Turbo zwemles of regulier?

Nikita Dat is inderdaad wel iets wat heel erg meespeelt. Voor mezelf is het eigenlijk ook niet te doen om drie keer per week naar het zwembad te moeten. Eén of twee keer gaat al zoveel energie kosten. Aan de andere kant ben je wel sneller klaar als je vaker gaat. Maar turbo-les gaat het sowieso niet worden, aangezien onze meid niet veel ervaring heeft met zwemmen. Ik ben bang dat er dan teveel druk op komt te staan.

@engel1 wrote:

Wij zijn nog niet begonnen en kunnen je dus niet van een goed advies voorzien.

Maar ik heb al wel twee dingen gelezen die ik heel waardevol vind.

Ten eerste hoor je van iedereen alleen maar gezucht als het over zwemles gaat. Maar als je het inderdaad als sport voor ze ziet, dan kijk je er veel positiever tegenaan. Die tip onthou ik zeker :thumbup: (Met dank aan Natas)

En de wachttijd wil ik ook niet als verloren tijd zien, maar als koffiemoment voor mijzelf. Hoe langer is erover nadenk, hoe meer ik er naar uit zie :thumbup: (Met dank aan Ollie)

Bedankt voor deze waarde volle samenvatting zo ga ik het ook maar proberen te zien.

Alleen word het voor mij geen koffie moment hij zwemt nu tussen 16.30 en 17.30

Maak er maar een boek moment van hahahaha

Vandaag kregen er 4 kinderen een formulier mee dat ze door zijn naar badje 2 helaas zat kai daar niet bij. Dus je berichtje komt op een goed moment om er de moed in te houden

Persoonlijk zou ik voor 1x per week kiezen. 2 of zelfs 3 keer per week lijkt me zwaar voor een kind, maar eerlijk gezegd, helemaal heftig voor de ouder(s). Ik zou het niet trekken. Wat waarschijnlijk meer helpt is zelf regelmatig te gaan vrijzwemmen om te oefenen en vrij te worden in het water en ook om kracht op te bouwen in de zwemslag.

Meisje1974 Zelf met onze meid gaan zwemmen heeft door mijn gezondheid, vele operaties en daarmee infectiegevaar bijna nooit gekund. Ik werd ziek toen ze 1,5 was en het speelt helaas nog steeds. We zijn wel eens wezen zwemmen, als het toevallig kon tijdens een weekendje weg of vakantie. Maar de keren dat we met haar gezwommen hebben, zijn op één hand te tellen. We vinden het zelf ook erg jammer, omdat ze daardoor toch een achterstand heeft opgelopen wat watervrij zijn betreft. Maar helaas konden we er niets aan doen. We willen best vaker met haar gaan zwemmen, maar als het om gezondheidsredenen niet kan en mag, dan houdt het op.

Ik heb onze meid vanochtend opgegeven voor zwemles. Het is gewoon regulier zwemonderwijs geworden. We gaan met één keer per week beginnen, een les duurt 45 minuten. Mocht dat goed gaan en te doen zijn voor iedereen, dan willen we het na een poosje verhogen naar twee keer per week. Eerst maar eens kijken hoe het gaat. Hier is geen wachtlijst, dus ze mag in januari beginnen.

@marisca77 wrote:

@engel1 wrote:
Wij zijn nog niet begonnen en kunnen je dus niet van een goed advies voorzien.

Maar ik heb al wel twee dingen gelezen die ik heel waardevol vind.

Ten eerste hoor je van iedereen alleen maar gezucht als het over zwemles gaat. Maar als je het inderdaad als sport voor ze ziet, dan kijk je er veel positiever tegenaan. Die tip onthou ik zeker :thumbup: (Met dank aan Natas)

En de wachttijd wil ik ook niet als verloren tijd zien, maar als koffiemoment voor mijzelf. Hoe langer is erover nadenk, hoe meer ik er naar uit zie :thumbup: (Met dank aan Ollie)

Bedankt voor deze waarde volle samenvatting zo ga ik het ook maar proberen te zien.

Alleen word het voor mij geen koffie moment hij zwemt nu tussen 16.30 en 17.30

Maak er maar een boek moment van hahahaha

Vandaag kregen er 4 kinderen een formulier mee dat ze door zijn naar badje 2 helaas zat kai daar niet bij. Dus je berichtje komt op een goed moment om er de moed in te houden
:thumbup: :smiley:

Voor mij was het ook echt een rustmomentje…ik kon makkelijk naar huis maar ik bleef daar altijd. Ik weet gewoon dat als ik thuis ben ik weer bezig ga met opruimen etc… Daar kon ik gewoon even lekker een uurtje zitten boekje lezen wat drinken erbij, echt een rustmomentje dus.

ik zie altijd uit na het half uurtje lekker niks doen in het zwembad! vaak probeer ik M thuis te houden zodat ik echt ff rustig kan zitten. Maar jah, een half uurtje vliegt voorbij :frowning:

Hier beginnen we pas als ze in groep 2 zit.

Onze zoon had A en B in groep 2 gehaald en C na 3 maanden groep 3.

Ik ging tijdens het zwemuurjte hardlopen of gewoon lekker een boekje lezen in de kantine, een gestolen momentje voor mezelf. :smiley:

Ik zie dat je al hebt gekozen, en dat je ook erg afhankelijk bent van je eigen gesteldheid.

Hier heeft de oudste wel de turbovariant gedaan, samen met de buurjongen. Ook geen watervrij kind, weinig gezwommen. In mei begonnen in het buitenzwembad, 4x per week een half uur. Ik ging twee keer en de buurvrouw ook twee keer. We waren in totaal een uurtje weg, vond ik goed te doen. Dit was t/m september, toen ging het buitenbad dicht en gingen ze over naar een binnenbad, 2x per week 45 minuten. Dus elk 1x per week met de kids er naartoe. Na 6 mnd hadden ze allebei hun A en een maand later hun B. Ik vond het zelf heel fijn zo snel. Maar er zit nog wel een nadeel aan: het geleerde blijft minder goed hangen als je niet regelmatig met ze gaat zwemmen (wij zwemmen dus ook bijna nooit :shifty: ) en dus moet hij echt eerst weer wat oefenen voor hij weer goed vooruit kan komen.

Toch ga ik het bij de 2e ook weer zo doen, als een andere buurvrouw tenminste nog steeds wil meedoen, want dat vind ik wel een voorwaarde, ga niet zelf 4x per week op en neer rijden…