tsr opwekken bij kolven

Sinds ongeveer een week ben ik aan het oefenen met kolven en tot nu toe met zeer mager resultaat. Het lukt mij niet goed om een tsr op te wekken tijdens het kolven en als er bij toeval eens eentje komt blijft het bij druppels. Wie heeft tips hoe ik een sterkere tsr op kan wekken tijdens het kolven?

Ik kolf nu trouwens 's ochtends na het voeden de borst waar V.era niet of nauwelijks aan gedronken heeft.

Je kunt vast iets met de volgende informatie op Bv.com:

Borstvoeding.com-Afkolven van moedermelk (met een goede uitleg over het aanmeten, het voorbereiden en het afstellen van de kolf, wat erg belangrijk is voor het bereiken van een optimale kolfopbrengst)

Borstvoeding.com-Melk afkolven

Borstvoeding.com-Hoe kolf ik genoeg melk (overzicht van tips om het kolven te vergemakkelijken).



Wat voor kolf gebruik je op dit moment? Afhankelijk van de kolf die je gebruikt, zou je kunnen overwegen om tijdens de ochtendvoeding de andere borst af te kolven? Dan profiteer je van de tsr die je baby al heeft opgewekt.



Succes!

Bedankt voor je antwoord Yvonne, ik zal de genoemde informatie zometeen gaan lezen. Kolven en voeden tegelijk is mij tot nu toe nog niet gelukt, voor mijn gevoel kom ik dan een paar handen tekort :?

Ik gebruik nu een medela swing

Ik bekijk vaak filmpjes en foto’s (op mn mobiel) van mn kindje. Bij mij helpt dat erg goed.

Bedankt voor je antwoord Rainbow



Ik heb inmiddels meerdere tips, ook van buiten het forum, geprobeerd, maar meer dan druppelen doet het nog steeds niet. Ik blijf nog even proberen.

Gewoon blijven oefenen.

Bij mij duurde het een paar maanden, toen ging ook het kolven pas goed lopen.

Ik krijg tijdens het kolven nooit een tsr, kolven lukt op die manier ook niet en had steeds maar rond de 30-40cc per keer.

Ik kolf nu ook niet meer want het schiet niet op, alleen maar direct uit de borst.

Bij Y.eline heb ik precies hetzelfde gehad, heb bij haar vanaf het begin gekolft en 3 weken vol gehouden maar kreeg er amper wat uit.

fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Zelfs als ik bij v.era op haar kamertje ga zitten lukt het niet. ik ga nu de bv afbouwen

Wat jammer dat je je genoodzaakt ziet om af te bouwen… Ik neem aan dat je wilde kolven omdat je weer aan het werk gaat? Het is idd wettelijk geregeld dat je tot negen maanden na de bevalling mag kolven of voeden onder werktijd. Als de reisafstand het toelaat, is het wellicht een optie om naar je kindje toe te gaan om te voeden? Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn het opnemen van (hetzij betaald, hetzij onbetaald) verlof, zodat je langer thuis kunt blijven.

Ook ouderschapsverlof kan meer ruimte geven.

je kan ook neusspray via de huisarts vragen, is synto spray.



synto is het stofje die je nodig hebt voor je tsr.

@marijke79 wrote:

je kan ook neusspray via de huisarts vragen, is synto spray.



synto is het stofje die je nodig hebt voor je tsr.




dat zou ik idd ook nog even overwegen als ik in jouw schoenen stond.

zonder die spray washet bij mij ook een ramp, maar met heb ik tot een jaar op werk gekolft (daarna washet vanwege het aantal voedingen niet meer nodig.)

Hoe gaat het nu, ben je al aan het afbouwen?



Kolven gaat jammer genoeg niet bij iedereen makkelijk.

Bij mijn hielp de spray echt goed.

Hoi,

Is die spray ook wat als 1 borst niet mee wil werken tijdens het kolven…

Uit mijn li-borst krijg ik zo 120cc gekolfd (binnen 10min) en uit rechts komen er alleen maar druppels…

Ik ga in september weer full-time werken en dan zou het toch wel lekker zijn als ik wat beter/makkelijker uit rechts ook kan kolven…



grts patricia

denk t wel, die spray werkte bij mij als n tierelier, begon met druppelen voor dat ik was begonnen…

is bij iedereen anders ik hoop dat het bij jou wel werkt.



Hier werkte de neusspray niet zoals het hoorde, ik kolfde hooguit 10 a 20 cc meer per keer (normale opbrengst was max 60cc per keer)

De spray heeft bij mij uiteindelijk ook onvoldoende resultaat opgeleverd. Kolfde daardoor wel meer af, maar veel meer dan 50 cc per kolfsessie kreeg ik er niet uit, zelfs niet als ik bij V.era in haar kamertje ging zitten! Ik vermoed dat het kolven bij mij gewoon niet goed is gelukt door oververmoeidheid (heftige bevalling icm véél bloedverlies).

Ik ben nu rustig aan het afbouwen en ik merk dat ik lichamelijk ineens met sprongen vooruit ga en daar ben ik wel heel blij mee. Ik hoop dat ik nog een tijdje de ochtend en avond voeding zelf kan geven, dat is wel goed te combineren met mijn werk.

De opties die Yvonne nog noemt zijn helaas niet haalbaar. Ik ga al minder werken (3 dagen) en nog minder werken is financieel gewoon niet te doen.



In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!

En dat jij je goed voelt is ook heeeel belangrijk :thumbup:

Fijn dat je nog de ochtend en avond er in kan houden!