traphekje voor open trap?

Welk traphekje is geschikt voor een open spiltrap?

ik kom er nl niet echt uit,



welk merk en model?

Ik heb bij Prenatal een klemmend traphekje gekocht zodat we geen gaten in de muur hoefden te boren. Het is een hekje, die je ook kan uitbreiden aan de zijkanten.



Je tilt het hekje in het midden omhoog en draait hem weg om hem te openen. Wij hebben nogal slechte ervaringen met de kliksluitingen van de traphekjes.



Overigens zijn klemmende traphekjes ook veilig hoor. Je moet ze gewoon heeeeeel strak aandraaien. En mijn hond springt er tegenaan en rent er tegen aan en hij is nog steeds niet los.



Het merk en model weet ik niet meer, maar bij de Prenatal kan je zo vragen naar een klemmend traphekje.

Wij hebben geen traphekje onder aan de open trap, maar doen de deur die naar de gang met de trap leidt dicht. We hebben nog geen oplossing voor die trap, ik lees dus even mee.



Bovenaan de trap hebben we wel een normaal klikhekje.

Het is deze, gewoon eigen merk volgens mij.



Kan in alle kleur- en materiaalvarianten veilig en betrouwbaar tussen deurposten of muren worden gemonteerd zonder te schroeven. Het deurtje kan langs beide zijden worden geopend en valt automatisch terug in het slot.

Materiaal: beuken/zilver metaal



Hoogte: 75 cm

Verstelbereik: 76,5 - 86 cm



GS-gekeurd.



Verlengset “Easy Lock” apart bijbestellen a.u.b.

Het merk is Geuther, type Easy Lock.



En wij hebben een open trap waar nooit een deurpost in heeft gezeten :mrgreen:

maar kan je een klemhekje dan ook tegen een paal aanklemmen? lijkt mijn nl dat dat wegglijt :think:

Ik zal eens een foto nemen van mijn traphekje.



Ben zo terug met foto!

Ok hier de foto’s



Dit is vanuit de huiskamer naar de trap









De rechteronderkant







De rechterbovenkant







De linkeronderkant







De linkerbovenkant







Vanaf de trap naar de huiskamer gezien de linkerkant







De rechterkant







Zo zit het traphekje bij ons. Het lijkt me dus dat het hekje, die je klemt tussen de muur en paal, niet van de paal gaat glijden.



Tegen dit traphekje staat mijn hond van ruim 20 kilo aan te springen.

ok bedankt

Heb je er wat aan denk je?