Troep

Ik was gister voor een rondleiding op het KDV waar mijn kleintje straks heen gaat.

In eerste plaats waren ze mijn afspraak voor de rondleiding gewoon vergeten en was degene die dat eigenlijk zou doen niet eens aanwezig! :shock:

Wel netjes door iemand anders rondgeleid.



Wat me opviel was dat het ondanks dat het een mega nieuw verblijf is het er een mega troep was!! :? Overal lag speelgoed en weet ik wat allemaal.



Ligt het aan mij dat ik het een troep vond, is dat bij jullie KDV ook zo?

Ik snap dat kinderen moeten spelen, maar je moest ECHT overal overheen stappen terwijl het helemaal niet druk was!

Ja helaas wel :mrgreen:



Ik werk op een kdv en we hebben 4 opruim momenten.

S"'ochtend’s als we aan tafel gaan, tussen de middag, s’middag’s als we aan tafel gaan en aan het eind van de dag en geloof me binnen 5 minuten is het weer alsof er een bom is ontploft.



Ik weet verder niet wat jij onder rotzooi verstaat maar ik bedoel dus alleen speelgoed.



Dat ze je afspraak vergeten zijn is niet erg netjes :naughty:

Hoi Zorro,



Bij mijn KDV ligt er speelgoed op de grond, maar het is nooit een troep. Vreemd dat ze jouw afspraak vergeten zijn :think:

Misschien net een druk moment? Misschien kan je eens praten met andere ouders uit jouw buurt?



succes

Lolifant :thumbup:

In mijn klas is er soms veel rommel, soms niet… Misschien inderdaad een druk moment? Kan je aan niemand inlichtingen vragen?

Het kan wel eens een troepje zijn, maar ik zou echt niet een rondleiding vergeten! En vraag ook altijd voor een rondleiding aan de kinderen of ze even op willen ruimen. Maar ja, er moet ook gezien worden dat er gespeeld word natuurlijk!

en wat versta jij onder troep?

ik denk dat dat ook verschil uitmaakt.



maar dat op een kdv speelgoed overal ligt,… ja dat is vaak zo.

net als op de bso hihi



ik denk, dat als ze jou afspraak niet waren vergeten, het er iets anders uit had gezien.



aan de andere kant; ik heb liever dat kinderen kunnen spelen met en waar ze willen, dan dat er steeds gezegd zou worden; opruimen, opruimen, opruimen,…

Het kdv waar Loïs heen gaat, heeft het ‘huishouden van Jan Steen’ :wink: Zo staat het ook op de website :mrgreen:

Ligt ook altijd van alles op de grond (speelgoed dan he), maar verder gaat alles daar strak volgens de regels… :thumbup:

Ik denk ook dat doordat je ’ onverwacht’ kwam het een grotere rommel was. :stuck_out_tongue:

Bij veel kdv’s is het de regel als er ouders komen kijken, dat de groepen er extra op letten dat het niet zo chaotisch is, om ouders niet af te schrikken.



Maar soms:

Ik heb bij een kdv gewerkt, daar was het erg!!!

Dat was in Eindhoven, het ergste kdv waar ik ooit gewerkt heb (Hè Sensje :wink: )

Daar kwam de directrice met haar hoofd om de hoek roepen dat er zo een rondleiding was. We moesten ALLES dan opruimen, kinderen moesten verplicht keurig aan tafel een activiteit gaan doen en of we de baby’s extra wilden vermaken en zorgen dat er geen kinderen huilden… :sick: :wall:



Als je op dat kdv binnenkomt, heerst er zo’n geweldige rust, maar je moest eens weten. Ik zou mijn kind daar NOOIT naartoe brengen. :naughty:



Probeer door de berg speelgoed heen te kijken. Kijk meer naar andere dingen, zoals hygiene, zorg en aandacht voor de kinderen.

Het was inderdaad alleen speelgoed wat op de grond lag. Maar echt de hele grond was bezaaid en vrijdag was een rustige dag zeiden ze en inderdaad waren er per groep maar 2 of 4 kindjes hooguit die dag. En de lokalen die leeg waren, zelfs daar was het niet opgeruimd. Tja misschien komt het gewoon doordat het thuis bij mij zo netjes is :oops: :lol: :lol:

Wij hadden zelf op de groep wel wat regeltjes.

Dus 2 kratten mocht mee gespeeld worden. Als je klaar bent met spelen, ruim je het op. Daarna mag er een andere krat.



En als het rustig was en de kinderen waren heerlijk doelbewust aan het spelen, deden we absoluut niet moeilijk over een 3de krat erbij. :wink: (met blokken een weg bouwen, met de auto’s rijden en met Duplo de huizen maken)



Maar je moet eens voorstellen:

15 peuters, 4 kratten speelgoed, poppenhoek, grotere auto’s op de groep.

Daar word je toch knetter van???

En de kinderen ook, dus voor de rust voor kinderen en voor jezelf, kozen wij voor deze oplossing. En dat werkte perfect!!!



Zo was er altijd een hoekje in de ruimte waar de rustige kinderen ook lekker konden spelen, zonder dat ze omver gerend/gelopen werden door de druktemakers :wink:



Zorro, wat je zou kunnen doen is navragen wat de regel is als je voor een vervolggesprekje komt. Of nog eens een keer onverwacht binnenstappen voor ‘wat extra info’ :wink:

wij zijn bewust zonder afspraak de kdv ingelopen. Dit om te kijken hoe het zou zijn zonder dat ze wisten dat er ouders komen.

Als ze dan geen tijd gehad zouden hebben prima, maar we werden bij alle 3 goed ontvangen.



Echt troep zie ik bij ons kdv nooit, tuurlijk er ligt speelgoed waar mee gespeelt wordt, maar niet in de lokalen die dicht zijn eigenlijk.

@Charissa wrote:

Het kdv waar Loïs heen gaat, heeft het ‘huishouden van Jan Steen’ :wink: Zo staat het ook op de website :mrgreen:

Ligt ook altijd van alles op de grond (speelgoed dan he), maar verder gaat alles daar strak volgens de regels… :thumbup:




Dat is pas een leuke visie! Zo kun je het als ouder ook verwachten dat het er rommelig uitziet natuurlijk! haha

@Zorro wrote:

Het was inderdaad alleen speelgoed wat op de grond lag. Maar echt de hele grond was bezaaid en vrijdag was een rustige dag zeiden ze en inderdaad waren er per groep maar 2 of 4 kindjes hooguit die dag. En de lokalen die leeg waren, zelfs daar was het niet opgeruimd. Tja misschien komt het gewoon doordat het thuis bij mij zo netjes is :oops: :lol: :lol:
Nou ben ik erg benieuwd of dat een kdv in den haag is???hihihihihihi



Bij ons hebben we op bijv vrijdag ook maar 6 kindjes op de babygroep maar de vloer ligt wel bezaaid met speelgoed. Dit komt vooral doordat de leeftijden erg uiteenlopen van de 6 kids. Voor ieder wat wils dus.

Wel hebben we vaste optuim momenten maar ja daarna is het zo weer speelgoed wat overhoop ligt.



Dat ze de afspraak vergeten waren vind ik niet kunnen. Dat leg je vast en dat moet niet vergeten worden, (en anders netjes afbellen dat de tijd en dag niet schikt)

Was Kiko in Arnhem :slight_smile:



Van de week even bij Fleks kijken…

@Zorro wrote:

Was Kiko in Arnhem :slight_smile:



Van de week even bij Fleks kijken…
Tja in arnhem :mrgreen: Ik werk in den haag :mrgreen: