Trakteren op het kdv

Leroy was vorige week jarig, maar helaas was hij ook ziek, dus kon niet naar het kdv.

Vandaar dat hij morgen gaat trakteren.

Doorgaans komt hij thuis met het immer originele bellenblaaspotje.

Ik snap ook wel, dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, maar na het 20e doosje kleurpotloden, heb ik het wel gezien.

Dit jaar wilde ik origineel en het moest ook iets van functie hebben…

Struinend door de IKEA, bedacht ik met het volgende;

Voor 18 kindjes op het kdv neemt men;

3 x een pakje bordjes a 6 stuks

3 x een pakje bakjes a 6 stuks

3 x een pakje bekers a 6 stuks

3 x een zakje bestekjes a 18 stuks (6 x vork, 6 x lepel en 6 x mes)

Daarnaast (om toch ook een beetje met de meute mee te gaan) een zakje met doosjes rozijntjes.

Een paar rollen folie van de HEMA en klussen maar.

Bordje, bakje, beker met daarin de bestekjes en een doosje rozijntjes. Folie eromheen, leuk strikje en voila…AF

Totale kosten; nog geen 20 euro voor 18 kindjes dus.

Ik vind het zelf meevallen…vorig jaar kostten de traktaties bijna 60 euro :oops:

Misschien ben ik wel helemaal niet origineel en heeft iemand dit allang een keer gedaan…maar ik wilde het toch even aan jullie meegeven :mrgreen:

hartstikke leuk joh…

maar ik vind een euro per kind echt teveel. ouderwets misschien maar het is wel 2 gulden 20 per kind hoor… waar “we” vroeger genoeg hadden aan een blokje kaas van nog geen 3 cent per stuk???

klinkt oudemutserig, weet ik… maar ik baal verschrikkelijk van die trend. Buurvrouw van mij had voor alle kinderen een koffertje klei gekocht :shock: :shock: (maar 1,50 per koffertje!!!)

overigens… een bellenblaaspotje is wel iets waar kinderen ALTIJD erg blij mee zijn en ook gelijk mee aan de slag gaan.

ik vind het een heel leuk en functioneel idee van je… maar ik probeer nog iets goedkoper uit te kopen in juli…

moeilijk he?

Dat ziet er leuk uit!

Dat heb je leuk gedaan ja!!! :thumbup:

mooi

Heel leuk, echt waar. Maar ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven, en ik zou als moeder niet blij zijn met een dergelijke tractatie. Wat is er mis met een doosje rozijntjes? Waarom moet het allemaal zo groot en duur? Tracteren is toch een aardigheidje?

@preggie wrote:

hartstikke leuk joh…

maar ik vind een euro per kind echt teveel. ouderwets misschien maar het is wel 2 gulden 20 per kind hoor… waar “we” vroeger genoeg hadden aan een blokje kaas van nog geen 3 cent per stuk???

klinkt oudemutserig, weet ik… maar ik baal verschrikkelijk van die trend. Buurvrouw van mij had voor alle kinderen een koffertje klei gekocht :shock: :shock: (maar 1,50 per koffertje!!!)

overigens… een bellenblaaspotje is wel iets waar kinderen ALTIJD erg blij mee zijn en ook gelijk mee aan de slag gaan.

ik vind het een heel leuk en functioneel idee van je… maar ik probeer nog iets goedkoper uit te kopen in juli…

moeilijk he?

eens. het ziet er enorm leuk uit, maar voor een kdv ook wel wat veel, ook al was het ‘maar 1 euro p.p.’.

Ik vind het zo’n nare trend, vooral omdat je als ouder zo stevig in je schoenen moet staan om er niet mee mee te gaan. Gisteren een item bij 1vandaag over kinderfeestjes, wilde er al een topic over openen; ik vind dat zooo jammer dat het allemaal zo vreselijk groots moet, en dat dat dan een trend is waar je je met moeite afzijdig van kunt houden (want niemand wil dat haar kind het pispaaltje wordt omdat hij de enige in de klas is die niet ging lasergamen en daarna ging parachutespringen op de verjaardag). Waarom doen we dit elkaar ook al weer aan?

(sorry, het is geen discussietopic, en je hebt een erg leuke traktatie gemaakt, maar ik moet het toch even kwijt…) :oops:

Mensen niet zo negatief!!! (het is inderdaad geen discussietopic!!)

Ik vind het er heel leuk uitzien! De kindjes zullen er vast heel blij mee zijn.

@Danielle_M wrote:

Mensen niet zo negatief!!! (het is inderdaad geen discussietopic!!)

Ik vind het er heel leuk uitzien! De kindjes zullen er vast heel blij mee zijn.

Leuke traktatie, is weer eens wat anders. En voor de rest sluit ik me aan bij danielle.

Leuk en origineel!

Ik had voor Mea een handpopje voor in de klas te gebruiken :lol:

Ik vind het er ook erg leuk uitzien!

Lucas die trakteert op 1 juli op de PSZ en ik ben ook al druk aan het verzinnen wat ik ga maken, dit vind ik heel leuk maar ik hou het wat kleiner want vorig jaar vonden ze mijn traktatie al “duur” overkomen. terwijl het me bijna niets gekost had.

Dat doorzichtige folie kun je dus gewoon bij de hema kopen? Hoe heet dat? Dan ga ik dat meteen kopen van de week.

leuk…

hier gelukkig een psz met als meeste tractaties gewoon een doosje rozijnen met een ballon, een koetjesreep met een potloodje, of iets in die trent.

Heb pas 3 keer een traktatie meegekregen die tas vullend was en waarbij mijn ogen dan zo gaan :roll:

maar voor straks als ze 4 word en echt van de psz afgaat, vind ik dit wel leuk, dan mag het wel een keer wat grootser.

Ben wel blij dat dit niet bij elke verjaardag zo gaat want dan word het wel erg wedijverig allemaal.

Leuk bedacht!!!

Hier trakteren ze op de psz bij het afscheid op iets lekkers met een klein cadeautje. Ik ben nog altijd opzoek :shifty: , we moeten bijna!

Ik vind het er heel leuk uit zien en het maakt wel indruk :mrgreen: . Maar ik zou me als ouder tot niets verplicht voelen hoor (scheelt misschien dat de kids op deze leeftijd dit toch nog niet zo in de gaten hebben). Ik vind het gewoon leuk dat iedereen het op zijn/haar eigen manier doet.

Ik heb vanavond ‘geknutseld’ op de PC aan het kaartje dat aan het Dora uitdeelzakje komt. Daarin stop ik: een Dora en Diego kleurplaat (gewoon een zwart/wit print), Dora koekjes en een vrolijke ‘houten sticker’ (twee zakjes met van die dingen bij de Hm gekocht, niet duur).

Ik vind het zelf handig als iets ‘verbruikt’ kan worden, dan blijf je ook niet met al die spulletjes zitten die in de prullenbak belanden.

Een heel originele traktatie die Brent vorig jaar (of 2 jaar terug) kreeg: een varkenshoofd van karton met als neus een toetje en als tong een ballon.

Vorige week kwam Nicky van de PSZ af en had (alweer) een zakje van Cars gevuld met stiften, harde ronde jellybeans en een fluitje gekregen. Nicky is nog geen 3 en misschien ben ik een zeikerd maar hij heeft even met het fluitje mogen spelen en daarna heb ik de rest (en fluitje) weggegooid. Die jellybeans heb ik nog geprobeerd maar waren echt zo hard en stiften komen hier nog niet in huis :hand: Ik snap echt niet dat sommige moeders daar niet zelf aan denken. Anyway, ik ben ook van het rozijntje, spekje, mandarijntje enz. en een knutseltje eromheen.

Maar zouden jullie er wat van zeggen als er van die (in mijn ogen) gevaarlijke snoepjes worden gegeven?

@nannietje wrote:

Vorige week kwam Nicky van de PSZ af en had (alweer) een zakje van Cars gevuld met stiften, harde ronde jellybeans en een fluitje gekregen. Nicky is nog geen 3 en misschien ben ik een zeikerd maar hij heeft even met het fluitje mogen spelen en daarna heb ik de rest (en fluitje) weggegooid. Die jellybeans heb ik nog geprobeerd maar waren echt zo hard en stiften komen hier nog niet in huis :hand: Ik snap echt niet dat sommige moeders daar niet zelf aan denken. Anyway, ik ben ook van het rozijntje, spekje, mandarijntje enz. en een knutseltje eromheen.

Maar zouden jullie er wat van zeggen als er van die (in mijn ogen) gevaarlijke snoepjes worden gegeven?

Van die snoepjes zou ik niets zeggen, dan moet ik de desbetreffende ouder gaan opzoeken? Die zie ik lang niet altijd, de meiden gaan hier nl. naar het kdv en daar liggen de breng- en haaltijden natuurlijk niet gelijk. Het kdv is nogal streng op dat soort zaken, dus ik ga er vanuit dat zij dat initiatief nemen. Ik vind ook eigenlijk dat dat door hen moet gebeuren. Dat hoef ik als individuele ouder niet te doen. Als het snoep is wat mij niet bevalt, gaat het gewoon lekker de prullenbak in. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit, ws door dat strenge beleid van het kdv.

En over die stiften: Bo kleurt al met stiften sinds ze anderhalf ofzo is. Het geeft lekker snel resultaat, veel beter dan potlood en wasco. Nu moet ik wel zeggen dat Bo weinig kracht in haar handen en vingers heeft, zodat het met potlood en wasco een hele tijd moeilijk is geweest om een goed resultaat op papier te krijgen. Dat vond ik sneu, dus vandaar de keuze voor stiften.

Toen ze nog wat kleiner was, was ik er altijd bij, maar nu kleurt ze ook met stiften als ze even alleen zit. Ik zie er geen kwaad in. Ze weet er prima mee om te gaan!

weet je, je blijft wat zeggen :wink:

Soms moet je gewoon helemaal niks denken.

Als ik om alles waar ik het niet mee eens ben qua traktaties, gevaarlijk/ongezond etc. maar ook qua kinderfeestjes (ook zo’n heerlijk iets om je over te ergeren) dan zou ik bijna dagelijks met ouders in discussie moeten :oops:

Bovendien lijkt het me meer een taak van de leidster.

Ik vind de traktatie van de ts leuk, maar te overdone voor het kdv.

Het wordt vaak zo’n overtroefpartijtje…

weet je en wees blij dat ze de snoepjes mee naar huis geven

en ze ze niet laten eten op de psz

wij hebben ook een niet-snoepbeleid en toch geven de ouders het soms als traktatie, wij kiezen er dan voor om dat mee naar huis te geven dan kan je als ouders zelf kijken wat je ermee doet!

wel eens aan vingerpopjes gedacht als tractatie,kosten bijna niks bij ikea en soms bij bekende drogisten.doet het ook altijd leuk evt doosje rozijnen eraan vast met elastikje of strikje.kunt evt ook vingerpopjes zelfmaken voor de creativelingen onder ons.

Die stiften, dat is persoonlijk vind ik, ik geef Nicky liever z’n potloden en stiften komen ooit nog wel.

Ik vind het gewoon zo jammer dat hij dan wat krijgt en dat hij er niets mee kan…that’s it, lig er verder niet wakker van hoor ;).