Transvaginale hydrolaparscopi iemand ervaring?

Ik sta op de wachtlijst voor THL, transvaginale hydrolaparscopi. Via een verdoving in je schede gaan ze je buikholte bekijken met een cameraatje dat door je schedewand heen gaat. Ik ben best nerveus voor het onderzoek. Via de informatie van het ziekenhuis weet ik al wel wat ze gaan doen maar ik zou graag praten met meiden die dit onderzoek al gehad hebben, wat is jullie ervaring!! Ik zie vooral op tegen het feit dat ik bij bewustzijn ben als ze dit gaan doen!! :?

Ieuj, klinkt eng! :? :?

Het zegt me niks, maar ik wens je heeeeel veel succes, en hopelijk komt er niks ernstigs uit!

Waarvoor gaan ze het doen, hebben ze een vermoeden van iets??





Groetjes Pebble

Hoi Cloud



Ik heb wel een aantal dingen gehad, via vagina en ook via mijn navel. Dacht dat het anders heette, en omdat ze meerdere dingen tegelijk wilde doen hebben ze besloten onder gehele narcose alles te doen. Ik kan je dus ook helaas niet helpen.



Veel succes

Niemand met ervaring…?? :?



Volgends mijn gyn gaat dit onderzoek de HCG vervangen! Ze krijgen dan nog meer informatie over de buikholte. Ik heb soms erg pijnlijke menstruaties en dan kunnen ook meteen zien of ik misschien endometriose heb. De eileidercheck met de blauwe vloestof gaat in de toekomst dan alleen nog maar in combinatie met deze ingreep uitgevoerd worden. Aldus mijn arts maarja …zo te lezen heeft nog niemand ervaring met deze ingreep. Ik weet niet of dat wel zo positief is!?

HSG bedoel ik natuurlijk…oeps :oops:

Cloud succes allereerst. Heb je al een datum gekregen of sta je nu eerst op een wachtlijst of zo?

Het werkt toch met water? (hydro) dus eigenlijk een soort waterecho incl cameraatje? Hier dus ook geen ervaring aangezien bij mij bij voorbaat ook al duidelijk was dat zelfs een HSG niet prettig zou zijn vanwege afgesloten eileiders en verklevingen dus ook algehele narcose gehad voor al die onderzoeken.

Ik ben woensdag aan de beurt… :cry: en zie er dus wel tegenop…het is voor een goed doel zullen we maar zeggen!!

Hallo Cloud,



Ik heb er ook geen ervaring mee. Heb er zelfs nog nooit van gehoord. Sorry!



Maar ik wil je wel heel veel succes wensen en sterkte, want het lijkt me absoluut geen pretje. Dus een dikke knuffel voor jou.



Groetjes,

Noortje

ook ik wil je even succes sterkte wensen en beterschap voor erna. (mocht dit nodig zijn hoor dat weet ik niet)



Hopelijk verloopt alles goed voor jou.



Bianca

Noortje en bianca, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik voel mij goed en onderga het hele gebeuren maar gewoon. Het is voor een goed doel! Hoop natuurlijk vooral dat alles goed is!! Vanmiddag om half twee ben ik aan de beurt. de komende dagen zal ik hier mijn verhaal plaatsen, misshien dat anderen die dit onderzoek nog gaan krijgen er iets aan zullen hebben?



Bianca met tranen in mijn ogen heb ik je verhaal gelezen, jullie hebben het afgelopen jaar veel meegemaakt! Ik wens jou alle geluk en sterkte toe!



Liefs Cloud

Noortje, aan de sterretjes te zien kunnen jullie ook wel een flinke portie geluk gebruiken!! Ook sterkte voor jou dus!!

Dank je meid…



Succes voor straks, nu duurt het nietlang meer, wat zal je zenuwen hebben, het isookniet niks hoor,



ik hoop echt dat het goed gaat en dat er weinig pijn is ,



ik lees zekers hoe het is met je …

Nou het heeft een paar dagen op zich laten wachtten maar ik kan jullie vertellen hoe het is geweest!

ik vond het wel meevallen, nattuurlijk totaal geen pretje en de stevige prik van de verdoving en de prik waarmee ze het cameraatje inbrachten deed even gemeen pijn maar ik kon mij goed ontspannen. Mijn mama’s hand even fijn geknepen! De eendebek gaf mij wel een heel hulpeloos gevoel, die mocht er na 5 minuten uit toen alles was in en aangebracht. Daarna was het heel vreemd, je mag meekijken en dan zie je je eigen buikholte en omdat je niet precies weet wat je ziet is het een beetje verwarrend vond ik. Ik voelde daar trouwens niets van! De verpleegkundigen legden op zich veel uit maar je staat altijd buiten dat je denkt : …oh nee dit of dat vergeten te vragen!! gelukkig kon ik dat een week later bij de gyn alsnog doen. Nu even de uitslag, mijn rechtereileider en eierstok zien er aan de buitenkant heel goed uit, de rechter is bedekt met baarmoederslijmvlies en dat betekent dus… endometriose. Aangezien daardoor die eierstok en eileider niet goed te beoordelen waren tijdens het onderzoek heeft ze de HSG laten zitten op dat moment, ik sta nu namelijk op de wachtlijst voor een kijkoperatie onder algehele narcose. Ze gaan het slijmvlies en de verklevingen zo goed mogelijk weghalen en dan de doorgankelijkheid beoordelen. Eigenlijk weet ik dus nog niet of ik een natuurlijke kans heb op een zwangerschap. Rechts zag er van buiten wel goed uit maar van binnen is dus nog niet beoordeeld, al schatte de arts de kans wel heel klein dat die verstopt zou zitten, hij zag er zo goed uit!! Ik hoop het maar!

Ik schreef dat de rechter bedekt was…maar dat klopt dus niet, mijn linker is bedekt en mijn rechter ziet er goed uit! Even voor de duidelijkheid!