Trotse mama!

Gisteren heeft Vincenzo voor het eerst uit zichzelf aangegeven dat hij een poepje moest doen. Ik dacht eigenlijk dat hij het al in z’n broek had gedaan, maar toen we op het toilet stonden was hij nog helemaal droog!

Dus snel zijn broekje en luiersbroekje uitgedaan en op de wc gezet.

En ja hoor… Hij heeft op de wc een plasje en een poepje gedaan! :mrgreen: Dus ik heb hem beloond en gezegd dat ik dat heel knap van hem vond. Ik zag hem er helemaal van opbloeien.

Vanmorgen wilde hij meteen weer op de wc om een plasje te doen. Ik denk dat we net te laat waren want toen hij eenmaal zat hoefde hij al niet meer. Ik zei dat hij alleen z’n boxershortje aan hoefde te trekken, maar dit wil hij dus absoluut niet!

Hij trekt geen ondergoed aan zonder een luier! :think:

Om hem een beetje te trainen lijkt het mij makkelijker als hij voelt wanneer hij nat wordt. In zo’n luier blijven ze natuurlijk erg lang droog en merken ze het amper. Maar hij wil voor geen goud alleen ondergoed aan. Wel wil hij dan de gehele dag in z’n blootje lopen, maar dit vind mijn man niet op z’n plaats.

Hij is trouwens 2,5, dus voor de een is dat vroeg en de ander vind het laat. Wij hebben hem niet staan pushen omdat we ervan overtuigd zijn dat, dat alleen maar averechts werkt.

Hoe kunnen we hem nu het beste trainen, als hij zijn luier aan wilt houden? Zijn er meer moeders met dit probleem?

groetjes Samantha

Hartstikke goed van Vincenzo zeg!

Hoe is het nu verder gegaan?

Mijn idee als leek: Ik denk dat je hem inderdaad niet moet pushen om een onderbroekje te dragen, maar ik zou het hem wel elke dag vragen en 1x nee is dan nee. Misschien met hem naar de winkel gaan en zelf een paar onderbroekjes laten uitkiezen, dat ie dan wel wil?

Hij draagt al een luierbroekje, als ie die, en zijn lange broek, makkelijk aan en uit kan doen, kom je trouwens ook al een heel eind volgens mij.

Succes ermee (als het nog nodig is, want misschien is ie nu al helemaal zindelijk en draagt ie onderbroekjes)!