treintjes?

Mijn grote kerel wordt volgende maand alweer 4 en is dol op treinen. Helaas ziet mama door de bomen het bos niet meer, wat is nou leuk thomas de trein of chuggington? En al die sets, behalve dat ze schreeuwend duur zijn kan ik er eigenlijk geen touw aan vast knopen. Waar kunnen ze echt wat mee en wat je heb je zeker niet nodig? Gaat het snel stuk??



Iemand advies??

Ik zou een houten treinbaan kopen. Kun je ook goed uitbreiden, de meeste varianten passen wel op elkaar. En je hebt er ook goedkopere van bv. bij de Ikea en soms bij bv. het Kruidvat. Kun je daar mooi een betaalbare basis vandaan halen en dan uitbreiden met duurdere sets.

Wij kopen al 2 jaar lang houten trein spul, iedere keer weer een uitbreiding erbij. Ze spelen er zo veel mee.

het zal een kwestie van smaak zijn, maar ik vind die thomas en die chuggington (kende ik niet, maar google heeft me even geholpen) echt veel te schreeuwerig.

Hier dus gewoon een basic houten treinen set. De basis is van de ikea, en we hebben af en toe iets erbij gekocht bij een houten speelgoed zaak. Wordt heir al jaren zo nu en dan uit de kast getrokken en met veel plezier mee gespeeld.



en of het snel stuk gaat?met die twee die jij noemt heb ik dus geen ervaring, maar bij mijn vader speelt mijn zoon nog steeds met de houten rails waar ik 28 jaar geleden mee speelde :thumbup:

Thomas is in mijn ogen echt zoooooooo duur voor wat je krijgt(iig wat de rails betreft) en Chuggington is erg leuk maar meer een hype van NU, dus of je dat over 2 jaar nog hier in NL kunt kopen is maar de vraag. Wij hebben dus ook vooral Ikea spul, aangevuld met wat Thomas treinen(past perfect), want die zijn toch erg leuk om mee te spelen. Als ze weer wat ouder zijn wil ik ook nog wat mooie Brio treinen erbij. Leuk is ook dat je aan die basisrails allemaal ‘stoere’ accessoires kunt hangen: van speciale treinwissels tot bouwkranen. Zo blijft het leuk om aan te vullen ermee te spelen :wink:

wij hebben thomas de plastic rails maar vind met de houten rails mooier maar het is dat ze het meeste gekregen hebben hier anders had ik ook de houten genomen



de oudste vind het af en toe nog wel leuk en de jongste zet bijna elke dag de bak op de kop

Thomas is ook van Brio, he? Dat zit volgens mij wel goed.



Mijn ouders hebben ook een kleine baan van Brio van inmiddels bijna 30 jaar geleden en die is nog helemaal heel. Dat is dus wel stevig. :slight_smile:

@Nienke123 wrote:

Thomas is ook van Brio, he?


Dat heb ik nog nooit gehoord :think: Ik weet wel dat het op elkaar aansluit :slight_smile:

Heb even gegoogled en is inderdaad van wat anders. Bob de Bouwer was wel van Brio, ben daar denk ik mee in de war. Maar het sluit volgens mij inderdaad allemaal prima op elkaar aan.



(Hier een treinset van het Kruidvat (heeft itt die van de Ikea ook houten verbindingsstukken). Die past ook op die van Brio.)

@eisblume wrote:

Thomas is in mijn ogen echt zoooooooo duur voor wat je krijgt(iig wat de rails betreft) en Chuggington is erg leuk maar meer een hype van NU, dus of je dat over 2 jaar nog hier in NL kunt kopen is maar de vraag. Wij hebben dus ook vooral Ikea spul, aangevuld met wat Thomas treinen(past perfect), want die zijn toch erg leuk om mee te spelen. Als ze weer wat ouder zijn wil ik ook nog wat mooie Brio treinen erbij. Leuk is ook dat je aan die basisrails allemaal ‘stoere’ accessoires kunt hangen: van speciale treinwissels tot bouwkranen. Zo blijft het leuk om aan te vullen ermee te spelen :wink:




Hier ook. Thomas treinen worden hier al vanaf het 2e jaar verzameld, het zijn leuke stevige treinen en naar mijn mening ook goed betaalbaar voor wat je krijgt. Maar de rest van de houten treinbaan is van Big Jigs, Brio etc. Dan vind ik de Thomas-serie wel te duur. Dat scheelt zoveel in prijs, of je een remise, kruising, rails, brug etc. van Thomas of een ander merk hebt. En het speelplezier blijft hetzelfde…

hier grotendeels IKEA met een paar bijzondere items van de (houten)speelgoedzaak (grote brug etc).



HEMA heeft ook leuke uitbreidingen/ setjes.



Ik vind het overigens juist een voordeel die plastic verbindingen van de IKEA, want die zijn dus niet kapot te krijgen. Bij de oude baan van ons (brio) zijn veel van de houten verbindingen afgebroken en vrienden van ons hadden ook alles brio en balen daar inmiddels ook ontzettend van, want zeker de helft heeft geen verbindingsstukje meer… zij hebben nu alleen ook de bijzondere items bewaard en verder aangevuld met IKEA.

Wij zijn voor Yari al vanaf zijn eerste verjaardag aan het verzamelen.

Wij hebben voornamelijk Eichhorn treinrails.

Ik heb afgelopen november voor 40 euro een stuk of 30 Thomastreintjs gescoord op mp.

Die heeft hij voor Sint, kerst en zijn b’day in januari gekregen.



Van Oma heeft hij voor zijn b’day een garage van plantoys gehad, die ook weer aansluit op de houten rails.



Van thomas vind ik die kleine setjes nog wel leuk, hij heeft bijv van mijn 2 sz Cranky de hijskraan gekregen met kerst. Dat zijn dan voor 2 koppels nog wel leuke cadeaus.

Ik heb dit liever dan dat 'ie 2 cadeautjes zou krijgen van dingen waarvan ik weet dat er toch niet mee gespeeld wordt, of allemaal van die incomplete setjes ed.



Ik wil zelf nog graag de remise van Thomas, maar 75 euro voor 1 gebouw vind ik te veel.

Ik koop het dan ook gewoon 2de hands.

Ik heb een rauwdouwer en als iets niet lukt dan gaat ie gooien, nu kan dit spul er wel goed tegen, maar ik ga het zeker niet nieuw kopen.



Maar je hebt zoveel verschillend merken ik zou me er gewoon eens lekker in verdiepen.

Ik wordt altijd er hebberig van het treinenparadijs even googelen.

Wij hebben inmiddels ook een hele verzameling houten treinspoor.

Ikea, Brio en nog een ander, goedkoper merk (tussen Ikea en Brio in). Van Brio dingen als een ophaalbrug en een werk/wegen set.

Mijn oudste is nu 7 en speelt er nog altijd graag mee, met zijn feestje hebben de jongens ook een hele baan door de kamer gemaakt :thumbup: ! Gaat vast nog wel meer bij komen.

Ze verzinnen er ook vanalles bij met playmobil, Schleich, Ostheimer, blokken en duplo :thumbup: .

Hier hebben we ook een enorme bak vol met houten rails maar die heb ik nu boven gezet omdat Joey nu al aardig wat heeft van Thomas take along en take a play.

die thake a long en take a play rails zijn veel lichter in gewicht dat houte is zo zwaar.

Maar ze hebben we erg grote spullen erbij maar wel erg leuk Joey speelt er elke dag mee met die take along en take a play maar probeer het wel via MP te scoren hoor want is idd. belachelijk duur.



Die houten rails zijn van Ikea en vond daar niet veel uitbreiding in maar zie inmiddels dat je daar ook steeds meer van kan krijgen.

steviger is dat houten wel ja.



ach en ik vind die take along en take a play wel erg leuk elke x weer een stukje uitbreiden zoals straks met de feestdagen weet anders ook gewoon niet wat je moet geven en hier is die erg druk mee.

Thomas de Trein met houten rails is geweldig en stevig!

Wij hebben de plastic variant, maar mijn zoontje speelt er al vanaf 1,5 jaar elke dag mee! Dus hier gaat de houten baan voor een verjaardag gevraagd worden denk ik…