wel maar 5 minuten want ik heb vrij vlakte tepels dus moest eerst even met tepelhoedje doen
kolf lag beneden maar nu had ze al wat op dus was ze rustiger
maar na 5 minuten liet ze los en me tepel zakten meteen weer plat
iemand tips? Die hoor ik graag
en ook ligt lizz in een hydrofielluier heel strak anders gaat ze met dr armen
maaien en kan ze niet aanhappen omdat ze de tepel weg slaat
ik ga elke keer als ik alleen ben verder oefenen want als nikki er is of hub dan doet ze
het niet goed is het te druk
verder nog iemand tips over hoe tepelhoedje afbouwen?
Dank jullie alvast
ik heb geen tip maar wil wel even met je mee juichen :dance: , wat goed!
ik hoop dat iemand anders hier de gouden tip voor je heeft…
Wat goed meid! Het is een begin toch!
Wat betreft het maaien… heb je bij het voeden 1 armpje onder je arm door zeg maar? Er van uit gaande dat je de madonnahouding doet. En het andere handje zou je dan zelf vast kunnen houden. En dan bedoel ik gewoon je duim tussen haar handje ofzo
Hier ook een beweeglijk kind vanaf dag 1. Armpje onder mijn arm door kriebelt nu lekker in mijn zij en het andere handje zoekt nu vooral mijn mond of knijpt in mijn nek :inlove:
@Meggie wrote:
Wat goed meid! Het is een begin toch!
Wat betreft het maaien… heb je bij het voeden 1 armpje onder je arm door zeg maar? Er van uit gaande dat je de madonnahouding doet. En het andere handje zou je dan zelf vast kunnen houden. En dan bedoel ik gewoon je duim tussen haar handje ofzo
Hier ook een beweeglijk kind vanaf dag 1. Armpje onder mijn arm door kriebelt nu lekker in mijn zij en het andere handje zoekt nu vooral mijn mond of knijpt in mijn nek :inlove:
Zo deed ik het ook. Aukje was ook zo beweeglijk.
En over het tepelhoedje… het is natuurlijk super als het zonder zou kunnen maar als het voor jullie nu eenmaal dé oplossing is… waarom dan stoppen?
Enne… goed bezig hoor!! Al bijna 3 weken bv! :dance: :thumbup:
dank jullie wel :-*
als het afbouwen niet lukt dan liever met dan geen bv hoor
maar zonder is makkelijker ook als we weg gaan anders moet ik eerst
het hoedje er goed opzetten en merk dat ik dat snachts al minder goed kan
in donker en met slaperig hoofd
ik be moe lizz ligt nylons te drinken en dan ga ik ook slapen vannacht natuurlijk weer voeden en luier verschonen en morgen om 7 uur is nikki ook wakker en hub komt d
pas om 8 uit de nacht en dus moet ik het alleen doen.
Ik zou wel een hele dag kunnen slapen
Gewoon steeds vaker, iets langer, steeds meer, dan went ze er vanzelf aan! Hier in het begin ook een tepelhoedje gebruikt, Arielle deed d’r mondje niet groot genoeg open. Na een paar weken was ze eraan gewend en ben ik gaan afbouwen. Wilde prima. Niet forceren, lukt het, dan prima. Is ze moe of druk oid, dan tepelhoedje en verder voeden en de volgende keer beter!
:dance: Hartstikke goed joh, geweldig dat het is gelukt om te voeden zonder tepelhoedje
@bianca&? wrote:
wel maar 5 minuten want ik heb vrij vlakte tepels dus moest eerst even met tepelhoedje doen
kolf lag beneden maar nu had ze al wat op dus was ze rustiger
maar na 5 minuten liet ze los en me tepel zakten meteen weer plat
iemand tips? Die hoor ik graag
Ik denk dat dit niet zo zeer te maken heeft met de vorm van je tepels, maar meer met de vaste vorm van het tepelhoedje. Je kindje is inmiddels gewend aan deze vorm en de duidelijke prikkel die het harde materiaal afgeeft en zal er nu aan moeten wennen dat het direct drinken aan je borst anders voelt. Die stap wordt vaak moeilijker naarmate het kindje ouder wordt en langer met een tepelhoedje heeft gedronken.
Dat je tepel na het voeden terugveert in zijn originele vorm is heel normaal. Wanneer een baby voldoende borstweefsel in haar mondje heeft, zal de tepel helemaal achterin het mondje van de baby komen te liggen ( filmpje “latch on”). Door het aanzuigen wordt de tepel dus automatisch uitgerekt. Zo vormt de baby van de borst als het ware zelf een ‘speen’.
En zo kom je vanzelf weer terug bij de basis: het aanleggen Dat is de basis en die basis moet hoe dan ook goed zijn.
Eventueel kun je je borst wat afgeplat aanbieden. Op die manier kun je ervoor zorgen dat je kindje meer borstweefsel in haar mondje krijgt en dat de tepel verder achterin het mondje terecht komt: Bv.com-Borst ondersteunen. Wanneer je de borst op deze manier aanbiedt, is het belangrijk om de stand van je hand aan te passen aan de borstvoedingshouding, zodat je borst ook in de goede richting wordt afgeplat. Bijvoorbeeld: als je zittend voedt in de Madonnahouding, dan vormt je hand de letter U, zodat je borst wordt afgeplat in de richting van het mondje van je kindje. Denk hierbij aan een Italiaanse bol Hawaï, die zul je automatisch ook in de goede richting afplatten. Er overdwars een hap uit nemen gaat immers alleen maar lastiger
@bianca&? wrote:
verder nog iemand tips over hoe tepelhoedje afbouwen?
In deze artikelen zijn tips terug te vinden voor het afbouwen van het gebruik van tepelhoedjes:
ecoparents-het gebruik van tepelhoedjes bij bv
bv.com-tepelhoedje
Heel veel succes!
dank je voor al je moeite en ik ga morgen als ik me beter voel bloot op bloot voeden kijken zoals het filmpje
rechter borst net leeg gedronken zonder hoedje om 19 was dat
nu linkerkant au kloof ze hapt wel goed ging blijkbaar toch iets mis
nu even hoedje erop anders doet pijn.
Ze is ook zo wilt met dr armen ik moet dr perse inpakken in doek ander
mept ze se tepel weg :roll:
Joehoe weer!! :dance:
allebei de borsten :dance:
alleen lijkt het alsof ze minder drinkt zonder hoedje maar me borst voelt wel leeg
ze moet volgens mij wel meer moeite doen nu :think:
Goed zeg!
Ja helaas zitten er geen ml streepjes op Goed naar je meisje blijven kijken! Dan komt het vast goed!
Bedoel je dat ze korter drinkt Bianca en dat het daarom lijkt dat ze minder drinkt?
Wel goed zeg dat het je weer gelukt is! Echt meid wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg!
dank je meggie :-* dat heb ik normaal niet hoor :oops:
ik geef normaal altijd snel dingen op
maar als om me kindjes gaat trek ik het altijd net iets langer al kan ik op moment
niet zo geduldig zijn met nikki als ze zo hard huilt omdat ze dr zin niet krijgt :roll:
Hoi Bianca,
Super dat je meisje zonder tepelhoedje aan het drinken is! Ik heb zelf in het begin ook met tepelhoedje gevoed en dit op een gegeven moment afgebouwd. Zonder tepelhoedje ging het voeden bij mij ook sneller, maar Luuk was wel voldaan. Inderdaad je meisje goed in de gaten houden. Is ze voldaan, slaapt ze goed en heeft ze goede luiers, dan krijgt ze voldoende!