Ik dacht gelijk aan een herinneringsboek … dat kan een fotoalbum zijn waarin iedereen iets in kan schrijven en hij de rest kan vullen met dingen van zijn vader, tekeningen, foto’s maar waarin ook zelf zijn verdriet in kwijt kan.
Heftig om op zo’n jonge leeftijd je vader te moeten missen
Veel sterkte morgen, lijkt me moeilijk :-* :hug:
Wat naar om te horen dat een klein jongetje z’n vader is verloren.
Ik denk dat het goed is om hem aandacht te geven, naar hem te luisteren en hem helpen z’n vader in gedachten goed bij zich te houden. Dus er zoveel over praten als hij wil. Het mag geen zwaar onderwerp worden.
Sterkte ermee!!
Nogmaals sterkte vandaag… :hug:
:kaars:
En ik vind dat je je gevoel moet volgen… als jij wat wilt doen, moet je dat echt doen! Ik zou ook wat gedaan hebben.
@mamaartje: we hebben ook via pb contact gehad maar wilde je nogmaals sterkte wensen voor vandaag :hug: :hug: :hug: :hug:
Je cadeautje vind ik echt iets heel moois! :thumbup:
M&J, ik heb je verhaal met een brok in mijn keel gelezen. Het punt over die doos is zo treffend.
Een hele goede vriend van ons is overleden 5 jaar terug. Hij liet een vrouw en dochter van bijna 3 na. Natuurlijk staat er een foto bij zijn vrouw in de kamer. Dochter zoekt regelmatig bloemen voor papa uit (papa was bloemist) en er brand eigenlijk altijd een kaarsje. Ik probeer elke verjaardag een foto of ster of iets anders aan zijn dochter te geven. maar ook vaak tussendoor. En ik ga altijd even papa groeten. Even herinneringen ophalen of aanhalen hoeveel ze op hem lijkt. Nieuwe mensen dei we leren kennen en die belangrijk voor ons zijn. vertellen we over onze vriend. Zodat ze in iedergeval zijn naam kennen. En wat voor soort persoon het was. Soms zeggen nieuwe dierbare vrienden dat ze het gevoel hebben dat ze hem goed kennen. En dat doet me goed. Hij wordt zeer zeker niet vergeten. Hij leeft een stukje in ons voort.
We hebben geen foto’s in de kamer staan. Dat hebben we van niemand dus ook niet van hem. Wel hebben we op kantoor een doos staan met zijn foto, advertentie, foto’s van zijn winkel, kerstballen van het laatste kerststuk die hij voor me maakte, visite kaartje. gewoon van alles. Maar… de deksel zit er niet op. Ik kan het niet. Nog een keer een deksel voor zijn gezicht. het knuffeltje die onze jongste van hem heeft gekregen stond eerst op de vensterbank. Maar die is naar zijn bed verhuist want ik kon de gordijn niet steeds voor het knuffeltje hangen.
Mamaartje, ik hoop dat je het jongetje en zijn moeder en broertje tot steun kunt zijn. Het idee van het geven vind ik heel mooi. En zou ik precies zo doen. Maar geen doos of kist dus Je kent het jongetje en weet vast wat goed bij hem past. Veel sterkte de komende tijd.