Gek word ik er van tis niet constant maar soms, iemand een idee hoe het komt?
Ben ik de enige die hier last van heeft ? :think:
hihi in de arm? nee nooit gehad… wel in mijn oog… Heel iiritant… bijna continu ook. Bleek een ijzer gebrek te zijn. Ik heb er wel een tijdje last van gehad. Echt een week of drie.
Vreselijk irritant!
haha ik ben denk ik echt de enige, ik zal wel niet sporen
Nou nee hoor, ik heb het soms in mijn been, net ook weer :roll:
Geen idee wat het is eigenlijk.
Heb het tijdens de zwangerschap heel erg in m’n onderbenen gehad. Maar ja, dat zijn geen armen hé :mrgreen: Dus of je hier iets aan hebt…
Ja, ik heb dat heel vaak!! Vooral 's nachts!
Mijn armen slapen ook ontzettend vaak, dat trillen is vaak daarna, maar ook van zomaar. Heel irritant en ik zou ook wel eens willen weten hoe dat komt.
Ik heb ook op de raarste plekken ‘slaapplekken’. Mijn lichaam lijkt daar wel heel gevoelig voor, als je dat zo kan zeggen. Iedere nacht word ik een paar keer wakker omdat er iets slaapt of trilt, terwijl ik dan echt niet raar lig ofzo. Zelf op mijn hoofd is soms het gevoel wel, waarna het gaat tintelen, net als met een slapende hand of iets. Of mijn zij heeft even geen gevoel meer. Dat trillen heb ik alleen in mijn armen en handen.
Joepie, dat heb ik dus ook, helemaal nu in de zwangerschap.Bij het minst of geringste slapen mijn armen. Heel irriant. De dag erna ook die trillingen
Uhmm dames, zou dat geen CTS kunnen zijn? :think:
Mijn man heeft dat ook gehad, vooral die slapende handen/armen komen me bekend voor. Komt vaak voor, vooral bij zwangere vrouwen.
CTS? wat is dat voor engs :mrgreen:
Enige wat ik heb is al 2 jaar een gebroken pols (kwamen ze een half jaar geleden achter) Moet daar aan geopereerd worden maar mag dus ff niet.
:mrgreen: Lang leve Google
Het Carpaletunnel syndroom
Het carpale-tunnelsyndroom is een klachtenpatroon veroorzaakt door een beknelling van de nervus medianus (de middelste armzenuw) in het verloop van de carpale tunnel. Dit is een nauw kanaal gevormd door de handwortelbeentjes en een stevig peesblad tussen pink- en duimmuis aan het begin van de handpalm. In deze tunnel lopen de buigpezen van de vingers en de zenuw die de zachtste structuur is en daardoor het meest gevoelig is voor druk.
Klachten
De klachten worden veroorzaakt door beknelling van de zenuw en bestaan uit een tintelend of pijnlijk gevoel in de hand en de vingers en vooral het verzorgingsgebied van de zenuw, dat wil zeggen de duim, wijs- en middelvinger en een deel van de ringvinger. Ook kan een verdoofd gevoel van de vingertoppen ontstaan en een verminderde kracht waardoor gemakkelijk dingen uit de hand kunnen vallen. De pijn kan uitstralen via de onderarm en elleboog tot in de schouder.
In de nacht nemen de klachten vaak in ernst toe waardoor men er wakker van kan worden. Maar ook overdag kunnen zij optreden, bij autorijden, het lezen van de krant en fietsen. Ook na stevige handenarbeid kan verergering optreden. Soms komt het carpaletunnelsyndroom aan beide handen voor.
Oorzaak
De beknelling van de zenuw in de nauwe carpale tunnel wordt doorgaans veroorzaakt door zwelling van de bekleding van de pezen. Bij de zwelling van het bindweefsel kunnen hormonen een rol spelen. Zo treedt het op tijdens de zwangerschap en in de overgang maar minder vaak voorkomend ook bij een te langzaam werkende schildklier (hypothyreoïdie) en overproductie van groeihormoon (acromegalie).
Ook kunnen de peesscheden zwellen door irritatie zoals bij reuma en na forse handenarbeid.
Bij diabetes mellitus (suikerziekte) komt het carpale tunnelsyndroom vaker voor.
Soms zijn er andere redenen dat de carpale tunnel te nauw wordt, zoals een benige afwijking (bijvoorbeeld een breuk).
:think: :think: :think: Klinkt wel aardig bekend vooral dat doof gevoel in vingertoppen van duim en wijsvinger
En ook toevallig in combi met die breuk van je, want dat kan dus een factor zijn
Mijn man heeft toen een spuit gehad en daarna ging het stukken beter :thumbup: Soms geven ze geloof ik ook een tijdelijke spalk voor je pols
whaha die spalk heb ik nog wel liggen , ben zooooo braaf met dat ding om doen :mrgreen: :mrgreen:
Maar ik heb verder geen pijnklachten. Ook heb ik het niet in de vingertoppen. Ik heb het juist als eerste in mijn pink, of alleen mijn duim.
Ik denk er al een poos aan is naar de huisarts te gaan, maar ik ben dan weer zo’n dril dat ik mezelf al zie zitten: Wat kan ik voor je doen? Nou, ik heb zo snel last van slapende lichaamsdelen, met name mijn armen…ik vind het zo gek.
Weet je wat ik dus ook echt niet kan. Op mijn buik liggen en op mijn ellebogen leunen. Binnen 1 minuut slapen mijn armen al. En wat heel irritant is, is wakker worden en je eigen armen niet meer kunnen bewegen…
Ik ben me ook een keer lam geschrokken. Ik lag op mijn rug met mijn armen boven mijn hoofd. Met mijn rechterhand voel ik een hand van een ander, San kon het niet zijn, want die lag aan de andere kant. Ik kreeg een halve hartverzakking. Maar het was dus mijn eigen linkerhand. Mijn hele arm was gevoelloos…ik voelde dus niet eens waar hij lag…
Misschien toch gewoon is vragen aan de huisarts.