Trots, gewoon supertrots

Ons Aniekje FIETST!



En waar andere ouders al trots zijn, zijn wij dat dubbel en dwars want ze heeft er heel veel voor moeten doen.



Het lukte haar maar niet en vorig jaar kwamen we er dan achter dat ze een evenwichtsstoornis had. Aniek had bij haar geboorte hersenoedeem en dit heeft haar motoriek altijd wel enigzins beinvloed. Maar haar rechter evenwichtsgevoel is dus heeeel slecht.

Ze viel gewoon om als ze iets moest doen met die kant, terwijl ze dus verder wel rechts blijkt te zijn.



Hierdoor had ze 0,0 vertrouwen in haar eigen kunnen. Ze " voelde" zelf gewoon aan dat ze niet kon bouwen op haar lijf en dat werkte behoorlijk door in van alles.



Dus vorig jaar heeft ze een half jaar vrij intensief spel en fysiotherapie gehad, spelenderwijs trainen en weer vertrouwen krijgen in.

We hebben haar enorm zien opbloeien van een onzeker grietje die bij alles riep " maar dat kan ik niet" tot een meisje die apetrots is als ze 3 sporten hoog kan klimmen in het klimrek. Jaaaa dat kunnen andere bijna 6 jarigen al lang, maar voor haar is het een enorme overwinning en dus is zij en wij terecht trots.



Nu dus nog fietsen. We hebben enorm geoefend, maar haar onzekerheid kwam behoorlijk snel boven en ze verzon het liefst smoesjes om maar niet te hoeven fietsen.

Maar na veel oefenen was het moment daar dat ze echt los fietste. Alleen wilde ze er zelf niet aan, die sjaal om d’r middel hielden wij al niet meer vast, maar echt alleen gaan fietsen durfde ze niet.



Tot gisteren!

Ze wilde steppen, kon haar step niet vinden, ik zei eigelijk voor de gein " nou dan ga je toch fietsen" waarop zij zei dat ze dit toch niet kon?

Waarop ik dus terugzei dat ze dat ECHT ECHT ECHT wel kon, maar dat ze net als dombo het vliegende olifantje met de veer, dit zelf ook nog even moest gaan geloven.

En tot mijn stomme verbazing pakte mijn dochter haar fiets uit de schuur, vroeg mij even te helpen met opstappen en ze fietste zelf 200 meter de straat op en neer…



APETROTS was ze en wij natuurlijk ook.

Na ruim 2 jaar modderen en leeftijdsgenoten die haar allemaal voorbij vlogen en speelafspraakjes waarbij zij dan achter vriendjes aanrende omdat zij aan het fietsen waren… kan ons meisje nu eindelijk OOK fietsen… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Fantastisch Aniek!!!



Wat een doorzettingsvermogen!



:thumbup:

Super!!! Wat goed van Aniek!!!

Dat ze maar lekker met haar vriendinnetjes kan gaan fietsen!

Geweldig toch :inlove: :inlove: :clap:

Super goed :clap: :thumbup:

Wat zal Aniek trots zijn en jullie natuurlijk ook. :inlove:

ahhh supermeid! goed gedaan!

Wat goed! En wees maar lekker trots op haar!

Wat goed! Oh, ik kan me jullie trots zo voorstellen! Heb zelf een evenwichtsprobleem (hersenbloeding gehad) dus heb ook weer moeten leren fietsen! Nog doe ik het niet graag, puur omdat ik dus ook rare zwabbers ineen skan maken, maar het gevoel om weer voor het eerst te fietsen, wauw!

Supergoed zeg.



Wil ze nu ook de hele tijd fietsen? :smiley:

Goed zeg. Wees maar lekker trots op haar! Als ze er zo hard voor moeten werken ben je wel dubbeltrots :thumbup:

Helemaal geweldig!!! Zit hier met tranen in mijn ogen omdat ik plaatsvervangende trots voel!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

:dance: :dance: :dance: :dance:

wauw wat goed!!!



handig soms he dat die tekenfilm figuren op zo;n manier dan even mee helpen hihi

wat goed van aniek!!!

:clap: :clap:



Gaaf hoor!!

Dat is écht iets om héél trots op te zijn!