tsunami

Na het zien van diverse beelden in kranten en op televisie lijken al die probleempjes over de belasting, de kinderopvangwet, peuterpubertje, afstudeersores, te weinig schoenen en zeurende juffies van het cb een flink stuk kleiner…
Wat een ellende om te zien zeg, en wat een drama moet dat voor mensen zijn om dat mee te maken.

Helemaal mee eens!!
Als ik de beelden zie lopen mijn ogen vol met tranen.

gr.

Petite

Misschien wil een van de beheerders of admins het onderwerp van Jewel en mij samenvoegen? Is nu een beetje twee topics één gedachte…

Klinkt misschien stom maar nu dat ik Luca heb lijkt het wel of dit soort beelden me ineens meer doen. :’(
Als ik nu zo’n man met zijn verdronken kindje in zijn armen zie lopen volledig ontreddert dan schiet ik onmiddelijk vol…
Vreselijk… en je kunt niks doen… tja geld storten op 555 is het enigste.

Ja het is echt vreselijk… al die mensen,

En weet je wat me eigenlijk nog het meest verbaast??

Dat er gewoon mensen weer op het strand zitten terwijl er 100 meter verderop lijken uit het water gevist worden.
Ik vind dat zo raar.

Ik heb al geld overgemaakt op 555…

Groetjes Norma

Ik zag ook dat mens wat weer met haar bikini op het strand ging liggen. Ik denk als ik daar was en niet meteen terug hoefde of wilde ik mijn armen maar uit de mouwen ging steken. Desnoods thee zetten in een opvang iets.

Zoals een dokter die op vakantie ging en maar ging helpen in het ziekenhuis.

Vreemde mensen heb je toch! En dan bedoel ik zo’n mens in haar bikini die gewoon op het strand waar de lijken aanspoelen gaat liggen.

Tzunami, ik had er nog nooit van gehoord en nu je het weet valt het me meer op in films of series. Zoals een drankje dat tzunami heette in Sabrina (dat heksenkind) en je raad het al er kwam een golf van het drankje uit het glas zetten. Een week geleden had ik het totaal niet begrepen.

Gr Bella

In en in triest :’( :’(

Ik heb nog nooit geld gedoneerd n.a.v een ramp, maar nu ga ik het doen!!

wat een ellende jongens…


Jen :frowning:

:’( :’( Vreselijk gewoon.

Heb het zojuist ook al in het topic van Jewel gezegd, ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat er dus mensen zijn die “gewoon” bars in gaan of zoals Norma en Bella al hebben gezegd op het strand gaan liggen!! >:( Ongelofelijk, gewoon geen woorden voor… :-X :-X

Groetjes,
Claudje

We kunnen hier geen topics samenvoegen, maar ik kan wel de berichten hiernaartoe kopieren en plakken?? is dat miischien een idee?

Ik heb ook al de hele tijd zitten twijfelen of ik hier een topic over zou beginnen…

Het is gewoon verschrikkelijk wat er daar gebeurd is…
daar heb je gewoon geen woorden voor!



Echt ongelooflijk wat daar gebeurd is… :’(
Vol afschuw kijken we naar het nieuws…wat een verdriet!!

Vrienden van ons hebben ons gewezen op de onderstaande organisatie.

http://www.motherhood.nl/mh/aaa_actie.htm

Het is een organisatie die direct pakketten naar de rampgebieden versturen.

Als jullie mee willen helpen, lees dan de aanwijzingen goed door, zoals een pakket verpakken in een BANANENDOOS (Stevig) en het pakket wat je zelf samenstelt kun je afgeven op een van de verzamelpunten. (zie knop “inzamelpunten”)
Waarschijnlijk kun je een contactpersoon bellen bij jou in de buurt, om te kijken of er nog dichterbij een inzamelpunt is.

LET WEL OP: om het pakket te kunnen versturen, moet je min. € 20,- voor de verzendkosten bijvoegen.

Wij gaan zelf ook een pakket sturen.
Hopelijk willen meer van jullie een graai in de kast doen en helpen met een pakket!!

EN stort op Giro 555 !!!

Alle beetjes helpen… :slight_smile:

Liefs Nicje :-*

bedankt voor de link nicje!
Ik was gister al op zoek naar concrete dingen die we konden doen. Via de samenwerkende hulporganisaties lukte het niet en adressen van contactpunten waren te ver weg.
Nu zagen we adressen die veel dichterbij waren…
Wij gaan ook een pakket maken!

Nicje,
Hartstikke bedankt voor de link :D, ik was zelf ook al op zoek naar iets waarbij je goederen kan sturen, want ik heb heel veel kleding en dat soort dingen die ik niet meer gebruik. Dit is een mooie initiatief en ik ga een pakket sturen en maak er ook 1 namens mijn ouders (weten ze nog niet, maar dat komt nog wel)

Liefs Nikita

Bedankt,

Nu kunnen wij onze spullen brengen. We hebben alles nagekeken wat we hadden van de kinderen nou en dat is heel wat 3 vuilniszakken vol aan kleding. Een vuilniszak vol aan baby speelgoed en een grote tas met schoenen kleine maatjes. Ik ben iemand die alles bewaard nou nu komt het goed uit. Ook hebben we nog een loopfietsje staan en in de klederkast mega veel rugzakje die zijn ze ook nodig. Dus gaan we op naar Emmen woensdag.


Liefs Maris :-*

ik ga deze berichten even kopieren naar de andere topic (deze is wat korter dan de andere, dus iets minder werk ;))