Tuinmeubel ervaringen gevraagd, deze is het geworden

Hallo, Wij willen nieuwe tuinmeubelen kopen, en we vinden dat hout dat je nu overal ziet (hardhout?) erg mooi, maar we zien dat dat wel erg snel weer lelijk wordt, schilferig en grijzig. Je moet het onderhouden, staat er ook bij, doen jullie dat? En hoeveel tijd kost dat? We kunnen het swinters niet binnen kwijt, dus het moet wel tegen weer en wind kunnen.



Aluminium vinden we ook een optie, wie heeft daar ervaring mee? Je hebt recht toe recht aan aluminium maar ook een soort ‘gietijzer-look’ erg mooi, niet zo goedkoop trouwens…Kan dat ook tegen weer en wind?



Wie heeft er tips? Bedankt, groetjes van Sterre

hout moet je bijhouden elk jaar in de olie zetten , wij zijn een stelletje mutsen en kopen zo’n beetje om de 5 jaar maar nieuwen want wij zijn niet van die poetsers… :oops: maar als je het goed ondehoudt blijft het mooi hoor!

Wij hebben sinds vorig jaar alumiunium. Heerlijke stoelen, en lekker licht. Houten stoelen is niet erg handig als je aan tafel zit en eronderuit wilt schuiven…veel te zwaar.

Zoals Anne-Marie zegt veeel te zwaar, wel mooi maar erg onderhoudende meubelen, (worden inderdaad erg lelijk als je er niets aan doet, en ik vind toch dat je ze binnen moet kunnen zetten ongeacht het hout rotten ze toch ) ze hebben tegenwoordig ook lekkere meubelen zoals banken en fauteuils die kunnen tegen weer en wind.

Hout, idd hartstikke mooi, maar idd wel zwaarder en moet je in de olie zetten om mooi te houden.

Wij zetten ze in de winter wel binnen (nouja binnen een soort schuurtje naast het huis waar het droog staat)



Die launchsets die je volgens zeggen het hele jaar door buiten kan zetten hebben we ook. Idd erg gemakkelijk en goed schoon te maken. Maar ook die hebben we veilig droog gezet (staat nu weer buiten). Het frame zelf is toch van metaal, en op roest zit ik niet zo te wachten.



Heel veel spul kan tegenwoordig het hele jaar buiten staan, maar of het daar mooi van blijft. Ik weet het niet hoor.

Maar je hebt natuurlijk ook nog van die plastic hoesen die je over je meubels kan doen. Misschien dat dat voor het overwinteren ook al goed kan helpen tegen weersinvloeden ed.



:-* Succes, Evelien :vlinder:

wij hebben ook hardhouten meubelen

we hebben ze 4 tot 5 x gelakt met doorzichtige scheeps lak ziet er gewoon gebeitst uit met glans erg mooi is dat

en dat was nou 6 jaar geleden verder doen we er eigelijk nooit meer wat aan maar hier staat het wel onder een afdak dus het staat niet in weer en wind

Hier ook aluminium stoelen en tafel met inlegbladen van graniet. Absoluut geen spijt van.



Ik vind hout ook mooi, maar zie me echt niet elk jaar die stoelen en tafel opkalefateren. Als je dat van jezelf al weet, moet je het gewoon niet doen, want dan ga je je groen en geel ergeren aan je tuinmeubels.

hier aluminium stoelen met textileen en een glazen tafel… Heeft de hele winter buiten gestaan, en na een schoonmaakbeurt is er absoluut nier aan te zien dat het in weer en wind heeft gestaan. Ook de tafel heeft die stormen goed doorstaan hoor…

mv2kids, wat is textileen? Is dat een laklaagje ofzo? We hebben ook wit gelakt aluminium gezien, is dat het?



Een glazen tafel lijkt me ook mooi…



En van dat dat hout zwaar is, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Hmm het valt nog niet mee… Lakken vind ik wel een goed idee, hoop werk, maar dan hoef je niet elk jaar aan de slag.



Oja, dat lounge spul, dat zie je ook steeds meer, vind ik ook wel heel mooi! Misschien met een glazen tafel dan? Want ik zie ze ook wel voor bij een salontafel achtig iets, maar wij willen echt aan tafel buiten eten. Ik ken iemand die ook van dat lounge spul heeft (he, zo noemen jullie het, ik neem het maar over, ik noemde het steeds nep-riet) en dat heeft de hele winter zonder hoezen buiten gestaan en ziet er nog erg mooi uit!



Nou, het wordt wel tijd voor een beslissing zo ondertussen, jullie horen wel wat het geworden is, ideeen zijn nog steeds welkom!

Bedankt!

textileen is dat (vaak zwarte, maar ook in allerlei hele leuke kleurtjes te vinden) soort van gespannen stof. Het laat water door, dus geen plasjes op je stoelen, en ze zijn heel makkelijk te reinigen. Zitten lekker zonder kussens, maar behouden hun vorm(dus niet net als met gewoon stoffen zittingen dat het door gaat hangen). En met heel heet weer plak je niet vast aan de stoel :mrgreen:

Aha! Dankje, nu snap ik het :mrgreen:

Toch maar metaal, helaas waren de kussens uitverkocht, maar het kan ook wel even zonder totdat ze binnen zijn.

Je hebt tegenwoordig ook spuitbussen met olie voor de hardhouten tuinmeubels. Even spuiten en klaar ben je.

Ooh wat toevallig die hebben mijn schoonouders ook. Bevalt ze goed hoor.

Die is echt mooi!



bericht verwijderd door beheer

wilde je even reclame maken :mrgreen:

zo een oud topic oprakelen zeg

Hahaha, ik denk dat je ‘advies’ een beetje te laat komt :lol:

Mien gut :roll: Komt er ook eentje 2 jaar later met 1 berichtje reclame maken.



Dat staat ongelooflijk dom :doh: