Trots op mn kleintje en natuurlijk ook een beetje opmezelf!!

Ik geef nu alweer 7 maanden en 10 dagen borstvoeding,

Ik stond er vandaag even bij stil,En omdat mn moeder vroeg tot wanneer ik bv ging geven,

Ik was eigenlijk van plan om tot 3 maanden borstvoeding te geven en daarna over te stappen op de fles, Dat zei ik teminste toen ik zwanger was,Toen ik eenmaal in het begin aan het voeden was concludeerde ik dat ik tot 6 maanden volledige borstvoeding zou geven en tjah daarna dacht ik een jaar, Nu ik op de 7 maanden zit denk ik eigenlijk van ik kijk wel tot wanneer,

Je kan eigenlijk best wel tot lang borstvoeding geven toch?

Ik ga het zo lang mogelijk proberen vol te houden, :mrgreen:

Want Jasly doet het zo goed met de borst, Ze drinkt wel veel, teminste dat zegt het CB, Maar ik laat ze lekker maar l*llen want Jasly heeft nou eenmaal behoefte aan een nachtvoeding,



08.00 Borstvoeding

10.30 Borstvoeding

12.00 Fruithapje

13.00 Borstvoeding

Tussendoor soms nog een klein stukje fruit af en toe of Dixap maar daar drinkt ze maar een paar slokjes van Of ze krijgt nog een beetje yoghurt met stukje fruit erin,

16.30 Groentehapje

17.30 Borstvoeding

20.30 Borstvoeding

21.30/22.00 Rooibosthee waar ze maar een paar slokjes van neemt

23.00 Borstvoeding en dan naar bed

05.00 Korte nachtvoeding Borstvoeding



Wel een lange schema want ik zit op 7 voedingen per dag, soms verschillen de tijden want soms zijn we eerder of later wakker of zijn we op pad en dat eet ze later,



Ze groeit goed want vorige week bij het cb was ze 7290 gram en 68cm!!!

Ik wou dat even kwijt want ik ben zo trots op mn meissie!!! :inlove:



Tot hoelang gaan jullie borstvoeding geven???



Groetjes Jeanette

heerlijk toch!



ik heb hetzelfde gevoel als jij: nu ik de 7 maanden bereikt heb, waarom zou ik dan stoppen? Het gaat toch goed?



Zeker als je kindje veel drinkt kunje maar beter doorgaan, want aan de fles mogen ze niet zo vaak. Zo kan ze lekker drinken als zij behoefte heeft.



Ik weet niet hoelang ik door zal gaan. We zien wel.



In andere culturen, waar je geen flesjes hebt, is een jaar of 4 gemiddeld. Bij ons vinden ze dat heeeeeel lang :lol: .

Ik vind twee jaar ook wel een aardige streefdatum, maar als het eerder ophoudt, vind ik het ook best. Vaak geeft je kindje zelf ook wel aan wanneer ze er gen behoefte aan hebben. Voor het ene kindje is dat met 10 maanden en voor de ander met 4 jaar.



Ik merk wel verschil of ik éérst de borst geef en dan fruit / groenten / brood, of dat ik het andersom doe. Als ze eerst brood heeft gegeten, hoeft ze niet veel meer te drinken en andersom ook.

Meestal wissel ik het af. 's Ochtends eerst BV en dan brood. Tussendoor eerst fruit en dan BV (en dan nog eens brood). 's middags eerst BV en dan een tussendoortje. 's Avonds eerst groenten en dan BV.

Ik geef bij het eten wel een paar slokjes water, maar verder geen drinken. Dat gaat van de melk af en dat vind ik zonde. Maar Tessa drinkt ook niet zo vaak als Jasly, dus dat scheelt.

wat goed! fijn en bijzonder he te zien dat je kindje op jouw melk zo groot wordt!!



ik had als ‘eis’ 6 maanden, dat vond ik eigenlijk dat absoluut moest gebeuren. ik hoopte op 1 jaar, omdat ik dat heel logisch vind omdat ze daarna gewone melk mogen. heb het uiteindelijk 9,5 maand volgehouden geloof ik.


In andere culturen, waar je geen flesjes hebt, is een jaar of 4 gemiddeld. Bij ons vinden ze dat heeeeeel lang .


grappig, kreeg echt nét een mailtje van nederlandse vriendin uit oeganda, die is na vijf jaar bijna non stop zwangeren en bv geven vandaag gestopt met bv geven van de jongste (1 jaar en 9 maanden) en dat vindt het dorp dus echt helemaal niks he, das echt veeeel te vroeg :mrgreen: drie kinderen baren in 3,5 jaar vonden ze ook al aan de weinige kant :lol:

we zijn mietjes, wij witte westerse burgertrutten… :mrgreen:

Hey Jeanette

Lekker hé om bv te geven en wat maatk het schema nou uit. Je voed toch ook op verzoek? En het ene kindje wil nou eenmaal vaker drinken dan de andere.



Ik heb met mezelf afgesproken om alleen om iets positiefs te stoppen. Dus niet vanwege het werk ofzo. Dus ik zie nog wel hoe het loopt.

Ik vind het ook wel heerlijk om te geven. :inlove:

Hoi Jeanette,



Ik herken helemaal wat je zegt. Morgen voed ik 8 maanden en ik geniet er nog steeds van dus waarom zou ik ermee stoppen…

Meid, je schema ziet er top uit en je mag ook wel wat meer trots zijn op jezelf hoor, het is toch een hele topprestatie :thumbup: :-*

Goed zeg al 7 maanden geven. :dance: :clap: :thumbup: Ik hoop het ook zo lang vol te houden.



Ik ben nu bijna 5 maanden bezig en heb de handdoek al vaak in de ring willen gooien, maar steeds vind ik weer moed op het forum en ga maar weer door. Ik wilde eigenlijk ook stoppen met 3 maanden, toen 6 maanden, maar nu die nadert denk ik we zien wel hoe het loopt.



Sanne voedde ik ook zo veel, maar sinds de bijvoeding nu een week is het schema opeens ongeveer:



6.30-7.00 uur borstvoeding

10.00-12.00 uur borstvoeding en een uurtje na de borst een klein fruithapje

15.00-16.00 uur borstvoeding

17.30 uur klein beetje groentenhapje

19.00 uur borstvoeding en dan tegen 20.00 een naslokje

22.00 uur-23.00 uur borstvoeding.

Goed hoor :thumbup: . Heerlijk hè, die momenten.

Ik weet ook nog niet wanneer ik ga stoppen. Als één van ons beide het niet meer wil, maar wanneer dat is??? Ik had laatst wel een kolfdipje op het werk. Maar nu krijg ik vrijdag 3 weken vakantie, dus ff lekker niet kolven. En onze Ralf vindt maar één ding het aller-aller-aller-allerlekkerste :drool: , dat is natuurlijk mama’s tiet :mrgreen: .

Goed he!!! :mrgreen: :mrgreen: :thumbup: :thumbup: :dance: :dance:

Hartstikke goed hoor Jaenette :clap:

En laat ze inderdaad maar lekker lullen op het cb jij kent je kindje het best en mamma’s hebben altijd gelijk :wink:



Ik had me voorgenomen om dit keer een jaar bv te geven, maar als het ons na dat jaar nog steeds bevalt gaan we lekker door :inlove: .



Ik geef bv op verzoek net als jij dus echt een mooi lijstje heb ik niet, ik doe gewoon maar wat en Yari en ik voelen ons daar lekker bij. :inlove:



Als ik soms sávonds moe ben en geen zin er in heb om hem s’nachts nog te voeden krijgt hij van me een fles pyamapap :oops: en daar doet ie zeker een uur of 5 mee :thumbup: .



:-*



Ja ik ben ook erg trots, Vooral ook op Jasly omdat ze altijd zo goed drinkt, Want soms laat ze dr hapje staan maar de borst drinkt ze wel altijd goed leeg!

Fijn dat jullie het snappen want sommige begrijpen het trots zijn niet,

Of word er gezegt dat ik mn kindje overvoed, wat dus niet kan met borstvoeding,Voordat ik met bijvoeding begon dronk Jasly wel erg veel maar ik doe het altijd op verzoek, Nu drinkt ze 7maal per dag-nacht

En voorheen toen ze nog geen bijvoeding kreeg was het iets van 9x!!!

Ik denk ook dat Jasly de nacht gaat overslaan als ze later brood ofzo krijgt want dat wilt ze nu niet eten, ze verslikt zich erin of als ik het rapley geef dan ligt het overal behalve mn in dr mondje, Dus voor de granen en vezels geef ik van die compotte potjes van 100%fruit met granen, die vind ze veel lekkerder,

Iedereen in mijn familie geeft maar tot 3 maanden borstvoeding, Vanwege werk ofzo, Ik vind dat best wel weinig want in borstvoeding zit best wel alles wat een beeb nodig heeft tot 6maanden,

Maar ieder zn ding toch!Ik ben iig reuze trots en op alle mamma´s die uberhoubt bostvoeding geven!!!

Groetjes Jeanette

Inderdaad, ieder zijn ding :slight_smile:



En ons ding is lekker BV geven.



Ook hier nog steeds 7 voedingen ofzo per dag :slight_smile:

En wanneer ik op wil houden? Geen idee. We gaan iig voor 1 jaar en daarna zien we wel verder. Het liefst wil ik pas stoppen als Emma dat zelf aangeeft… dus zelf afgebouwd heeft. Voorlopig is daar absoluut nog geen sprake van.



Wel jammer dat mensen stoppen vanwege het werk. Dit hoeft immer helemaal niet. Al snap ik wel dat het niet even praktisch is altijd.



Heel goed iig dat je alweer meer dan 7 maanden voed en je klinkt een stuk zekerder over de bijvoeding!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: Natuuuuuurlijk ben je trots! Helemaal terecht hoor!! :thumbup: :thumbup:

meid ik had precies hetzelfde, ik wilde iig die belangrijke 6 maanden volhouden, daar ging ik voor…toen die gehaald waren 9 maanden toen dacht ik…ach het is zo fijn een jaar gaat vast lukken en nu geef ik inmiddels alweer ruim 15 maanden en wanneer ik stop??? ik zeg nu anderhalf maar sluit 2 jaar ook niet uit :mrgreen:



ik vind het wel heel knap van je hoor en je mag beretrots op jezelf zijn :clap: :clap: :clap: . Gewoon lekker doorgaan, die mooie meid van je doet het er uitstekend op.

wat goed!!!



Ik moet zeggen dat het heel herkenbaar is wat je schrijft. Wat heerlijk dat ze het zo goed doet, lekker volhouden joh, als jullie je er prettig bij voelen dan is het heerlijk zo toch?



Dat mutsje heeft dana ook hihi.