Trots Ivan is overdag zindelijk plus vraagje over creche

In 2 maand geleden zijn we begonnen met spelenderwijs zindelijk worden

Eerst rond laten lopen in zijn blote kont. Hij begon met aangeven van plassen dus steeds op potje gezet dat ging heel goed, dus rond laten lopen in zijn boxer hij bleef het heel goed aangeven dus broek erover heen. Ook steeds zeggen mama plassen.

Hij is overdag thuis helemaal zindelijk :inlove: :thumbup: als hij slaapt krijgt hij nog wel een luier om.

In het begin durfde hij niet te poepen op het potje dus hij poepte steeds in zijn luier tijdens zijn middagslaapje maar sinds vandaag doet hij dat ook in het potje



Op de creche heeft hij nog wel luier om omdat hij daar het vergeet door het spelen iemand tips daarvoor?

Gewoon zonder luier naar de creche laten gaan?

Zo he supergoed van Ivan :dance:

Misschien kan hij Mellie wat tips geven :oops:

Ik denk dat je dat het beste met de leidsters kunt bespreken. Die zullen er namelijk rekening mee moeten houden en hem af en toe op het potje/toilet moeten zetten.



Hier geen crêche, maar wel de psz. Het is dat de juf daar zelf aan Siep vroeg of hij donderdag (ik lied haar trots voelen dat Siep geen luier aan had bij het ophalen van Tejo, ze gingen verschillende dagen) daar ook naar het toilet wilde gaan en dat hij dan een sticker zou krijgen.

Ik was met stomheid geslagen, want zelf had ik niet het idee dat het hun taak is om Siep zindelijk te maken. Ofterwijl, dat doe je eerst thuis en als het aardig gaat kun je het eens uitproberen. Dit was de eerste dag dat ik hem zijn luier had uitgetrokken om het zelf uit te proberen, omdat hij de dagen (middagen) ervoor droog was gebleven.



Gelukkig is het heel goed gegaan :thumbup:



Ik heb er later nog eens met haar over gesproken en ze was stomverbaasd over hoe ik erover nadacht. Zelf vond ze dat het voor een peuter maar weer raar is dat je soms weer wel en dan weer niet een luier aankrijgt.

En dat is eigenlijk natuurlijk ook zo… al laat ik voor de zekerheid de luier 's nachts toch nog maar aan :lol: (nu ik hiervoor broekjes gebruik, noem ik het tegen hem ook geen luier meer, maar slaapbroekje :wink: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wat goed van Ivan! Ik zou gewoon zonder luier naar het kdv brengen en voldoende verschoonkleding geven voor ongelukjes :slight_smile: Wij hebben soms ook ouders hoor, hele tas vól (onder)broekjes mee en gaan!

Probleem is dat de chreche het nog niet zitten omdat hij het daar niet aangeef thuis en bij oma wel. Denk ook dat ik hem maar zonder luier heen breng want thuis doet hij het gewoon heel goed.

gewoon zonder luier naar de chreche hoor.



na drie keer een natte broek geven ze hier vaak alsnog een luier aan, gewoon om het kind rust te geven… maar dat was zelden nodig.



voldoende verschoning megeven is wel een must.

goed zeg :thumbup:



En zou ook gewoon zonder luier naar de creche toebrengen.

Als je een luier omhebt… waarom zou je dan ook aangeven he.



Toen onze oudste 2 op de psz zaten en thuis zindelijk waren heb ik ze ook vrijwel direct zonder luier naar de psz laten gaan.

Set extra kleren mee en het is nooit nodig geweest.



Ze doen daar sowieso een vast plasrondje met alle kids (dan nemen ze de nog wel luier dragende maar thuis bezig met zindelijkheid kindjes ook gewoon mee) en tussendoor natuurlijk de kindjes die aangeven te moeten.

Vandaag wel met luier gebracht maar aangegeven dat hij thuis overdag een luier om heeft . creche heeft zijn luier afgedaan en hij is de hele dag droog geweest :inlove: :thumbup: ben zooo trots

Knappe Ivan :inlove:



ik zou hem idd ook zonder luier wegbrengen, en genoeg schone kleertjs mee :slight_smile: Jayden gaat 1 ochtend in de week naar psz, maar krijgt dan ook altijd schone onderbroek en schone broek mee :slight_smile:



Toen hij met slapen nog een luier om had, poepte hij ook altijd tijdens het slapen. of als hij net wakker was. Nu slaapt hij ook zonder luier (hij was steeds droog, dus hup, afgelaten) en poept hij eigenlijk standaard voor het slapen gaan :slight_smile: Komt bij Ivan ook wel vanzelf :inlove:

Ook op de creche zindelijk :inlove: :thumbup: zo trots op mijn mannetje het ging zooo makkelijk zonder enig problemen is hij gewoon zindelijk. binnenkort maar achter wcbril verkleiner



wel vind ik het lastig met weggaan, naar de winkel enz.

Toen jitte net zindelijk was en ik ging weg, dan vroeg ik altijd of ze even wilde proberen om een plas te doen, omdat we in de auto natuurlijk geen wc hadden. Meestal deed ze dan nog ff een plas voordat we weg gingen.

In winkelcentra dicht bij de hema of andere winkels waar ze een wc hebben in de buurt blijven :wink: Ook had ik altijd nog een luier in mn tas zitten, als we dan in de middel off no where stonden, en ze zei dat ze moest plassen, dan deed ik even een luier in haar onderbroek leggen, kon ze plassen en dan haalde ik m er weer uit (vergeet dus ook neit een plastic zakje mee te nemen). Zo waren we toch droog en had ze niet een luier aan.