Trakteren op school

Hoi.
Mijn zoontje draait nu bijna een jaar mee op de basisschool, maar mag nu voor het eerst trakteren. Hij wil echter niet, dus ik dwing hem er ook niet toe. Heeft iemand tips om het trakteren op school nóg leuker te maken??
Enige ideeen voor de traktaties zijn ook welkom.

Ik heb nu wc-rolletjes doormidden geknipt, gevuld met een paar snoepjes en ingepakt als een snoepje. Erbovenop heb ik een grote 5 geplakt met daar zijn naam en geboortedatum op.

Groetjes Jessie

op de volgende site staan zijn veel ideen;

http://members.home.nl/kittynl/index.html


wat je nu hebt gemaakt is wel heel leuk.
tip; laat je kind mee kiezen waarop het wil trakteren.
geef duidelijk aan op de school dat je kind er veel moeite mee heeft,kunnen ze daar rekening mee houden;1 liedje ipv 3
of misschien heeft hij een vrindje met wie hij het tracteren samen wil doen.
en als hij echt niet wil, niet doen.

Het trakteren mag sowieso met een door hem uitgekozen vriendje. Ik heb ook al gezegt dat hij niet durft, want hij wil wel. Hij wil al die poespas eromheen niet. Dus niet op de stoel staan, niet voor hem zingen, niet de klassen rond…
Ik heb gezegt dat als hij gewoon echt niet wil, ze het zelf maar moet uitdelen en hem verder met rust moet laten. Een verjaardag hoort leuk te zijn met dingen die híj wil, niet met dingen die moeten!
We zullen zien of hij het durft morgen, anders heeft hij na de herfstvakantie nog een poging…

Bedankt voor de tips, ik zal zeker eens op die site kijken.

:-* Jessie

spannend dus
ik werk op een buitenschoolse opvang.
als er een kind jarig is, vraag ik aan het kind; wil je op de stoel staan, wil je dat we zingen.
als een kind dat niet wil, vraag ik de anderen aan tafel te komen zitten.
en dan vertel ik gewoon van die is jarig en die gaat trakteren.
ze snappen dan zelf al dat diegene dit zo wil.
wat mij opvalt, is dat ze dan uit zichzelf al dank je wel zeggen en rustig zijn tijdens het trakteren.
word er gezongen, moet ik ze herinneren om dank je wel te zeggen.

succes morgen.
ik ben benieuwd !!

Ik denk dat zodra die op school is dat het best wel mee valt zou eerst wel verlegen zijn maar zodra jij weg bent is zo’n kind toch heel anders dan met mama erbij, Ze weten dat mama over te halen is.
En vaak bij zo’n juf gaat het wel vanzelf allemaal.
Maar als die echt daarna niet wil niks aan te doen toch.
Messchien verlegen om in de belangstelling te staan ???
Heeft mijn zoon ook wel die is 4 jaar en als we bijvoorbeeld wat laat komen komt hij in een volle klas en dan weet hij niet hoe hij reageren moet en gaat die heel raar doen dat alle kindjes om hem moeten lachen :-/

Sterkte ermee en alvast Gefeliciteerd!!!

Kus Monica

Ramon heeft vandaag getrakteerd!!! ;D
De juf was er jammer genoeg vanuit gegaan dat hij niet ging trakteren dus er was geen muts en zijn stoeltje stond niet naast haar… :-/ Ze heeft het nog wel snel in elkaar gezet, maar toch is het niet zo leuk als anders…
Hij is zelfs alle klassen rond geweest met de twee oudste kinderen uit zijn klas. Hij kon dan een kaart uitzoeken en daar hebben ze allemaal wat opgeschreven.
Hij wilde niet op de stoel staan, maar dat maakt ook niet uit, wat hij nu heeft gedaan was al een hele prestatie voor hem.
Hij weet zich dan ook nooit een houding te geven, dat geeft hem weer een ongemakkelijk gevoel én hij is ook verlegen…
Maar hij heeft het gedaan en ik ben supertrots op hem!!!

Allemaal bedankt voor de reacties!

Liefs Jessie

P.S. Het is misschien leuk om dit topic open te houden om er leuke traktatie-ideeen neer te zetten…

heeeeeeeeeeee wat goed zeg !!!
jammer idd dat ze niet een stoel klaar had staan.
maar wel stoer hoor !!!

Applaus voor de dappere Ramon!

Uitdeel-idee halloween stijl:
lollies / witte servetten / mini-haarelastiekjes / spekkies

Trek een wit servet over een lollie en zet dat vast met een klein wit haarelastiekje (zitten er iets van 30 ofzo in een zakje). Steek het stokje van de lollie door 1 of 2 spekkies zodat het spookje blijft staan. Oogjes erop tekenen met zwarte stift en een zigzaglijntje voor de mond. KLAAR!

Je kunt ook andere, gekleurde poppetjes maken natuurlijk.

Voor rond pasen:

Vouw eenvoudige mandjes met een henseltje en doe er zo’n klein geel kuikentje in en een chocolade-ei (volop te koop bij de Aldi ofzo). Stro in het mandje is leuk, wat minder voor de juf vanwege de troep.

Sinterklaastijd:
Van schoonmaakdoekjes (die pastelkleurtjes, beetje vilt-achtig spul) kun je kleine tastjes / portemoneetjes (wel erg moderne spelling zo) vouwen. Plakken blijft niet goed zitten dus nieten met die handel. Erin doe je chocoladegeld.

Dit waren een paar uitdeelsels van mijn kids (peuterspeel en basisschool). De rest kan ik nu even niet zo snel opkomen.

groetjes,
Yvonne

Oja, nog eentje,
Bij Zeeman hebben ze sleutelhangers met een fluitje eraan (bij de feestartikelen), daar kun je dan van die snoepsleutels aanhangen in verschillende smaakjes. Volgens mij heeft Action ook wel eens van die goedkope sleutelhangers met beertjes en hartjes, kunnen ze nog kiezen ook.


Over uitdelen gesproken, ik snap best dat snoepen niet gestimuleerd hoeft te worden op school enzo maar ik vind het dan zo gek dat chips wordt gezien als wél OK. Wat daar allemaal voor troep inzit wil je ook niet weten. Maar misschien heb ik makkelijk kletsen, ik heb niet van die snoepers thuis, ik heb genoeg en ze mogen pakken maar meestal gaat de helft de prullenbak in.
Vind trouwens wel dat er af en toe wordt overdreven met de hoeveelheden snoep met uitdelen. Hele puntzakken op de peuterspeelzaal of bij de kleuters vind ik nou ook weer niet nodig, maar dat ik mijn mening.

Yvonne

dat laatste ben ik met je eens hoor.
had op de psz wel eens het idee dat er tegen elkaar opgeboden werd.
ik kwam aan met een klein zakje dropjes en een masker van beer of koijn (zelfgemaakt van karton) terwijl jan ineens thuis kwam met een doos stoepkrijt,…

Mijn dochter kreeg commentaar van een peuter van 2 op haar papieren mandje met verrassingspaassei. Er zat ook nog zo’n kuikentje bij trouwens en een paar van die mini gekleurde eitjes. Ze was aan het uitdelen, zegt dat jochie met een verontwaardigd gezicht; Krijgen we alleen maar een chocolade-ei?! De juf was wel grappig; Als je het niet lust dan geef je het maar aan mij hoor, zei ze. Dat deed ie ook weer niet. Maar goed, ik vond het best wel heftig dat een kind van 2 niet eens meer oog heeft voor iets wat er leuk en schattig uitziet en alleen maar kijkt naar de hoeveelheid snoep die hij kan binnenhalen.

Yvonne

Jeetje wat een vewend monstertje zeg :o Ik ben het ook met jullie eens dat er veels te veel snoepgoed wordt getracteerd!! Soms zijn er 3 kindjes in de week jarig zoals laatst, Maro gaat 4 dagedelen naar school moet je nagaan! En elke x een grote zak snoep hoor!! En dan ook nog van dat giftige lichtgevende gedoe, blehh
De laatste x waren er 2 kindjes op dezelfde dag jarig, en ja de een gaf chips en de andere een tasje met een klein zakje snoep, rozijntjes en een manderijn dus wel verantwoordt, zij had het trouwens in van die kadotasjes gedaan, allemaal verschillende had ze bij de v&d gekocht en aan elk tasje zat een naamkaartje en dat het van lyan’s verjaardag was. Echt heel leuk.