Heeft iemand een goed idee hoe je een open trap in de woonkamer kan afschermen voor je kindje? Ik ben benieuwd of iemand een handige oplossing heeft (dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden)
De trap staat in het midden van de woonkamer (niet tegen een muur). Het plaatsen van een standaard traphekje is niet mogelijk, omdat de trap met een bocht naar de woonkamer gericht staat.
misschien er iets voorzetten :?
een stoel oid, als dat kan natuurlijk want hij staat midden in je woon kamer.
je ziet ook wel een bij het zwembad een plaat over de trap treden heen zodat het dus een soort helling wordt.
Dat idee van een schuine plaat staat me wel aan.
Een stoel voorzetten heeft helaas niet zo veel zin. Hij is al sinds hij kon lopen aan het schuiven met al onze stoelen.
Volgens mij moet je hem goed leren traplopen. Da’s veel veiliger omdat alles wat je aan beveiliging doet aan de benedenkant van de trap weer een soort uitdaging is om op of over te klimmen. En zo’n plaat is natuurlijk een mooie glijbaan voor een jongetje van nog geen twee.
succes!
Voor traplopen is hij nog te klein. Hij loopt nog maar net twee maanden.
Hij begint nu sinds een paar dagen wel meer klimneigingen te krijgen (om op de bank te komen). Ik houd mijn hart vast als hij de trap als uitdaging gaat zien. :?
Dat hij nog maar twee maanden loopt zegt niks die van ons kon eerder bij de trap op komen dan dat hij kon lopen. Er zijn toch ook wel hekjes om beneden bij de trap te zetten?
Groeten vis
Vis, daarom heb ik dit onderwerp geopend.
Ik heb tot nu toe geen hekjes voor open trappen kunnen vinden in winkels (of iets anders wat je voor een open trap kan bevestigen)
Ik denk dat leren traplopen wel zou kunnen qua leeftijd (mijn dochter deed het ook lang voordat ze kon lopen), maar als ie het leuk gaat vinden, ben je verder van huis als ie het aldoor wil gaan doen.
Die schuine plaat lijkt me inderdaad een goede oplossing. Heb je een handige man?
Wat ik wel eens gezien heb is een soort hekwerk. Denk maar aan een kamerscherm idee: 3 delen die met scharnieren aan elkaar vast zitten waardoor je de gewenste positie in kan stellen. Dit idee is er dus ook als hekje verkrijgbaar (speciaal voor baby’s ter beveiliging).
Succes!
June
dit misschien een id? (denk dat june dit ook bedoelt)
Angel waar heb je dit vandaan? Ik wil ook zoiets hebben in ons nieuwe huis (open keuken)…
Bij die Duitse online babyzaak (B@byw@lz…) hebben ze van dat soort hekjes die je helemaal rondom je trap kunt bouwen. Of waarmee je een soort afgebakend stuk huiskamer kunt maken om je pukkie in ‘vast te houden’.
ja idd Fannie die zaak
da’s een goeie tip! :thumbup:
June, Angel en Fannie. Dat ziet er super uit!
Ik ga direct eens even kijken op de site van babywalz.
BEDANKT MEIDEN!
onze trap is ook open en wij hebben het hekje 3 treden naar boven vastgefabriceerd dus na de bocht zeg maar…en dan zit ie dus vastgeboord in de trap zelf…snap je het nog? :think: :mrgreen:
ja, ik snap het. Volgens mij heb jij precies dezelfde situatie als bij mij thuis.
Een open trap met een paar treden waar geen leuning en muur zit (bij ons linkerkant). In de bocht begint de muur pas en is er een leuning.
Ik heb net eens zitten kijken bij babywalz, maar die mooie beschermhekjes zijn megaduur (zo’n 180 euro!). Helaas nog niks tweedehands kunnen vinden op marktplaats.
idd das een behoorlijk nadeel ervan maar misschien zelf zoiets maken van een 2e hands box?!? die heb je soms al voor 5 euro…
Angel schrijft: idd das een behoorlijk nadeel ervan maar misschien zelf zoiets maken van een 2e hands box?!? die heb je soms al voor 5 euro....
Ja Angel, ik zat daar inderdaad ook al over te denken. Of een oude box of tweedehands traphekjes aan elkaar schroeven of zo. Ben er nog niet helemaal uit.
Wij hebben ook een open trap in de woonkamer en hebben dus ook zo’n hekwerk van Babywalz! We hebben 3 panelen, waarvan 1 deurtje. Dat heb je echt wel nodig. Helaas is het idd niet goedkoop. Wij hebben het toen toch meteen besteld, aangezien Arwen al heel vroeg begon met de trap op te kruipen en we gewoon gelijk een oplossing moesten hebben.