trap schilderen?

Misschien heeft een van jullie een schilder in de familie die dit weet: enig idee wat het zou kosten om een trap te laten schilderen?

een gewone dichte trap naar de 1e verd en dan een open trap naar de 2e. Die laatste trap lijkt me zo moeilijk om zelf te schilderen, gezien de onderkant van de treden enzo… :roll:



enig prijsidee hierover?

geen schilder-kenissen op het KOK forum? :cry:

Ik zal maar eens bellen om een offerte te laten maken dan.

Hoi! Hoe ligt de trap er nu bij? En wat voor verf wil je op de treden, “gewone” verf of bijvoorbeeld “yachtpaint”, dat is verf met anti-slip, zoals ook op boten gebruikt worden. Dit heeft wel een forse meerprijs maar voorkomt uitglijden. Of komen er halve maantjes op o.d.?



En wat is de ondergrond nu, staat de trap in de grondverf o.d.?



Ik kan wel even een snelle berekening maken als ik ongeveer weet wat je wilt…

Hebben wij ook gedaan (laten doen). We hebben de trap wel zelf voorbewerkt (schoongekrabt en geschuurd). Geen idee meer wat dat kostte :think: De eerste trap is bij ons dicht en de 2e trap (naar zolder) is open. Beiden zijn gegrond en gelakt, daarna maantjes vloerbedekking er op gedaan. Zal het hubbie eens vragen.



EDIT: fotootjes van werk in uitvoering gevonden. Bedoel je zoiets?

in dit huis heb ik een trap met vloerbedekking, maar in mijn vorige huis heb ik het gewoon zelf gedaan… ging prima!! afkrabben, schuren met een machientje , schoonmaken, gronden en aflakken, en dan de treden om en om doen. voor een open trap zou ik denk ik eerst de onderkantjes doen(gewoon op de trap gaan zitten en dan de tree die er boven ligt schilderen) en dan pas de bovenkanten… maar als je iemand wil laten komen, zou ik gewoon inderdaad wat offertes laten maken…



Dat upstairs traprenovatie ding vind ik ook wel heel mooi, maar ligt ver ver ver boven mijn budget :smiley:

Als je het wil laten doen dan zou ik het wel in de winter doen, krijg je meestal wel korting (de winterschilder) :thumbup:

is echt megaduur!!!



het is heel goed zelf te doen

@Jennifer77 wrote:

is echt megaduur!!!



het is heel goed zelf te doen




Wat is megaduur?



Het is misschien veel geld, maar megaduur??? :angel:

ik zou het niet weten. Vind het echt zonde van mn geld om het te laten doen :oops: , zelf doen is zooo makkelijk.



We laten er nogal eens wat af vallen en als we op vakantie gaan schilder ik hem vaak even bij, gewoon de beschadigingen, nou het blijft mooi :slight_smile:

Ik heb het ook zelf gedaan. Ik vond het niet zoveel moeite. Bedacht me vorige week net dat de trap wel weer een nieuw laagje kon gebruiken.

Ik vind het ook zonde van mijn geld om het door een schilder te laten doen. Met wat geduld en aandacht kom je zelf heel ver. En als je daarna halve maantjes als traptrede bescherming doet (en tegen uitglijden) vallen eventuele ‘foutjes’ in de verf ook niet zo op :slight_smile:

het is een nieuwbouwhuis dus de trap is nieuw, hoeft niet gekrabt en geschuurd te worden. er zit een soort witte grondverf op, maar is natuurlijk al vuil van het lopen van de bouwvakkers etc



ik weet niet wat jullie megaduur vinden, maar ik vind de ONDERkant van een open trap schilderen echt een crime! Je moet blind een beetje kwastelen en maar hopen dat je alle hoekjes hebt! want vanaf de onderkant verven, dat kan niet overal he, dan zou je een plank of stellage in het onderste trapgat moeten hebben brrrr



oja, ik wil er gewone goedkope verf op in een lichtbruine tint, denk ik, en dan halve maantjes

Even een schatting:



de twee trappen, er zal wel een traphekje of zo bijzitten, deze meegerekend, materiaalkosten etc…

Schatting is dat het ongeveer 25 uur in beslag zal nemen.



Zal rond de 1150 euro liggen ex btw.

Er is natuurlijk veel verschil in uurloontarieven, dus ik heb het uurloon gerekend wat wij ook rekenen, dan zit je behoorlijk gemiddeld.



Overigens is het voor deze prijs dus perfect afgewerkt, dus compleet met plamuren, schuren (moet altijd) en de nodige lagen verf. En vanzelfsprekend geschilderd met een kwalitatief goede verf.



Mocht je offertes opvragen van schilderbedrijven, zul je verschillen in prijzen aantreffen, vraag altijd uitgebreide specificatie aan van de bewerking, zo zie je altijd wat je voor je geld krijgt (hoeveel lagen verf etc). En zo kun je dus ook een goede vergelijking maken.



En zelf doen kan natuurlijk ook altijd. :wink: :mrgreen: Succes!

:shock: Okeeeee

bedankt voor deze prijsindicatie. Ik dacht dat zoiets door een schilder in een half dagje gedaan zou zijn.

Dat bedrag is inderdaad te hoog, we hebben al zoveel andere kosten :slight_smile:



Dan ga ik dus zelf aan de slag. als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.



schuren moet dus altijd? en daarna vegen natuurlijk.

Ik moet het ook gaan doen, dus ik hou je in de gaten :wink:

ik zou het eerst goed schuren, schoonmaken en daarna van boven naar beneden werken.Zal denk wel 2 x moeten, maar dat ligt een beetje aan de verf.

Je hebt overigens speciale trappenverf of trappenlak wat je er erna op kunt smeren zodat het niet snel beschadigd. Bij de ene trap hebben we het wel gedaan, bij de andere niet. Maar ik zie niet extreem verschil…

@catje1977 wrote:

:shock: Okeeeee

bedankt voor deze prijsindicatie. Ik dacht dat zoiets door een schilder in een half dagje gedaan zou zijn.

Dat bedrag is inderdaad te hoog, we hebben al zoveel andere kosten :slight_smile:



Dan ga ik dus zelf aan de slag. als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.



schuren moet dus altijd? en daarna vegen natuurlijk.




ik zou aanraden om het eerst te ontvetten, schuren, evt oneffenheden plamuren en daarna schuren en dan toch wel twee lagen voor de duurzaamheid.



de prijs hierboven is overigens zonder winterschilderkorting omdat dit verschilt per schildersbedrijf.



Succes!! :mrgreen:

wij moeten ook beide trappen nog doen.



Ik schrik best van 1150 euro! :shock:



Hub probeert het eerst hier zelf, was hij sowieso al van plan.

er zullen wel schilders zijn die het goedkoper doen wellicht… maar dit is hoe het “zou moeten”. :angel:



er gaan dan idd best wat uurtjes inzitten…

en ja… dat moet dan betaald worden, want wij moeten ook onze hypotheek betalen!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

neenee het is ook geen kritiek hoor! ik had gewoon niet beseft dat het zo lang zou duren en zo veel zou kosten

het zal het waard zijn, en er een heel stuk netter uitzien dan als ik gan rommelen en rotzooien, maar ja als het zo’n soort bedrag wordt dan ga ik zelf aan de slag



we hebben natuurlijk al heel veel kosten de komende weken dus dan is dat een beetje too much voor erbij. ik heb tenslotte zelf de tijd ervoor.



Heb jij dan misschien nog professionele tips over materialen of methodes? Die onderkanten, hoe doen schilders dat???

Ik vat het ook niet op als kritiek hoor! Maar het is idd vaak dat mensen zich verkijken op hoeveel werk (en dus hoeveel geld) het is…



Ik zou willen adviseren, goed schuren is het halve werk.

Eerst goed ontvetten, daarna goed schuren (laat je adviseren over de korrel van het schuurpapier bij de doe-het-zelf-zaak), stofvrij maken en daarna goed in de verf zetten.



Wij gebruiken uitsluitend producten zoals Sikkens, maar goed, als je zelf aan de slag gaat, dan kun je net zo goed een Flexa pakken. Schilders schilderen niet graag met Flexa, alleen al vanwege dekking, maar ook duurzaamheid.



Maar als er ook nog halve maantjes op komen dan kun je wellicht (ook wat betreft kostenbesparing) best met een Flexaatje wegkomen! :wink:



Succes! :mrgreen: