Ik heb voor de beide oudsten kleine cakejes gebakken, zo groot als een bonbon. In vier verschillende smaken; gewoon, citroen, sinaasappel en chocolade. Op alle vier heb ik een verschillend kleurtje glazuur gedaan en versierd met versierstrooisel. Dat heb ik ingepakt (per vier) in een stukje doorzichtige folie met een afbeelding (voor Berber die zeven werd hartjes en voor Lieuwe die zes werd lieveheersbeestjes). Vervolgens met een gekleurd lintje dichtgeknoopt en in een mand gedaan om uit te delen. Het was een groot succes en er werd van gesmuld!
Het hoeft echt niet groot en duur te zijn; dat is iets wat door de ouders gedaan wordt en niet door het kind! En als jij daar niet in mee gaat blijkt dat de meeste ouders er niet in mee willen gaan, maar niet anders durven. Bij beide kinderen in de klas zijn wel eens grote/dure tractaties en daar wordt heus van gesmuld en het is leuk wat ze krijgen, maar over de cakejes wordt nog gepraat en dat vonden ze minstens even leuk/lekker.
@konijn wrote:
ik vind het er heel schattig uitzien hoor.
ontzettend leuk. alleen is mijnv raag op dit moment. worden traktaties niet nu complete cadeautjes?? wij kregen vroeger op de kleuterschool een smaties of een zakje m&m en we waren daar al erg blij mee.
Tja. daarom hebben wij op scool verboden dat er getrakteerd mag worden op grote dingen. BI jons mogen alleen kleine marsjes enzo of rozijntjes of iets gezond zoals appel, druifjes enz.
Ik maak er een discussietopic van want ik merk dat het hier heel erg in is en hoe ga je er dan mee om he.
Nou, mijn zoon kwam de laatste keren thuis met een soort mondharmonika (weet niet hoe uit te leggen, je kan maar 1 geluidje eruit halen hoor, iets van ffffjoooeeeeii) en een spinnenring), maar ik kon in ons durpje echt niets houdbaars vinden wat betaalbaar was op te trakteren, dus ik heb me er vandaag makkelijk vanaf gemaakt: 3 roomsoesjes op een sateprikker in een met folie verpakte witte kool!
De meeste (tja, je hebt altijd van die kinderen die geen slagroom lusten) vonden het heerlijk!
Pff, hier is het partijtje gelukkig achter de rug, ik vind dat echt niet leuk hoor!
Ik vond zelf het fotolijstjes schilderen en beplakken een heel leuk idee en ook bij ons zag het er leuk uit.
Paar tips voor degenen die het willen doen:
- kijk naar de achterkant hoe de foto in het lijstje moet, ik heb zere nagels van het ijzertjes open vouwen, wat een klus
- leg de lijst zoals de foto is gemaakt, bij mij hadden een aantal hem in de lengte versierd terwijl de foto in de breedte was
- zorg dat je de tijd hebt om ze te drogen, ik moest een paar dik beschilderden nat meegeven
- gebruik afwasbare plakaatverf (hopelijk is het idd uitwasbaar) en hou rekening met kinderen moeten helpen met handen wassen
- zorg dat je iets te doen hebt voor de kinderen die eerder klaar zijn
Geweldig!! Foto’s!!! :mrgreen:
Bedankt voor de tips
Zijn er nog meer tips voor traktaties? Nerine wordt morgen 4 en gaat dinsdag voor het eerst echt naars chool. Van de juf mag ze dan trakteren als mij dat wat leek…en natuurlijk gaan we dat doen. Maar wat?! Ik vind een leuk snoepje wel wat, niet te groot, niet te veel en redelijk makkelijk…HELLUP!
jan kreeg van de week; zoethout met dropveter en een colaflesdropje er aan
een hengel dus
Ik had uiteindelijk zakjes koek van Ernst, Bobbie en de rest en daar had ik een olifantengezichtje opgeplakt met een slurfje van een ballon. Was erg geslaagd aan de reacties van de kinderen te horen toen ze uit waren. :dance:
Merlin wordt komende woensdag 6.
Nu heb ik laatst ergens deegvormpjes gekocht van het alfabet. Dus ik ga samen met merlin koejes bakken in de tekst “Hoera, Merlin wordt zes jaar”. Glazuur erover en dan laat ik het door haar versieren.
helemaal leuk
Ik wil jullie nog bedanken voor de tips we hebben bij Sharon haar verjaadag geschilderd en die bekers hebben we gegeven toen ze naar huis gingen
:thumbup: :dance: