Trampoline

Kan het in de geschiedenis niet vinden dus daarom maar deze vraag.

Wij willen graag een trampoline kopen voor onze dochter, wordt 4.

Maar nu komen we verschillende soorten en prijzen tegen.

dat we eigenlijk niet meer weten wat is nu goed.

We kennen het merk Berg en Elfje, maar die zijn erg duur.

terwijl we ook een hele set met net en trapje tegen komen voor de helf waarvan je een Berg trampoline hebt.

Wie ook wie heeft een trampoline en wat voor een en waarom?

Alvast bedankt. groetjes van Dijanka

Hier wel gekozen voor een berg trampoline…

Ja is duur, maar ze geven veel service en garantie, zo zit er een compleet nieuwe springmat op.

Wij hebben hem 2e hands kunnen vinden en hebben er alsnog aardig voor betaald. Maar ik vind het hem waard.

Deze trampoline kraakt niet en dat vind ik erg fijn voor al onze buren en onszelf.

Het frame is veel dikker en sterker.

Het randkussen is veeeeel degelijker en verkleurt en scheurt niet al na 1 seizoen. Stel dat je elk jaar een goedkoop nieuw randkussen koopt a 40 euro… dat is na 5 jaar ook 200 euro… Die van Berg is nu 3 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit!

Kortom… ja duurder, ook 2e hands. Maar zeker de prijs waard.

Ik zag te veel trampolines waarvan veren braken, randkussens verkleurden en stukscheuren waar je bij staat en de netten zijn ook niet veel soeps.

Dus wij hebben met enig geduld gespeurd op mp… en dan echt 3x in de week consequent op zoek naar een berg of elfje occassion op max 1 uur rijden van ons huis.

En geslaagd…

Bedankt voor je reactie,

uiteindelijk hebben we maar besloten voor een springkussen want die kan je makkelijker opruimen, want z’n grote tuin hebben we nu ook weer niet.

Groetjes van Dijanka

Leuke topic was er ook benieuwd naar.

Maar ik lees dat jullie voor springlussen zijn gegaan.

Neemt dat ook niet veel plaats in?

wel als die opgelbazen is, maar als het slecht weer is dan is die heel compact op te vouwen.

Groetjes

Ja, dat is idd niet het geval van een trampoline… :wink:

In de winter breken wij hem af trouwens… dat is het behoud van het ding.

Kan hij meteen weer ingevet enzo.

Bovendien springen ze er dan toch niet op.

Maar goed, wij hebben 3 springende, straks 4 springende kinderen. Een springkussen zou hier geen lange levensduur hebben en onze trampoline is 2,70 in doorsnee… groter past hier zeker niet.

@Dijanka wrote:

wel als die opgelbazen is, maar als het slecht weer is dan is die heel compact op te vouwen.

Groetjes

hihi zo :smiley:

@Cell wrote:

Ja, dat is idd niet het geval van een trampoline… :wink:

In de winter breken wij hem af trouwens… dat is het behoud van het ding.

Kan hij meteen weer ingevet enzo.

Bovendien springen ze er dan toch niet op.

Maar goed, wij hebben 3 springende, straks 4 springende kinderen. Een springkussen zou hier geen lange levensduur hebben en onze trampoline is 2,70 in doorsnee… groter past hier zeker niet.

Jullie hebben hem niet ingraven (gedeeltelijk)

Neemt hij afgebroken nog veel plek in?

Wij hebben hem op korte poten staan met rubber doppen en alleen onder de springmat is een " kom" uitgegraven.

Ze kunnen dus prima springen, hij oogt ingegraven, maar is dat niet.

Afgebroken heb ik een doos vol veren staan, de mat en het randkussen in een grote plastic hoes en dan een plank vol metalen framedelen… het kan bij ons makkelijk in de garage… maar qua ruimte is het een equivalent van 2 ingeklapte grote tuinstoelen zeg maar… :think:

Bedankt, wij wilde dan ook zo kom graven.

Maar dan heb je dus een gat in je tuin in de winter.

Is dat niet gevaarlijk?

laatst die van de interotys aan mijn broertje kado gegeven. Hij blijft in de winter ook gewoon staan, het opzetten was nu niet de makkelijkste klus :shifty: (3 vrouwen kregen het niet voor elkaar moesten echt een sterke mankracht hebben :lol: en zelfs die had er moeite mee) maar hij is nu 8 geworden en hoeft dus ook geen jaaaren mee :wink:

Ligt denk ik aan de locatie//

Bij ons is het links achterin de tuin… heb daar dus niets te zoeken.

We hebben ook een zandbak die is verzonken in het terras en dus hebben we een " kuil" direct achter de schuurdeur tot aan het gras. Weliswaar gevuld met zand, maar je kan je lelijk verstappen daar en dat is me eigelijk toch nog nooit gebeurd.

Ik denk dus dat het wel meevalt.

En anders laat ik Ruud wel een soort van afdekvlonder maken voor de wintermaanden.

Maar ga hem niet laten staan… heb geen zin om dat ding in het voorjaar weer helemaal schoon te moeten soppen van alle meuk die er dan swinters opkomt (drab, modder van gesmolten sneeuw, blaadjes, diertjes enz… brrr.) en het weer in elkaar zetten is bij ons in een uurtje gebeurt.

Alleen de laatste 10 veren moet je even aan sjorren… :mrgreen:

het frame moet op een hele aparte manier in elkaar, mn zwager is echt een sport fanaat en heeft bovenarmen zo groot als mijn taille :mrgreen: (beetje overdreven maar hij is echt sterk) maar hij moest echt heel erg moeite doen. Mn vader kreeg het niet voor elkaar dus hij blijft gewoon zo staan met een afdekhoes eroverheen.

wat vooreen springkussen hebben jullie?

wij zijn hier na op zoek…

@Cell wrote:

Ligt denk ik aan de locatie//

Bij ons is het links achterin de tuin… heb daar dus niets te zoeken.

We hebben ook een zandbak die is verzonken in het terras en dus hebben we een " kuil" direct achter de schuurdeur tot aan het gras. Weliswaar gevuld met zand, maar je kan je lelijk verstappen daar en dat is me eigelijk toch nog nooit gebeurd.

Ik denk dus dat het wel meevalt.

En anders laat ik Ruud wel een soort van afdekvlonder maken voor de wintermaanden.

Maar ga hem niet laten staan… heb geen zin om dat ding in het voorjaar weer helemaal schoon te moeten soppen van alle meuk die er dan swinters opkomt (drab, modder van gesmolten sneeuw, blaadjes, diertjes enz… brrr.) en het weer in elkaar zetten is bij ons in een uurtje gebeurt.

Alleen de laatste 10 veren moet je even aan sjorren… :mrgreen:

Wij kunnen er ook alleen 1 van 2.70 kwijt, dat is bij jullie dus ook voldoende om op te springen?

Hoe diep is de kuil? en hebben jullie een schermnet rond om de trampoline?

mmmm wel een hoop vragen :oops:

PARTY SLIDE SPRINGKUSSEN

Een oerdegelijk (dubbel gestikt) springkussen, compleet geleverd met blower, Staat in enkele minuten!

Afmetingen: 280 x 210 x 185 cm (l x b x h)

Artikel nr.: CAP-9070

Adviesprijs: 199,-

oppervlakte: 5.9 m2

materiaal: gelamineerd pvc, polyester

dikte PVC: 0,3 - 0,35 mm

veiligheid: zwart nylon net

gewicht: 15,7 kg bruto

gewicht: 14,2 kg netto

verpakking : 38 x 38 x 50 cm

blower : 220 Volt / 330 watt

inclusief:

basketbalring

reparatieset

opbergtas

haringen

Wij hebben dus ook erg lang zitten denken aan die van 2,7 want ook die past alleen maar.

Nu dus het bovenstaande springkussen besteld voor haar verjaardag.

Groetjes

Nope, geen schermnet… bewust niet.

Mijn ervaring is dat een net " schijnveiligheid" bied.

Ze vergeten die netten wel eens dicht te doen, maar vertrouwen er dan wel op dat ze niet gaan vallen… kukelen ze door de opening.

Bovendien gaan ze er een spel van maken om zich om de haverklap tegen het net te laten vallen… daar gaat je net.

We hebben hem nu dus zo’n 20 cm boven de grond staan… de springdiepte op het midden van de mat moet zo’n 80 cm zijn en dus hebben we een kom die toeloopt tot 65 cm diepte… naar de kanten toen is dit 20…

We hebben regels… niet meer dan 3 kinderen tegelijk op de trampoline en bij intensief springen maar 2.

Zodra er een kleintje op komt word er niet gesprongen, maar doe je maar andere spelletjes (huppelen enzo) want die kinderen worden met hun 10 kilo al snel gelanceerd.

Niet op het hek klimmen en bij ruzie maken mag er niemand meer op.

Dat was 1 week flink handhaven, nu gaat het heel goed en zelfs mies springt netjes op de mat… het randkussen word nu gemeden en dus zijn ze veel bewuster aan het springen dan met een net erom.

Ons frame is gewoon in elkaar schuiven en dan met de veren de mat erin spannen… de mat houd het frame bij elkaar.

We doen wel handschoenen aan, want velletje tussen een veer is niet fijn.

Maar het gaat heel goed :mrgreen:

@Cell wrote:

Nope, geen schermnet… bewust niet.

Mijn ervaring is dat een net " schijnveiligheid" bied.

Ze vergeten die netten wel eens dicht te doen, maar vertrouwen er dan wel op dat ze niet gaan vallen… kukelen ze door de opening.

Bovendien gaan ze er een spel van maken om zich om de haverklap tegen het net te laten vallen… daar gaat je net.

We hebben hem nu dus zo’n 20 cm boven de grond staan… de springdiepte op het midden van de mat moet zo’n 80 cm zijn en dus hebben we een kom die toeloopt tot 65 cm diepte… naar de kanten toen is dit 20…

We hebben regels… niet meer dan 3 kinderen tegelijk op de trampoline en bij intensief springen maar 2.

Zodra er een kleintje op komt word er niet gesprongen, maar doe je maar andere spelletjes (huppelen enzo) want die kinderen worden met hun 10 kilo al snel gelanceerd.

Niet op het hek klimmen en bij ruzie maken mag er niemand meer op.

Dat was 1 week flink handhaven, nu gaat het heel goed en zelfs mies springt netjes op de mat… het randkussen word nu gemeden en dus zijn ze veel bewuster aan het springen dan met een net erom.

Ons frame is gewoon in elkaar schuiven en dan met de veren de mat erin spannen… de mat houd het frame bij elkaar.

We doen wel handschoenen aan, want velletje tussen een veer is niet fijn.

Maar het gaat heel goed :mrgreen:

Heb je toevallig foto’s van het gat? of weet je een duidelijke site waar het is beschreven?

Wij hebben bij de berg dealer in kamper een beschrijving gekregen voor hoe we het beste konden ingraven of in elk geval die kom konden maken.

Ruud wil die kom van het najaar trouwens bekleden met gras had hij het over… ben benieuwd.

Heb er geen foto van en is ook zo niet te maken, trampoline staat er nu boven en dan zie je niets…

Maar ik zou echt gewoon eens naar een dealer gaan… ook al is het maar enkel voor de beeldvorming en info.

Op marktplaats kun je dan evt speuren naar een occassion…

Wij hebben een berg champion 2.70…