Tuitbeker?

Hoi!

Ons ventje is nu bijna 16 maanden en hij doet het prima! :inlove:

Slaapt goed, eet goed, groeit goed, drinkt goed.

Maar… hij vertikt het dus om uit iets anders dan een flesje te drinken.

Uit een gewone beker wil hij nog wel eens wat slokjes nemen, maar daarna gaat hij het liefste met zijn hand in de beker zitten roeren :smiley:

Ik heb al verschillende tuitbekers geprobeerd, en ook een rietje.

Maar meneer moet er niks van hebben en smijt het op de grond. Krijgt hij een flesje met drinken (water, vruchtensap ofzo), dan slobbert hij met gemak de hele fles in één keer leeg.

En het ‘mooie’ is: op het KDV drinkt hij dus WEL uit een tuitbeker… :wall:

Vraag me af of ik nu toch langzaam aan voet bij stuk moet houden en hem alleen nog maar een tuitbeker aan te bieden…?? Ivm mondmotoriek enzo?

Of geen probleem van maken en bedenken dat hij echt wel van de fles af is voor hij het huis uit gaat :lol:

Groetjes, Marieke

Als hij op het KDV wel uit een tuitbeker drinkt dat kan hij het dus wel degelijk :slight_smile:

Heb je al eens geprobeerd om de zelfde tuitbeker aan te schaffen als op het KDV of er misshien eentje van ze te lenen om te kijken wat hij thuis dan doet (ik geeft namelijk wel eens een tuitbeker mee aan ouders)

Ik zou thuis voet bij stuk houden en hem consequent de tuitbeker aanbieden en geen flesje meer overdag.

Als ze dorst hebben gaan ze van zelf drinken hoor.

Het is bij hem dus niet een kwestie van niet kunnen maar meer van niet willen :wink:

Mies drinkt al vanaf zo’n 13 maanden uit een gewone beker… gewoon niet meer dan 3 cm laagjes erin.

Tegenwoordig slobbert hij zo een hele beker gewoon leeg.

Verder is hij erg gek op zijn mepal beker met bidontuut.

Op warme dagen en in de auto drinkt hij daar uit en dan krijgt hij zat binnen.

Nou scheelt het wel dat ik ook overdag overal zo’n bidon beker mee sleep en de kinderen zo 1 meenemen naar school.

Hij vind dat reuze interessant en dronk er dus snel uit.

Tuutbekers hier worden ook zonder pardon op de grond gesmeten…

hier ook geen tuit beker, liefst de fles…

ook voor het slapen gaan, geen fles, is drama…

op de psz drinken ze uit een bekertje,

daar gaat het perfect…

maar thuis is het erg leuk om te knoeien…

de tuit beker gaat hier ook zo op de grond :think:

oh lastig is dat misschien zelfde beker kopen als kdv.

wij geven ons mannetje nu steeds minder eigenlijk helemaal niet meer de tuitbeker hij is nu bijna 2 jaar en kan goed uit een beker drinken en als we op pad gaan nemen we pakjes drinken mee.

hier gelukkig kinderen die uiteindelijk met een beetje aanhouden echt wel ander drinken zijn gaan drinken en dan ook direct uit een ander soort als een fles… heb jij nu geen dr*l meer aan, maar water/thee etc heeft gewoon nooit in een fles gezeten, die was voor melk (bij de oudste dan, de middelste en jongste hebben nooit een fles gehad).

De jongste was al heel vroeg geinteresseerd in open bekers… niet in wat er in zat, hij was een beetje een bv junkie :lol: maar toen hij wat anders ging drinken wou hij dat ook in die open beker en hij drinkt vanaf 13/14 maanden volle open bekers zonder knoeien (ook glas).

En het is wel makkelijk idd… heb voor de zekerheid altijd een rietje in mijn tas, maar ze hebben eigenlijk overal wel bekers :thumbup:

Maar de aanhouder wint, dus gewoon niet meer aanbieden in de fles! Er zijn denk ik amper kinderen te vinden die zichzelf laten uitdrogen.