Turnen of Danceballet

@colle wrote:

leuk :mrgreen:



toch goed dat je beide proeflessen hebt afgewacht voor je de keuze ging maken.



hopelijk blijft ze het leuk vinden :thumbup:




Ja, het is echt super hoe je zo n grietje de koprol ziet doen, en echt precies zo als dat haar geleerd is :inlove: . Ach maandag mag ze weer gratis meedoen en dan afwachten tot na de vakantie :? :mrgreen:

ik heb met verbazing zitten lezen…



is de peuterspeelzaal dan zo anders dan peutergym, gewoon lekker een uurtje spelen met de andere kinderen, onderleiding van een leidster. een heerlijke manier voor het kind om met leeftijdsgenootjes in contact te komen, vooral als ze dat niet via een vorm van kinderopvang hebben.



kortom, als onze week minder druk zou zijn, zou ik ook zoiets zoeken voor mijn kids, vooral Marie zou het geweldig vinden, ons buurmeisje turnt nl. en Marie probeert dat regelmatig na te doen, en is gewillig publiek bij de zoveelste salto en flikflak op de trampo.



groeten Louwina

Anne mag omdat ze het turnen zo leuk vind tot aan de zomer vakantie gratis meedoen. Ik heb haar al ingeschreven voor na de vakantie.

Hier een aantal foto s van het turnen, helaas niet van goede kwaliteit, ik had wat stoms met het toestel uitgehaald :? .

nog 3

:mrgreen: leuk hoor al die grietjes zo enthousiast

@colle wrote:

:mrgreen: leuk hoor al die grietjes zo enthousiast




Het is ook echt heel leuk en het gaat er heel gemoedelijk aan toe, dus niks wordt gedwongen. Anne had ook al een koprol alleen gedaan op de schuine mat, dus kreeg ze een super complimentje van de juf, je zag haar gewoon stralen :inlove: . Er zijn 2 jongens bij in deze groep (Anne gaat na de zomer naar de zaterdaggroep, omdat de maandag vol zit en voor haar te laat is (17:30-18:30). 1 Van de jongens was 3 jaar geworden en deelde spekjes uit. Op de psz was ook al een kindje jarig en onze buurman was jarig, dus 3 verjaardagen op 1 dag, dat was 3 dubbel feest voor Anne :mrgreen:

hahaha zij denkt nu elke keer een spekje te krijgen als ze gaat turnen :mrgreen:

@mama van anne wrote:



Dus een humpie mag wel 5 dagen per week naar de kinderopvang, maar mag niet met dingen bezig zijn die zijzelf leuk vind? Ik heb de tijd en het geld om mijn kind leuke dingen te laten doen en haar niet in de opvang te dumpen.




Ik had willen zeggen dat je gewoon Anne die proeflessen moet laten doen en dat misschien ritmische gymnastiek iets voor haar is omdat je zegt dat ze van zowel dansen als turnen houdt. Dat je moet doen wat jij voor jouw kind wilt.



En dat vind ik ook maar ik vind het eigenlijk wel heel triest dat je zoiets vergelijkt met kinderopvang. Ik was zelf helaas tot voor kort niet in de gelegenheid om thuis te blijven, er was brood op tafel nodig en ja daarom moest Nathalie naar de kinderopvang omdat ik aan het werk was. En dat heeft me ontzettend veel pijn en verdriet gedaan. En zo zijn er heel veel mama’s met mij.

Dus zou je alsjeblieft nooit meer over “je kind DUMPEN” willen praten :hand:

Tja dat is erg jammer voor je, maar ik heb geen zin in discussies anders had ik dit wel onder het discussieforum geplaatst. En ik vind het wel je over de top als het kind 5 dagen in de week naar de opvang moet. Gedeeltelijk vind ik tot daaraantoe, maar 5 dagen vind ik teveel. Ieder zn mening. Nu snap ik wel dat dat niet in elke situatie geld, maar het is ook van de zotte dat hier gesteld wordt dat Anne dingen van mama MOET.

Ik zei dus dat jij moet doen wat jij voor je kind het beste vindt :wink:



Het woord “dumpen” kwam op mij alleen heel vervelend over.

@Marieke_5000 wrote:

Ik zei dus dat jij moet doen wat jij voor je kind het beste vindt :wink:



Het woord “dumpen” kwam op mij alleen heel vervelend over.




Was ook niet naar jou persoon bedoeld. Ik was erg boos op het feit dat er hier gezegd werd dat zwemmen en turnen teveel zou zijn voor Anne, maar dat een kind 5 dagen naar de opvang brengen schijnbaar wel normaal is. Vandaar dat ik dat vergelijk maakte. Wij zitten in de ‘gelukkige’ positie dat ik thuis ben (ik ben 100% afgekeurd dus zo gelukkig is dat ook niet), en dat we het geld hebben om Anne naar de psz te doen, haar te laten zwemmen en zoals nu blijkt haar te laten turnen. Zwemmen vind ik een must tot haar b of c diploma. Turnen is zolang ze er lol aan heeft.

Nee zo gelukkig is het inderdaad niet als je om die redenen thuis zit. Maar ik kan me je beweegredenen wel goed indenken hoor! Zolang je zelf merkt dat het niet teveel is voor haar en dat ze het leuk vind, lekker haar gangetje laten gaan :thumbup:

Ik wilde onze Nathalie alvast opgeven voor peutergym, lijkt me echt helemaal geweldig voor haar maar helaas kan ze er pas vanaf 3 jaar op en ze is dus net pas 2 geworden :?

En wat ik zo op de foto’s zag, vermaakt Anne zich prima!!!

Hoi mama van Anne, wat een leuke foto’s van het turnen :inlove: .



Ik kan me voorstellen dat Anne al na de zomervakantie alleen mag zwemmen in de zwemles (hoewel ze inderdaad nog jong is), omdat ze natuurlijk al heel jong regelmatig met jou is gaan zwemmen.



Mijn moeder is zwemonderwijzeres en de meeste kids zijn er inderdaad pas later aan toe (die zijn vaak nog niet watervrij en hebben de kracht niet) maar Anne is nu eenmaal snel en heeft al zo vaak gezwommen, leuk juist!



Wij gaan eens kijken hoe het met Brent gaat als hij straks een paar weken in Italië is met oma (maar oma dringt zeker niet aan met de ‘zwemlessen’ natuurlijk).

@Kristen wrote:

Hoi mama van Anne, wat een leuke foto’s van het turnen :inlove: .



Ik kan me voorstellen dat Anne al na de zomervakantie alleen mag zwemmen in de zwemles (hoewel ze inderdaad nog jong is), omdat ze natuurlijk al heel jong regelmatig met jou is gaan zwemmen.



Mijn moeder is zwemonderwijzeres en de meeste kids zijn er inderdaad pas later aan toe (die zijn vaak nog niet watervrij en hebben de kracht niet) maar Anne is nu eenmaal snel en heeft al zo vaak gezwommen, leuk juist!



Wij gaan eens kijken hoe het met Brent gaat als hij straks een paar weken in Italië is met oma (maar oma dringt zeker niet aan met de ‘zwemlessen’ natuurlijk).




Dank je. Ja, Anne en het groepje waar ze in zit, zwemmen allemaal al vanaf dat ze 12 weken oud zijn. Ze trappelen zo door de stroming heen (die in het zwembad aan en uit gezet kan worden) en zijn zeer watervrij. Nog sta ik ervan te kijken dat het als vreemd wordt bekeken. Hier zijn heel veel babyzwem groepen, die groepen stoppen niet bij een bepaalde leeftijd, maar gaat gewoon verder.

Brent zal vast de watervrijheid van Oma mee hebben gekregen. Ik ben benieuwd hoe het gaat in Italie. Het lijkt me idd lastig als een kindje wat ouder is eer het op zwemles gaat, dan een kindje dat niet beter weet dat het in het water ligt.



Het turnen gaat goed, na de vakantie moet ik het nog even zien, ze komt dan in een ‘jongensgroep’. Nu is het meerendeel meisjes en op zaterdag zijn de jongens aan macht :mrgreen: . Maar Anne kennende moet dat geen probleem zijn…we zullen zien, en dan ook eens zien hoeveel meisjes erin zitten, ben ik vergeten te vragen.