Hoi,
Ik heb een zware hond die boven op me gesprongen is! Met zijn poten vol in mijn buik. Het deed echt goed zeer, en nu vraag ik me af met de kleine zal toch niks mis zijn? Ik voel haar wel bewegen als ik rustig ga zitten. Moet morgen eind van de middag naar de gyn gelukkig
Als je het niet vertrouwt zou ik voor de zekerheid even met het ziekenhuis bellen…
Ik zou ook gewoon bellen als ik jou was. Ik ben een keer van de trap gevallen en de vk zei tegen mij dat ik altijd moest bellen als ik viel of een duw door middel van een ongeluk in mijn buik kreeg. Dit omdat je placenta los kan laten, en iets met verschillende bloedgroepen maar daar had ik geen last van dus dat heb ik toen niet opgeslagen.
Succes ermee.
OKe, die verschillende bloedgroepen (resus negatief ben ik) daar heb ik dus wel last van :shock:. Ik loop bij de gyn, en als ik nu het ziekenhuis bel kom ik in contact met de verlosafdeling, en die kunnen niet zo heel veel voor me doen denk ik. Zou het erg zijn als ik wacht tot mijn afspraak morgen om 15:00. Ik heb verder nergens last van… ik ga er nog maar even op googlen…
Potverdorrie ik kan niks vinden… maak me toch wel zorgen…
Bel gewoon ookal krijg je de afdeling verloskunde ze kunnen je misschien gerust stellen. Ik heb toen ook niet gebeld hoor. Ik voelde me ook goed en voelde het kindje ook nog goed bewegen en ik heb thuis zelf zo’n apparaatje waarmee je het hartje kan luisteren en die deed het ook nog dus ik zag geen beren op de weg. Ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt. Je kan voor de zekerheid bellen maar dat is geheel aan jou. Kreeg alleen op mijn donder van de vk omdat ik niet heb gebeld. En ik geef hem achteraf wel gelijk. Ik wens je veel sterkte.
Ik voel haar ook goed bewegen dat wel gelukkig
Meid als je je zorgen maakt moet je echt gewoon bellen hoor als er wat mis is kan je jezelf morgen wel voor je hoofd stoten. Ik weet niet wat de bloedgroep doet want daar heb ik me toen niet in verdiept
Misschien kunnen ze concreet niet zoveel voor je doen in het ziekenhuis nu, behalve je geruststellen…??
Dit is wat ik gevonden heb:
Bij een trauma in de buik (bijv. schoppen of stompen in de buik of een auto-ongeluk) vóór de 30e week van de zwangerschap is het belangrijk om bij vrouwen die Rh- zijn, anti-D te geven. Het kan bij een trauma namelijk voorkomen dat er contact ontstaat tussen het bloed van de moeder en het bloed van het kind. De anti-D zorgt er dan voor dat er geen antistoffen gemaakt worden.
Nou daar spreken ze over de 30 weken en jij bent verder.
Ja precies, naja ik wacht het even af, ik voel haar goed bewegen gelukkig. Mocht er iets zijn laat ik het weten, sowieso morgen even na mijn gyn bezoekje…
Thanx trouwens :-*
Ben benieuwd nogmaals sterkte en probeer niet te veel te piekeren. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Heb toch maar even gebeld, ik word zo terug gebeld. Opzich kan het geen kwaad omdat ik het kindje goed voel bewegen en ik geen pijn heb, maar (wat jij al zei) mijn bloedgroep is rhesus negatief. Bij een stomp in de buik kan er een kleine bloeding ontstaan waardoor mijn bloed zich mengt met dat van de baby en ik dan antistoffen aanmaak. Ik heb verteld dat ik morgen voor controle bij de gyn moet zijn. Ze gaat even overleggen of ik nu een anti D prik nodig heb of dat het kan wachten tot morgen.
toch maar goed da je even gebeld hebt, ze zitten er toch, en jij bent gerust gesteld
wel schrikken of niet dan, toen er ineens zo’n joekel van een hond tegen je buik sprong :hug: :hug:
Ik ben er weer, ctg was goed, bloeddruk was oke en er is bloed geprikt. Als ik antistoffen aanmaak moet ik binnen 24 uur een anti D prik hebben. Dus morgen hoor ik van de gyn hoe de uitslag was. Ik ben iig blij dat ik gebeld heb en even geweest ben, nu kunnen we rustig slapen.
Het was idd even schrikken! Vooral omdat het zo’n lomp zwaargewichtje is die hond van ons :eh:
Fijn dat alles goed was op de CTG! :thumbup:
Fijn dat je nu gerustgesteld bent… :thumbup: !
Fijn dat ze je gerust konden stellen en goed van je dat je hebt gebeld.