Transportfiets

Ik wil graag een nieuwe fiets! :smiley: Ik heb een moederfiets maar ik wil nu een praktische fiets met veel bergruimte. Een transportfiets met veel laadruimte ;):

Ik ben gastouder en sjouw me een ongeluk met schooltasjes, werkjes etc.



Op internet kom ik er niet uit. Ik zoek namelijk een transportfiets waar een zitje achterop kan én méér dan 3 versnellingen heeft.



Wie weet welk merk ik dan moet hebben ? Bestaat het uberhaubt wat ik zoek ?

ja… dat bestaat, maar goedkoop is het niet…



Ik ben zelf helemaal verliefd op de Gazelle Lady Grace… die heb je in diverse framematen, met bakkersrek voorop en mand, 7 versnellingen en de bagagedrager achter is niet standaard, maar wel verkrijgbaar…



kom je wel rond de 800 euro uit…



Maar om te kwijlen… ik zou het wel weten als ik 800 euro had liggen :inlove:

@Cell wrote:

Ik ben zelf helemaal verliefd op de Gazelle Lady Grace… die heb je in diverse framematen, met bakkersrek voorop en mand, 7 versnellingen en de bagagedrager achter is niet standaard, maar wel verkrijgbaar…




Die is echt helemaal top, die fiets!

Die heb ik besteld. :mrgreen: De lady grace :inlove: en dan in die blauwe kleur!!

Ik heb de 3 versnellingen gekozen en ik laat er wel een achterrekdinges (hoe heet zoiets?) erop zetten.



Ik heb het doormiddel van het fietsplan gedaan, anders was het wel een hele klap geld…(en heb mijn sparte amazone trendy redelijk verkocht!!)

@minniemouse wrote:

Die heb ik besteld. :mrgreen: De lady grace :inlove: en dan in die blauwe kleur!!

Ik heb de 3 versnellingen gekozen en ik laat er wel een achterrekdinges (hoe heet zoiets?) erop zetten.



Ik heb het doormiddel van het fietsplan gedaan, anders was het wel een hele klap geld…(en heb mijn sparte amazone trendy redelijk verkocht!!)




een bagagedrager gok ik zo :wink:



Mooie fiets (al miste ik idd ook die bagagedrager).

maar die kan er dus gewoon op 8)



Ik vind hem echt zo gaaf, zo sjeik ook en dan idd in zo’n pastelkleur. Al zou ik ws eerder voor groen gaan… vind ik ergggg leuk :mrgreen:



Mijn vriendin heeft hem ook met een stoeltje achterop en een stoeltje voorop en dan nog zo’n grote krat voorop… geweldige fiets. :thumbup:



3 versnellingen vind ik echter wel te weinig, de fiets is wel weer vrij zwaar vergeleken bij een hybride stadsfiets en dan zijn 7 versnellingen bijna onmisbaar

Je kunt sommige fietsen ook om laten bouwen naar 7 versnellingen, heb ik ook een keer laten doen. Dat kun je altijd even navragen bij een fietsenwinkel. (Ik ga altijd naar Anjo hier om de hoek :wink: )



:-*

@Heleentje wrote:

Je kunt sommige fietsen ook om laten bouwen naar 7 versnellingen, heb ik ook een keer laten doen. Dat kun je altijd even navragen bij een fietsenwinkel. (Ik ga altijd naar Anjo hier om de hoek :wink: )



:-*




Da’s best een dure grap in verhouding. Dat hebben we een keer nagevraagd voor de fiets van M. Kostte zeker 100 euro.



Ik heb ook even gekekek op de site van Beick, een hele gave fiets samengesteld maar onduidelijk hoeveel versnellingen de fiets heeft :frowning:

Ik had ook die 7 versnellingen wel willen hebben, maar daar zat behoorlijk prijsverschil in, plus dat de mand dan ook niet inclusief was.



qua gewicht valt het wel mee, ik had nu de sparta trendy van 34 kilo (dacht ik) en volgens mij is de lady grace iets van 19 kilo.





De kleur groen was niet meer bestelbaar, alleen wit, roze en een lichtblauwe. Wit heeft iedereen al, roze is me te roze hahaha en die blauwe is echt heel erg gaaf!!





bagagerek!! 8) dom dat ik daar niet op kan komen!!

Iemand nog andere briljante ideeen ? :slight_smile:

cortina heeft ze ook met 7 versnellingen… maar dan wel saai grijs :wink:

@Karin2 wrote:

@Heleentje wrote:
Je kunt sommige fietsen ook om laten bouwen naar 7 versnellingen, heb ik ook een keer laten doen. Dat kun je altijd even navragen bij een fietsenwinkel. (Ik ga altijd naar Anjo hier om de hoek :wink: )



:-*




Da’s best een dure grap in verhouding. Dat hebben we een keer nagevraagd voor de fiets van M. Kostte zeker 100 euro.



Ik heb ook even gekekek op de site van Beick, een hele gave fiets samengesteld maar onduidelijk hoeveel versnellingen de fiets heeft :frowning:




bij aandrijving/electrisch staat hoeveel versnellingen hij heeft…

De Gazelle MPB of de Sparta Central Park ?

Ik wil perse minimaal 7 versnellingen. 3 vind ik te weinig voor hetgeen ik fiets.

@Isabel Sofie wrote:

De Gazelle MPB ?




Oef, die is lelijk :smiley:

@Cell wrote:

ja… dat bestaat, maar goedkoop is het niet…



Ik ben zelf helemaal verliefd op de Gazelle Lady Grace… die heb je in diverse framematen, met bakkersrek voorop en mand, 7 versnellingen en de bagagedrager achter is niet standaard, maar wel verkrijgbaar…



kom je wel rond de 800 euro uit…



Maar om te kwijlen… ik zou het wel weten als ik 800 euro had liggen :inlove:




Ik heb 'm bekeken en hij is idd erg mooi! Heb een witte uitgezocht met donkerbruine mand.En een bagagedrager. Prijs 800 euro :think:

Heb ik dat ervoor over ? Mijn huidige moederfiets valt wel eens als de gastkinderen te vroeg in de fietskar stappen en ik de fiets niet vast heb. Moet er een diefstalverzekering bij in een klein dorp?



En wat is nu wijsheid he, online kopen en 150 euro goedkoper uit zijn (!) of bij de fietsenzaak hier in het dorp waar ik dan hopelijk ook goede service krijg. Dan durf ik tenminste met mijn fiets langs te komen als ik er iets mee heb en dat zou ik niet gauw doen als ik de fiets online koop.

Als dat wat je zoekt zo duur is, zou ik eerder voor een bakfiets gaan. Kindjes in de bak en alle tasjes enzo er ook bij! Moet uiteraard wel in de schuur passen :wink:

@Noekie wrote:

Als dat wat je zoekt zo duur is, zou ik eerder voor een bakfiets gaan. Kindjes in de bak en alle tasjes enzo er ook bij! Moet uiteraard wel in de schuur passen :wink:




Ik heb een hele fijne kidkar :slight_smile:



Ik heb liever een gewone fiets, een bakfiets vind ik niet handig.

Bovendien gaan we hiermee niet gezellig fietsen als we als gezin een keer een zondag erop uit trekken.



Dank voor het meedenken.