try before you die

Ik vond het ook erg mooi en rustig.

Ok, mevrouw was een beetje aan het gillen, maar het viel ook wel weer mee. Een kindje krijg niet zomaar :wink:

Ik was ook helemaal ontroerd door de reactie van Fillemon :inlove: Wat een scheet!!!

Ik vond het helemaal niet mooi en relaxed.

Ze leek extreem veel pijn te hebben en dan dat geschreeuw. Ik word er gewoon bang van. :oops:

relaxed? ik heb net nog even gekeken, maar ze gilt alleen maar ik kan niet meer en ik heb zoā€™n pijn, ok, het duurt dan wel maar heel kort, maar tochā€¦

nee, ik geloof dat ik het rustiger heb gehouden :mrgreen: het zou mij in elk geval wel afschrikken als ik met buik liep en nog niet wist wat precies te verwachtenā€¦

al is het laatste stukje natuurlijk wel :inlove: prachtig! heerlijk zo ontspannen na de bevallingā€¦ ik was kindje gelijk even kwijt, moest gehecht en douchen en eigenlijk had ik daar nu niet zoā€™n behoefte aan :wink:

Ik heb ook zo lopen gillen :mrgreen: En dan nog erger, ik liep door de gang in t ziekenhuis te gillen dat ik dood ging :oops: :oops: zoā€™n pijnā€¦

Wat ik wel erg mooi vond, hoe ze daar lagā€¦ en hoe Daniel haar steunde :thumbup: heel mooi!!

ik moet zeggen dat ik ook geen een keer geschreeuwd heb, zat helemaal in mezelf gekeerd, maar door alle complicaties was het alles behalve relaxt. En ik schat zo in dat mijn pijn ook niet minder was.

Deze bevallign komt voor mij, sorry, echt heel erg over als een bevalling uit een boekje. En uh, ja bevallen doet pijn, das wil ik hopen toch niks nieuws onder de zon? (sorry als ik je van je roze wolk sleur, joos, niet de bedoelingā€¦)

:shock:



Vergeleken met mijn bevallingen was dit relaxed hoor. En zo verchrikkelijk heb ik het nu ook weer niet gehad. Het doet nu eenmaal pijnā€¦Maar zij lag echt super relaxed op dat bedā€¦



Ik wist niet waar ik het zoeken moestā€¦



Joosā€¦Het is niet om je bang te maken, maar misschien is het daarom wel handig om er eens met je vk over te praten. Ik had ook een angst voor de bevallig (1e) en dat voelde erg naarā€¦ Ik heb er veel over gepraat en dat hielp. Niet dat dat betekende dat mijn bevalling daardoor minder pijn deed, maar ik heb wel alle opties doorsprokenā€¦



Dus probeer je gewoon wat voor te bereiden.

maarrrrr zodra die kleine bij je ligt is dat zo weer opgeklaard, je zag dat gezicht van mama toch? echt geweldig, 2 minuten daarvoor gilde ze nog van de pijn, maar hoe cliche, je krijgt er zoiets moois voor terug zei ze nog :inlove:

:-*

Ja maar dat is echt zo he!!

Ik vond al toen ik mocht persen het helemaal niet meer erg! En dan is de kleine eruit helemaal super, alle pijn weg :inlove:

@Annaatje wrote:

Ja maar dat is echt zo he!!

Ik vond al toen ik mocht persen het helemaal niet meer erg! En dan is de kleine eruit helemaal super, alle pijn weg :inlove:




niet om iemand bang te maken maar bij mij was het niet voorbij hoor!!



ik was panische voor alles ineens de prik voor de placenta de verdoving voor de hechtingen het hechten zelf ik vond het een verschrikking .



bij mij gold helemaal niet zodra de kleine er is is alles goed

Misschien maar beter dat je er zo ingaat: het doet verrekte zeerā€¦ want ik dacht bij Sanae: kom, ga even een kindje krijgen en ik vergeleek het met erge menstruatie krampenā€¦ mennn wat ben ik geschrokkenā€¦ en zo erg dat de weeen gestopt zijn omdat ik zo bang wasā€¦



De tweede keer dacht ik: dit gaat weer kapot veeel pijn doenā€¦ helemaal op ingesteld en ook over gepraat met de VKā€¦ en ik vond het reuze meevallen en ging zo goed dat ik binnen 3 uur 3 kwartier klaar wasā€¦ :angel:



Maar nee, heb niet geschreeuwdā€¦ wel tijdens de eerste gekreund een beetjeā€¦ als een koe zeg maarā€¦ :mrgreen: en de tweede keer hard gezuchtā€¦ beter al heā€¦ maar was ook helemaal in mezelf gekeerdā€¦

Mwoah ik schrok hier niet zo van eerlijk gezegd :mrgreen:

Ik heb ook geschreeuwd, maar dat was meer omdat ze me weeenopwekkers gaven met de belofte dan wat aan pijnstilling te doen doen, toen de pijnstilling niet kwam ging ik door het lint.



Toen deze vrouw begon te gillen dat ze niet meer wilde, was haar kind er ook al.

@faizaa wrote:

Maar nee, heb niet geschreeuwdā€¦ wel tijdens de eerste gekreund een beetjeā€¦ als een koe zeg maarā€¦ :mrgreen: en de tweede keer hard gezuchtā€¦ beter al heā€¦ maar was ook helemaal in mezelf gekeerdā€¦






Hihihi, lig helemaal plat hier van het lachen. Bij de eerste was ik zo ver weg dat ik het allemaal niet meer meemaakte.



Bij Aniek heb ik na iedere kreun en kreet die ik uitbracht me netjes mijn excuses gemaakt. Ik vond het zo genant en helemaal omdat 1 van de zusters een opmerking maakte dat mijn geluid de vrouw in de kamer naast mij bang had gemaakt om te gaan bevallen waardoor bij haar spontaan de weeen waren gestopt en ze een ks gingen overwegen :oops: :oops:



Ongelooflijk wat een oerkracht die weeen hebben en wat dat met je doet. :shock:

Manlief riep gelijk dat het hem bekend in de oren klonk, en inderdaad het was alsof ik mezelf terug hoorde. Ja ze had pijn, maar als je naar de tijd in beeld keek, zag je dat het maar een hele korte poos was. Het ging toch supersnel?



RenƃĀ© was vlak na de bevalling een rondje aan het bellen en zei dan dat het best zwaar was geweest. Ik dacht wat ligt hij nou te zeuren, zo doe ik er nog wel een paar :slight_smile: . En dat terwijl ik dus net zo gegild heb.

Ik zei nog tegen mijn man toen die vrouw zo aan het gillen was: die durft nooit meer bij een bevalling te zijn. Mijn man: nou dan was jij een stuk rustiger, je werd alleen maar boos :lol: Ik was nl. ook helemaal in mezelf gekeerd en geconcentreerd en de verloskundigen (er was een stagiair bij), verpleegkundige en mijn man stonden steeds te kletsen. Dus toen zei ik: hou je nou eens een keer stil! :evil: Volgens mij moesten zij wel lachen :lol: Ik heb ook niet gegild, maar tijdens het persen kwam er ineens een oerkreet, ik schaamde me dood en dacht: waar komt dat ineens vandaan :lol: Daar kon ik dus wel aan denken en ik dacht telkens: door persen als het echt heel pijn gaat doen, want dan is ze eruit en hoef ik geen vacuƃĀ¼mpomp. Mijn schoonzus durfde nl. niet door die pijngrens heen en werd dus geholpen met de pomp en dat was geen pretje :? En ik heb gezegd: wat een rotkind! Meteen daarna: sorry, sorry! :oops: :oops: De verpleegkundige: geeft niet, we horen weleens ergere dingen :lol:

Ik vond het wel meevallen met het gillen. Onze jongste is ook in 2 uurtjes tijd geboren en mennn die weeen waren zo heftig.



Bij Noah heb ik er 7 uur over gedaan en dat was echt te doen. Dat deed ook zeer, maar was bij mij niet te vergelijken met de 2e bevalling.



Waarschijnlijk door de enorm snelle ontsluiting zijn de weeen ook veel heftiger.



Ik vond echt niet dat ze overdreven lag te gillen eigenlijk.

Heb het net zitten kijken. Echt geweldig om te zien hoeveel impact het had op Fillemon en hoe onder de indruk hij was. Ik vond het gegil en geschreeuw van die vrouw echt meevallen. Ik zou hebben getekend voor zoā€™n bevalling. Snel, ongecompliceerd en lekker thuis. Heerlijk toch. En Joos, kijk ook eens naar hoe snel die vrouw weer ā€˜relaxedā€™ erbij lag.

Ik heb de televisie helemaal over mijn toeren uitgezetā€¦ik was niet bang voor de bevalling, maar ik begin 'm nu toch een beetje te knijpen :shifty:



Ik heb wel meer bevallingen op tv gezien, maar deze mevrouw lag echt ontzettend te gillen en te kreperenā€¦maar misschien lijkt dat zo in mijn gedachten door de hormonen :shock:

(en jaā€¦ik weet dat het pijn doetā€¦maar toch)



Ik heb de geboorte dus niet meer gezienā€¦

beter wel doen, dat is juist het mooiste, als het kindje er is, zie je ook gelijk de rust van de mama! En de trotse papa was ook erg leuk om te zien!

:-*

Ik zou ook afkijken hoor.

Op het moment dat ze begint te gillen is ze al bijna klaar!

Kijk eens hoe ontspannen de moeder vlak na de geboorte is.

Dat beeld moet je onthouden, niet de pijn van de bevalling.

Jullie hebben gelijkā€¦ik heb het net toch ff gekeken (met angst en beven)



Ik heb hier godzijdank geen geluidskaart op mijn computer, dat scheelde al enorm :oops: :oops:



Ik heb zondag precies het ā€˜ergsteā€™ moment gezienā€¦en dat terwijl er eigenlijk al emotioneel een beetje doorheen zat. :cry:

Het was op dat moment net iets teveel denk ikā€¦



Het zag er inderdaad een stuk relaxter uit, al zal het nooit een pretje zijn denk ik.



Ik zie het ergst op tegen het feit dat ik zo ā€˜open en blootā€™ voor vreemden (dokter, die ook nog eens jong en aantrekkelijk is) kom te liggenā€¦maar dat schijn je op het moment zelf geen ene moer te kunnen schelen, maar van te voren wel hƃĀ© :oops:



Maar goedā€¦we zien het allemaal wel.