Turkije met peuter..

Zijn er mensen die naar Antalya zijn geweest? Wil jullie ervaringen weten met kinderen. Is Antalya leuk?

Ik ga met mn moeder naar Turkije eind September. Ik neem mn peuter natuurlijk mee en nu wil ik weten waar we het beste heen kunnen gaan en waar we op moeten letten mbt eten?

Ik ben niet naar Antalya geweest (alleen met het vliegtuig geland daar) maar in de meeste touristische plaatsen zijn er wel zwembaden met glijbanen, soms ook speelhallen en midgetgolfbanen. Verder kun je vaak wel dagtripjes maken, zoals een boottocht of ruines bezoeken, maar of dat handig is ligt een beetje aan hoe jouw peuter is.

Ik zou je wel advies geven om reizigersvaccinaties te halen. Voor Turkije wordt DTP en Hepatitis A vaccinaties aangeraden. Die DTP is voor jouw peuter niet nodig, omdat dat al via het CB gaat en tot je 18e geldig is.

Verder geen drinkwater uit de kraan, maar alleen uit flessen bronwater. Voor de kleine zou ik ook bronwater gebruiken met tanden poetsen, omdat bij kinderen meer kans is dat ze toch wat doorslikken.

Qua eten moet je vooral letten dat het eten goed gaar is en warm. Fruit kun je beter zelf schillen.

Ok dankjewel! :mrgreen:

wij zijn afgelopen jaar naar lara geweest en geland op antalya. onze kleine man was toen net geen anderhalf. ging eigenlijk prima. hij heeft alles gegeten en gedronken en eigenlijk hebben we inderdaad alleen op het water gelet.

we hadden wel voor hem zo’n uv pakje gekocht zodat hij lekker beschermd de zon in ging.

Antalya zelf is volgens mij niet zo bijzonder, het is een erg toeristische plaats en is vooral aankomst plaats van alle toeristen die zich over de regio verspreiden.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de tips van Sassie, ja saai he :wink: . Gewoon een leuk kindvriendelijk hotel uitzoeken, op oa zoover kom je heel veel ervaringen tegen.

Veel plezier.