.

Maar een uitstrijkje kan geen kwaad.

Beter maar voor niets laten doen, toch :slight_smile:

Heb nu maar even een stopweek ingelast. Ben benieuwd of het rommelverlies na de menstruatie ophoudt…