Trakteren

Ik zit te denken om misschien een spekje met een klein kadootje (lobbes.nl) te laten trakteren door mijn jongens (3 en 5), maar maak ik kinderen daar wel blij mee?

Hebben ze niet liever een groot snoepje?

Of denk je dat ze met alleen een kadootje ook al blij zouden zijn?



Dus niet jouw voorkeur als ouder (maar ik heb toch maar gezond er tussen gezet) maar wat je denkt dat een kind leuk vindt om uit te delen en te krijgen.

Ik heb gekozen voor “als ze maar iets krijgen”



Ruben trakteert vrijdag op het kdv, hij gaat danoontjes uitdelen. Das dan gezond.



Tiemen daarentegen, deelde schatkistjes uit, (zelluf geknutseld) met daarin wat chocoladegeld, snoepvissen en een ballon.

Stijn is natuurlijk nog maar 2, mar is dus met alles blij :wink:

Mijn ervaring is ook dat ze blij zijn met alles wat ze krijgen. Yoni vindt het leuk om zelf te knutselen en te bakken. Dus ik heb tot nu toe altijd zelf wat gemaakt. Vindt Yoni tenminste leuk om te trakteren en kinderen vinden vaak alles leuk. Ik moet zeggen dat Yoni het kleine cadeautje dat er vaak bij zit het leukste vindt. Vooral als het iets origineels is. Laatst een ‘rubberen’ potlood. Vindt ze fantastisch. Maar zij is niet zo’n snoeperd, dat zal meespelen.

als het er leuk uit ziet of lekker is, zijn kids helemaal blij.

wat mijn eerste motivatie is mbt de tractatie; jan moet het leuk vinden om dat te tracteren !

Bij mijn oudste dochter op school hebben ze liever geen snoep om uit te delen, dus had ik een meloen door de midden gesneden en er allemaal lange sateprikkers met kaas/worst en augurk in geprikt. Verder had ik bij de hema voor alle kids een gummetje gekocht, 32 stuks en 32 prikkers, pfffffffffffffff, maar iedereen was blij.

MMm ja ik heb ook gestemd op:als ze maar iets krijgen,maar nu ishet hier bijna zover haar 4e verjaardag en daar wil je wel wat aan doen,geen idee hoe de school er tegen aan kijkt,ook niet of sommige bepaalde dingen niet mogen,dus eig vind ik het nog best moeilijk :roll:



Ze hebben wel tijdens school tijd ff een drink pauze waar ze een koekje mogen,en als je iets wilt geven buiten eten,waar haal je dat dan in hemels naam :think:

Echt moeilijk vind ik.



ursula

Ik heb mijn oudste zelf laten kiezen, het worden zakjes chips!

Ik meng me even als juf (en nog-niet-moeder) in de discussie: gaat het er wel om dat de kinderen ergens blij van worden? Als je ze een snoepje of een prikkertje met fruit voorhoudt, kiezen ze misschien het snoepje. Maar als je ze alleen het fruit laat zien, zijn ze daar vaak ook heel blij mee!

Ik zeg als juf altijd: als je het niet lust, mag je het aan iemand anders geven, maar ik wil niet horen: da lust-ik nie. Dat vind ik niet netjes tegenover de jarige. Een prikkertje met van alles eraan is erg handig, want er zit vaak wel iets aan wat ze wel lekker vinden (en mogen, dat is ook nog maar de vraag tegenwoordig!).

Veel scholen zullen toch een beleid hebben voor tractaties tegenwoordig. Gezond dus. Maar ja, wat is gezond? Een zakje chips schijnt bijvoorbeeld helemaal niet zo erg te zijn.



Leuke tractaties die ik gezien heb:

  • een grote schaal met popcorn, waar iedereen met een plastic bekertje uit mocht scheppen. Wat een feest!
  • een prikkertje met om en om poffertjes en aardbeien (zal een vermogen gekost hebben, aardbeien zijn toch niet echt goedkoop)
  • een papieren eend met daaraan een gummetje en een doosje rozijntjes (iedereen zat heerlijk rustig te peuzelen)
  • zakjes met nibitchips aan een paraplu, de jarige liep er dus apetrots bij!



    Meer ideeën voor traktaties: http://www.vanharte.nl , http://www.jufsanne.com

    Kleine cadeautjes kun je kopen bij winkels als: Action, Prijzenparadijs (of eurowinkel of zoiets) en online op http://www.lobbes.nl

bedankt voor de tips ik zal eerst eens idd navragen hoe de school erover denkt ,en spiesjes vind ik eig ook wel leuk :mrgreen:

en fijn dat er shops online zijn zeg,nooit eerder gezien :thumbup:



ursula

Biebels:bedankt hoor goede online tip :thumbup: ik heb idd iets uit de grabbelton bestel en nu alleen nog ff navragen hoe de school over een traktatie denkt,leuke en goed site :dance:



ursula

http://www.vanharte.nl/index.html



Een leuke site om thema feestjes te geven voor jong en oud. Er staan her en der ook erg leuke traktaties.