Trappelzakboogie of niet

He dames,



Met de herfst in aantocht (of al in volle gang :roll: ) begin ik te twijfelen of ik lasse toch nog in zo’n slaapzakgeval moet doen. Heel de zomer niet gedaan. Ik las ergens dat ze tot twee jaar aangeraden worden. Nu is hij bijna twee.



Maar ergens vind ik hem zo groot om nog in zo’n ding te doen. Legde het vandaag aan mijn vriend voor en die vond het toch wel een fijn idee om het nog een winter te doen.



Op zich leggen we hem vlak na het in slaap vallen en vlak voor wij naar bed gaan vaak nog goed onder de dekens. Hij is niet echt een woelert. en ons huis is goed geisoleerd en boven altijd 18 graden.



Wat doen jullie?? Ik zag dat ze bestaan tot 110 cm en die zou ik dan moeten hebben (hij heeft nu maatje 92)

Wij hebben maatje 110 nog van vorig jaar liggen. Lekkere warme met mouwen eraan. Ik zou gewoon afwachten, slaapt hij lekker de nacht door en wordt niet koud wakker dan is het toch goed…Anders kan je een slaapzak nog altijd kopen.



Hier zo’n draaikont, die blijft niet netjes onder de dekens liggen.

@m@lieke wrote:

Ik zou gewoon afwachten, slaapt hij lekker de nacht door en wordt niet koud wakker dan is het toch goed…Anders kan je een slaapzak nog altijd kopen.



Hier zo’n draaikont, die blijft niet netjes onder de dekens liggen.




Hier dezelfde gedachte!

Hailey zit er sinds 3 nachten weer in omdat ze steeds wakker werd.

Instoppen heeft geen zin want ze zit alweer rechtop voordat ik de kamer uit ben :roll: :lol:

Wat maakt het uit dat je kereltje al bijna 2 is? Het gaat er toch om dat hij lekker warm de nacht doorkomt.

Ik zou ook even afwachten of hij gewoon lekker door slaapt zonder slaapzak.

Mariano heeft wel een slaapzak aan 110cm want hij blijft dus niet onder een deken liggen.

Gewoon lekker aandoen… Als ze in zijn maat zijn dan is hij er toch nog niet te groot voor…

Hoe is hij met klimmen? Voor ons was de reden om het niet meer te doen dat we wisten dat het een kwestie van tijd was, voor ze ontdekte dat je uit je bed kunt klimmen en dat wilden we liever niet met slaapzak.

Dat is inderdaad de reden waarom Sara geen slaapzak meer aanheeft. Ze slaapt nu in een groot bed en ik heb liever dat ze er in en uit klimt dan dat ze verstrikt raakt in de slaapzak en er uit valt. Ik dek haar s avonds voor ik naar bed ga altijd nog even extra toe en dat gaat prima moet ik zeggen.

Lynn ligt gewoon in een slaapzak…Ze is ook een flinke woelerd, nu heeft ze een lekkere dikke, maar ook de hele zomer heeft ze er in eentje geslapen. Ze komt niet goed in slaap zonder slaapzak.

Als Lynn een peuterbed krijgt dan ga ik de slaapzak afwennen. Maar dat duurt nog wel tot na de winter :mrgreen:



als het geen woelerd is zou ik lekker zonder doen.

@Babbel wrote:

Lynn ligt gewoon in een slaapzak…Ze is ook een flinke woelerd, nu heeft ze een lekkere dikke, maar ook de hele zomer heeft ze er in eentje geslapen. Ze komt niet goed in slaap zonder slaapzak.

Als Lynn een peuterbed krijgt dan ga ik de slaapzak afwennen. Maar dat duurt nog wel tot na de winter :mrgreen:



als het geen woelerd is zou ik lekker zonder doen.




Hier net zo met Max. :smiley:

Souf ligt ook gewoon nog lekker in de slaapzak. Maar ik ga in het ledikant geen deken leggen. Daarvoor is het te “klein”



Hij krijgt volgende week een groot bed en gaat ie zonder slaapzak onder de dekens liggen. ( hij slaapt bij de oppas al wel zo.) Dus hij is het al gewend.

Bedankt voor jullie antwoorden - hij is dus geen woelert en wordt naar mening ook niet wakker van de kou (hooguit van de honger of omdat hij uitgeslapen is om 5 uur :roll: )



Ligt nog wel in een ledikant en kan er dus niet uit - zei van de week tegen mijn vriend dat in een groot bed ik het ook niet aan zou doen want als hij er dan uitklimt valt hij alleen maar.



Volgend jaar gaat hij sowieso naar een groot bed want tja hij moet plaats maken en uit dat ledikant tegen volgende winter :mrgreen:



Ik ga het gewoon aankijken.



Hij slaapt nu net dus ga hem maar even onder de dekens leggen.

Lana heeft vorig jaar winter met een slaapzak geslapen en deze winter kijk ik het nog wel even aan.



Lana is weliswaar een draaikont, maar ze lijkt het niet koud te hebben 's nachts. Ze wordt en niet wakker en ze voelt altijd warm aan. Dus ik stop haar 's avonds weer onder haar dekens om haar vervolgens 's ochtends bovenop de deken zien wakker te worden :inlove:



In haar slaapkamer varieert de temp van 16-17 graden tot 19 graden.

dave slaapt altijd met slaapzak…(s’nachts)

hij is een enorme draaikont en een zeer lichte slaper…wij kunnen dus niet de dekens weer lekker leggen…hij word al wakker al we de deurknop loslaten…daarom nog lekker in de slaapzak…

maar tegen de tijd dat hij overgaat naar een groter bedje dan zien we wel verder…



(trouwens hier mt 92/98 en slaapzak mt 110 )

Ik kan dus gewoon de dekens onder lasse vandaan trekken en opnieuw over hem heen leggen en hij slaapt gewoon door - dat scheelt natuurlijk!