Nou zoals het topictitel al zegt… Wie kan mij helpen?!
Gisteren dacht ik met behulp van mn virusscanner (AVG) er vanaf te zijn…
Ik kom vanmorgen thuis van de kids naar school brengen en tref mijn laptop als volgt aan… (zie afbeelding)
Stuk of 20 geopende browsers :shock: ik weet niet hoeveel geinfecteerde bestanden en traaaaaaaaaaaaaaggg…
Niet leuk
Je hebt PB! :thumbup:
heeeeeeeeeeeeey dit heb ik zo vaak :think: :think: :think: :think:
Wooww schoen! Is jouw pc dan ook niet supertraag?
Ik heb de kuur gevonden, dankzij mijn zusje…
Na een systeemherstel wat ik heb moeten doen, jaja, hij crashte zowaar vandaag door die stomme paarden, ben ik er dan toch eindelijk vanaf!
Even googlen op microsoft security essentials en dan de tweede hit.
Was even bang dat ik de laptop weg moest gaan brengen ter reparatie en dat terwijl alle foto’s hierop staan, morgen usb stickies halen en alles back-uppen…!
Rooike bedankt voor je tip, kwam er alleen niet aan toe omdat ie al crashte :oops:
Is het nog allemaal gelukt??? :mrgreen:
Ja laptop heeft het overleefd en ik heb van alle babyfoto’s al een back up op een stickie…
Bedankt!
Gelukkig maar!! :thumbup:
Hier ook regelmatig de melding van een paard.
we hebben er een goede virusscanner opzitten, maar de paarden blijven komen.
Wie kan mij ook helpen?
Ik gebruik zelf ESET NOD32 Anitvirus 4. Die werkt perfect, update elke dag en is niet zo duur.
Zet ook je firewall aan, dat scheelt ook enorm veel rotzooi. Klik verder nooit op banners en allerlei links. Bezoek alleen ‘normale’ websites en download nooit zomaar iets op je computer, tenzij je zeker weet dat het 100% veilig is!
Mijn zus heeft er ook elke keer last van, maar die download ook vanalles, dan heeft ze iets nodig, zoekt op google, vindt een programma die zegt dit if dat te doen en hoppa, virus. Gewoon niet zomaar een site vertrouwen! Scheelt je enorm veel gekloot met je computer!
Wat wij hier ook hebben is een firewall op de router (volgens mij standaard) en daarnaast heeft mijn vriend ingesteld dat alleen onze ip-adressen op het netwerk kunnen komen, dat helpt volgens mij ook
Hmm, vervelend hoor. Wij hebben ze nooit, hooguit een melding van Norton dat er een op probeerde te komen en die verholpen is. Je kan via de site van bijv. Norton een trialversie van een maand downloaden, kan je in elk geval je pc een keer goed op ruimen. (Norton internet security).