Mijn zoon eet 's morgens heel goed. Fruit gaat er de ene keer heel goed in en de andere keer helemaal niet. Tussen de middag eet hij ook 1 snee met een fles melk. Avondeten gaat zonder sputteren helemaal op.
Alleen tussen de lunch en het avondeten eet hij soms wel 5 uur niets. Drinken wil hij meestal wel, maar een tussendoortje niet. Ik heb al vanalles geprobeerd. Een stukje brood, een soepstengel, een liga, eierkoek of een snee peperkoek. Soms eet hij er wel van, maar meestal niet. Weten jullie nog andere tussendoortjes? Of is het niet erg dat er zoveel tijd tussen 2 maaltijden inzit?
rozijntjes, rijstewafel, nog wat fruit?
rijstwafel gooit hij zonder pardon op de grond :lol: :lol: zou ik trouwens ook doen :sick:
En rozijntjes heeft hij laatst (dacht ik) goed gegeten. Daarna ging hij weer spelen en vielen ze een voor een uit zijn mond op de grond :lol:
Nog een keer fruit, daar heb ik ook al aan gedacht, maar krijgt hij dan niet teveel binnen?
's Morgens eet hij al meestal bijna een heel potje leeg. :think:
hier krijgt mijn dochter in de ochtend een fruithapje.
En in de middag krijgt ze vaak ook nog wat fruit en dat wel dan altijd vers.
Een appeltje/peer maar dan wel schillen vinden ze lekker om op te sabbelen met tandjes lekker in bijten.
Rozijntjes/liga/cracotte/knijpfruitje/nijntje koekjes
Mijn zoontje eet vaak ook niks meer tussen de boterham en het avondeten. Wel een beker sap, en soms een rijstwafeltje of een liga, maar als hij van het kdv komt niet, dan is hij zo moe dat hij al vroeger zijn avondeten krijgt. Als hij niet echt honger heeft is het niet zo erg toch? En anders idd wat fruit?
Pete krijgt 's middags meestal 2 lange vingers, die eet hij wel op en andere soorten kinderkoek (liga of bambixkoek) niet.
Misschien nog een stukje fruit?
Ik ga er altijd wel vanuit dat als ze niet willen ze ook geen honger hebben.
Lange vinger is een goed idee. Die heeft hij ooit eens van iemand gekregen en die vond hij heerlijk :mrgreen:
Ik dacht ook, geen zin=geen honger, maar vanmiddag heeft hij het tegendeel bewezen. Om half 5 zat hij te mopperen, dus wilde ik hem fruit geven (had ie nog niet gegeten vandaag), maar dat wilde hij niet. Weer uit de kinderstoel en hij bleef mopperend spelen. Om 5 uur toch maar avondeten opgewarmd en daar at hij heel erg veel van. Dus toch gemopperd van de honger.
Lucas krijgt tussen het brood en avondeten altijd sap met een soepstengel of een nijntje koekje.
Wil binnenkort ook eens rozijntjes gaan proberen.
Zie het al helemaal voor me met die iniminie-pietepeurtige vingertjes. Ik denk dat hij ze zo van tafel tussen de stoel laat vallen. :shifty:
Lange vingers! :thumbup:
*Cees gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! :inlove:
@Sweet-Love wrote:
*Cees gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! :inlove:
Dank je :inlove:
Gisteren heeft hij genoten van zijn tussendoortje slagroomtaart :inlove: :inlove:
@cees77 wrote:
@Sweet-Love wrote:*Cees gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! :inlove:
Dank je :inlove:
Gisteren heeft hij genoten van zijn tussendoortje slagroomtaart :inlove: :inlove:
:inlove: :inlove:
rozijntjes of soepstengels…
ben geen fan van lange vingers…zoveel extra suikers…
rijstewafeltjes kan ook… desnoods smeer je er wat smeerkaas/-worst op voor de smaak :mrgreen:
Zou het niet kunnen dat je zoon gewoon vol zit na de lunch. Want ontbijt, fruit en lunch tussen pak hem beet 8 en 13 uur is misschien wat veel. Dat is bij ieder kind uiteraard anders. En ik weet natuurlijk niet hoe laat hij ontbijt en lunch krijgt. Misschien kun je de lunch iets eerder doen en het fruit voor de middag bewaren?
Marit eet nooit fruit in de ochtend en ik heb niet het idee dat ze dat mist. Tussen ontbijt(pap) en lunch (2 boterhammen) eet ze soms een stukje van een kaakje en soms niets. Wel drinken uiteraard. En dan in de middag krijgt ze fruit en dat vind ik zelf lekker verdeeld tot aan het avondeten.
Als ze wel in de ochtend fruit eet omdat het zo wel eens uitkomt dan geef ik haar lunch meestal pas vanaf 1 uur.
Succes ermee.