traphekjes....

ik zie door de bomen het bos niet meer…



mijn man wil graag hekjes die klemmen, zodat hij geen schroeven in de muur hoeft te doen (gaten).



dus vandaag gebabyshopt met mijn zusje en zagen we de hekjes van Geuther, hartstikke mooi, maar duur…

nu zat ik wat op mp te kijken en kwam daar houten klemhekjes tegen van Monza, voor een wel heel klein prijsje…

kent iemand die?



Welke hebben jullie en welke zijn nu echt makkelijk?



Vast bedankt!

sjah daar heb ik geen ervaring mee, ik heb er wel gewoon een met schroeven in de muur, van de Gamma geloof ik.

Waarom wil hij geen schroeven in de muur dan?

omdat je dan gaten krijgt…

en ik kan hem wel gelijk geven, waarom gaten maken als het niet nodig is?

omdat het steviger is ?



hier onder aan de trap wilt mijn kleine lief er wel eens aan gaan hangen … WAT NATUUUUUUUUURLIJK NIET MAG!! maarja hij is 4 en dus een klier en doet alles wat niet mag, stiekum achter moeders rug om :wink:



en ik moet er niet aan denken dat dat hekje dan los zou komen , laat staan boven aan de trap , brrrrr.



dan maar me muur een gatekaas …

Ik zou ook niet met klemmen kopen… ze gaan er tegen aan leunen enz brr het idee dat t los schiet.

Nee hoor net wat ze al zeggen dan maar gatenkaas in de muur!

IKEA heeft klemhekjes! wij hebben er ook een en werkt prima!

en die schieten niet los?

wat hierboven staat heb ik niet eens zo aangedacht, maar vrienden van ons hebben ze ook en die hoorde ik er niet over, dat ze los zouden kunnen schieten?

nouja dat weet je niet natuurlijk , traphekjes met pluggen en dat soort dingen in de muur KUNNEN ook loskomen naturlijk …

tis miss alleen het idee dat het veiliger lijkt (is) omdat ze aan een muur vastzitten :think: ?

Hier maakte de jongste het klemhekje ook open (gelukkig beneden) en er zitten nu dus overal degelijke hekjes die ze met geen mogelijkheid open kan krijgen. Dan maar gaten in de muur… kun je later altijd weer dichtmaken…

wij hebben hier een kleine hooligan :mrgreen: ben blij dat wij dit vast hebben zitten.

wij hebben een open trap in de kamer (met ijzeren handvat/reling)

Hier hebben wij gewoon houten plankjes tegenaa geschroeft en daar zit het hekje tussenin.

Maar omdat madam ook door de spijlen door kan klimmen hebben we tm de 5e tree ook nog een latjes met hout ertussen zitten



(is niet zo mooi, maar ja veiligheid boven alles)

Wij hebben ze allebei, 2 hekjes met schroeven, boven en beneden aan de trap, en een klemhekje voor de keukendeur.

Persoonlijk zou ik NOOIT een klemhekje gebruiken voor de trap, zeker niet bovenaan de trap.

Hoe vaak we nl. dat ding ook strakker aandraaien, hij schiet geregeld los en daar is weinig voor nodig.

De traphekjes die geschroefd zijn daar en tegen zijn nog niet 1 keer los geraakt.



Ik zou gaan voor een paar gaten in de muur want het is echt niet prettig om van de trap te donderen, laats taan met een metalen hekje voor of achter je aan.

Wij hebben de traphekjes van geuther die klemmen. Nu is Tejo ook niet echt een wildebras, echter de traphekjes zitten echt behoorlijk stevig :thumbup:

De klemhekjes van Ikea zijn volgens mij toch wel wat minder stevig. Die hebben we bij oma en opa. Zit wel steviger dan ik dacht, maar gaat aan de bovenkant ook open waar het geklemt zit :think: Op de site staat ook al aangegeven dat deze hekjes alleen voor onderaan de trap zijn.



Alle hekjes heb ik overigens van MP gehaald. Scheelt een hoop :dance:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

ik zag wel dat op de traphekjes van Ikea staat voor kinderen tot 2 jaar.

Lys is al 2eneenhalf.

Ze kon nooit de gang de in en naar boven was ze ook nooit zomaar op de gang, nu blijft ze netjes boven wachten tot ik haar naar beneden draag of ik haar help met naar beneden gaan, het is naar mijn idee dus echt alleen om te laten zien dat ze uit de buurt moet blijven.



Ik twijfel nu wel of we wel klemhekjes moeten nemen, toch nog maar eens goed over nadenken.



de reden dat we nu pas aan hekjes denken is dat ze hopelijk over een maand 3 een grote meiden kamer krijgt en ze dan wel zelf uit bed en dus uit haar kamer kan.

ik wilde eerst ook die Patrull Smidig klemhekjes van de Ikea nemen, maar denk dat ik toch maar de hekjes neem die vastgeschroefd moeten worden zeg maar… vind ik toch een wat veiliger idee :eh:

wij hadden een klemrek boven aan de trap tot we een “gewoon hekje” hadden (dus tijdelijke oplossing)



Ik vond het niet handig, want je klemt hem niet makkelijk met 1 hand terug. (bij ons niet iig) en straks met een beeb wil ik een hekje met 1 hand kunnen bedienen, en dat al helemaal boven aan een trap.



Van een klemrek gaat je verf ook kapot, dus als je toch moet verfen, kan je ook net zo goed een paar gaatjes dichten hihi

@marijke79 wrote:



Van een klemrek gaat je verf ook kapot, dus als je toch moet verfen, kan je ook net zo goed een paar gaatjes dichten hihi




kijk dat is nu een argument waar ik bij P mee kan aankomen :mrgreen:

ik ben inmiddels voorzien van A3 traphekjes van SafetyDoor! :dance: