Tripp trapp babyset

Ff een vraagje, wij hebben voor Nica een tripp trapp stoel en krijgen voor de jongens ook elk 1, bij Nica hebben we nooit zo’n babyset erbij gehad, zij was ook een stuk steviger dan de mannen en zat met een handdoek al behoorlijk klem.



Maar goed, wie heeft er ervaring met zo’n babyset en heeft het echt zin?

Ik weet dat ze op het KDV er nog wel eens een gewone stoel verkleiner tussen propten dus dat is misschien ook nog een optie.

Maar ik hoor graag even jullie ervaringen!



Het gaat om zo’n set





Alvast bedankt!

Ik kan me haast niet voorstellen hoe je een kindje erin zet zonder verkleiner.

Zou het gevaarlijk vinden om met deze stoel met alleen een handdoek te werken.

Het zitvlak is namelijk toch best klein, en mijn dochtertje 18 maanden is echt een wiebelkont en denk toch dat de meeste kindjes dat zijn op die leeftijd. Maar met alleen een handdoek kan ze toch ook gewoon er onder door glijden ?

Wij hebben er 1 met kussen setje, ik vind Ivan er goed in zitten. Denk dat het wel nut heeft meer steun in de rug.

@romata wrote:

Ik kan me haast niet voorstellen hoe je een kindje erin zet zonder verkleiner.

Zou het gevaarlijk vinden om met deze stoel met alleen een handdoek te werken.

Het zitvlak is namelijk toch best klein, en mijn dochtertje 18 maanden is echt een wiebelkont en denk toch dat de meeste kindjes dat zijn op die leeftijd. Maar met alleen een handdoek kan ze toch ook gewoon er onder door glijden ?




Heb gaat alleen om het rugplankje he! De beugel en het leertje komt er natuurlijk zowiezo bij :wink:

OO ik snap de verwarring al, tegenwoordig zit blijkbaar de beugel en het leertje in een pakket met die rugsteun. Bij Nica moest je alles nog los kopen, ik vond het al zo’n duur setje :wink:

Wij hebben het babysetje erbij gekocht, we hadden namelijk

een tripp trapp stoel gekregen zonder beugel.

En dan moet je idd een hele set kopen.

Maar ik vind het super, onze kerel zat er in het begin

beter en rechter in, nu heeft hij hem niet meer nodig.

En heeft zijn kleine zusje hem en zij zit er ook goed in.

Ik vind het dus een fijne set!!

Ik vond het heel prettig. Veel meer steun in de rug. Extra rugsteun ging er hier uit met 1 jaar ongeveer.

Grappig, wij hebben hem nu 3 jaar en toen moest je alles los kopen, beugel, leertje enz. Vandaar mijn vraag, maar als nu de set incl die rugsteun is dan is mijn vraag eigenlijk overbodig.

Wel balen want ik heb dus nog wel een losse beugel + leertje :think:

Wij hebben de TrippTRapp in dec06 gekocht, en toen zat het volgens mij in 1 pakket.

:think: Wij ook rond die tijd, ietsjes eerder, wat gek :think:

Je hebt denk ik 2 van die babysteunen nodig he? Je mag de mijne wel los overnemen. Verkoop ik uiteindelijk (ooit…) de stoel zonder de inzet.

@Sis wrote:

Je hebt denk ik 2 van die babysteunen nodig he? Je mag de mijne wel los overnemen. Verkoop ik uiteindelijk (ooit…) de stoel zonder de inzet.




Ik heb 1 rugsteun los nodig idd. Die andere koop ik dan in een set. Maar wat voor kleur heb je? Wij hebben de beukenversie.

De rugsteun is van wit plastic. Zijn ze volgens mij allemaal. Maar daar zie je nauwelijks wat van doordat het kussentje eroverheen gaat. Oh ships, dan heb je misschien ook het oude type kussentje, en dat past dan niet… :doh:

Heb net (een paar maanden geleden) nog een nieuwe tripp trapp gekocht en daar zat het leertje en de beugel gewoon bij hoor.

Het babysetje bestaat volgens mij alleen uit het steuntje (tenminste, dat was 2 jaar geleden zo toen ik dat kocht voor Jesse).



Nu heb ik dus alleen een stoel gekocht en het stoeltje van Jesse er in gezet.



Is anders marktplaats een optie om te zoeken, misschien wordt daar nog wat aangeboden?



Succes!



gr.

Willy

Nee hoor Willy het babysetje bestaat uit beugel, leertje en het ruggensteuntje. We hebben hem vorig jaar gekocht :wink:

@Willy wrote:

Heb net (een paar maanden geleden) nog een nieuwe tripp trapp gekocht en daar zat het leertje en de beugel gewoon bij hoor.

Het babysetje bestaat volgens mij alleen uit het steuntje (tenminste, dat was 2 jaar geleden zo toen ik dat kocht voor Jesse).





Succes!



gr.

Willy




Klopt hoor, was bij ons ook zo. Misschien verkopen sommige winkels de hele boel los :think:



Ik heb idd het ’ oude’ kussentje maar dat boeit me niet zo, die zet ik er toch niet in, dat vond ik zo’n ellende, een stoffen kussentje en Rapley dat werkt niet :mrgreen:

@Gemmama wrote:

@Willy wrote:
Heb net (een paar maanden geleden) nog een nieuwe tripp trapp gekocht en daar zat het leertje en de beugel gewoon bij hoor.

Het babysetje bestaat volgens mij alleen uit het steuntje (tenminste, dat was 2 jaar geleden zo toen ik dat kocht voor Jesse).





Succes!



gr.

Willy




Klopt hoor, was bij ons ook zo. Misschien verkopen sommige winkels de hele boel los :think:



Ik heb idd het ’ oude’ kussentje maar dat boeit me niet zo, die zet ik er toch niet in, dat vond ik zo’n ellende, een stoffen kussentje en Rapley dat werkt niet :mrgreen:




Hier werkt het ook prima…ook met de rapley methode :smiley:

@Mama van 2 spruitjes wrote:

Nee hoor Willy het babysetje bestaat uit beugel, leertje en het ruggensteuntje. We hebben hem vorig jaar gekocht :wink:


Je hebt helemaal gelijk.

Later bedacht ik me dat ik alleen de stoel in elkaar had gezet en dat de doos toen leeg was.



Ik heb het ‘oude’ babystoeltje van Jesse er opgezet en daar zat inderdaad het leertje, de beugel en de achterkant bij…



Sorry dus!



Groetjes,

Willy

De Tripp Trapp baby set is net weer veranderd: de voorkant van beugel en leertje is nu niet meer los maar één geheel en geheel van kunststof. Daar komt dan nog het plankje bij.

Begreep van de dame in de Prenatal dat sommige kinderen hun beentjes tussen de beugel en het leertje konden kregen omdat er teveel speling in zat

Ik heb het nog niet in het echt gezien, want de ene winkel heeft al wel de nieuwe en de andere nog niet. Ze zijn dus nu allebei te verkrijgen.

Oke oke ben een beetje vroeg met kopen van een tripp trapp :shifty:



mar het wordt een kraamcadeautje van m’n schoonzus :mrgreen: